نماد سایت بلاگ ایران هاست

تاندربرد چیست و چه امکاناتی دارد؟

Mozilla Thunderbird چیست

نرم افزارهای ایمیل از جمله ارکان استفاده از سرویس پست الکترونیکی در شرکت ها و سازمان ها می باشند، در نرم افزارهای متنوع مدیریت پست الکترونیک (Email Client) می توان به Outlook شرکت مایکروسافت، Thunderbird شرکت موزیلا و Pegasus Mail (ارایه شده توسط دیوید هریس و همکاران) اشاره کرد. در پست های پیشین بلاگ ایران هاست درباره نرم افزار outlook چیست صحبت شده، در این مقاله می گوییم تاندربرد چیست؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

تاندربرد چیست؟

mozilla thunderbird نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز است که برای دریافت، خواندن، نوشتن و ارسال ایمیل ساخته شده است. این برنامه در سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده است. Thunderbird مانند دیگر رقبای خود علاوه بر پست الکترونیکی، گروه های خبری (news groups) و rss ها را نیز پشتیبانی میکند. 

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه RSS چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

 Thunderbird از پروتکل LDAP علاوه بر یگر پروتکل های استاندارد ایمیل یعنی پروتکل POP3 و پروتکل IMAP نیز پشتیبانی می کند و rss/ATOM خوان Thunderbird به عنوان تجمیع کننده اخبار به کار می رود از دیگر مزیت های Thunderbird سازگاری با سیستمهای عامل گوناگون است، چرا که کافی است سورس مجانی آن در دسترس کاربران بوده و کافی است بر اساس معماری های متفاوت هر سیستم عامل کامپایل گردد.

برای کسب اطلاعات در حوزه پروتکل IMAP چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

امکانات تاندر برد

با برخی امکانات پیش‌فرض این برنامه آشنا شوید:

خروج از نسخه موبایل