نماد سایت بلاگ ایران هاست

آموزش نصب وردپرس روی هاست لینوکس

آموزش نصب وردپرس روی هاست لینوکس

برای نصب وردپرس در هاست لینوکس، لازم است علاوه‌بر تهیه مقدماتی نظیر خرید هاست و دامین، به تنظیمات cPanel مراجعه کنید تا با ساخت دیتابیس و نصب وردپرس روی این کنترل‌پنل، بتوانید به‌راحتی سایت وردپرسی خود را در این هاست راه‌اندازی کنید. از آن‌جا که وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب برای راه‌اندازی سایت‌های متفاوت به‎‌شمار می‌رود می‌توانید برای طراحی سایت‌های جذاب روی این راهنما حساب کنید! همراه ما باشید.

مطالبی که در این وبلاگ مورد بررسی قرار می‌گیرند:

قبل از نصب وردپرس در هاست لینوکس به چه چیزهایی نیاز دارید؟

قبل از شروع فرآیند نصب، چند نکته وجود دارد که لازم است آن‌ها را رعایت کنید. خرید و ثبت دامنه اولین قدم و خریداری هاست سی‌پنل یا یک سرویس میزبانی مجهز به کنترل‌پنل cPanel مقدمات لازم برای نصب وردپرس روی هاست لینوکس به‌شمار می‌روند. پس از تهیه هاست لینوکس از یک شرکت هاستینگ اطلاعاتی برای ورود به فضای کنترل پنل cPanel برای شما ارسال می‎شود که با وارد کردن این اطلاعات می‌توانید وارد فضای کنترل‌پنل سی پنل خود شوید. 

همان‌طور که گفتیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که بستر راه‌اندازی سایت‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. وردپرس هم مانند نرم‌افزارهای دیگر شامل فایل‌هایی برای نصب می‌شود. کافی‌ست به سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید.

 آموزش پله به پله نصب وردپرس روی هاست لینوکس

نصب وردپرس در هاست لینوکس در حالت‌های مرحله‌ای و خودکار پیاده‌سازی می‌شود. استفاده از افزونه WP Toolkit روال نصب وردپرس روی هاست لینوکس  را به صورت خودکار پیاده‌سازی می‌کند. روش مرحله‌ای یا دستی هم از روش‌هایی‎ست که همچنان طرفداران مخصوص به خود را دارد. اجرای تنظیمات اختصاصی یکی از دلایلی‌ست که برای نصب وردپرس رو هاست لینوکس مورد استفاده قرار می‎گیرد. در ادامه با بررسی روش مرحله‌ای همراه ما باشید. 

مرحله اول: بارگذاری فایل‌های نرم‌افزار وردپرس روی هاست لینوکس

با رعایت مقدماتی که بالاتر ذکر کردیم، لازم است فایل‌های وردپرس را روی کنترل‌پنل cPanel نصب کنیم. با اطلاعاتی که از شرکت هاستینگ برای ورود به هاست لینوکس دریافت کردیم وارد کنترل‌پنل cPanel می‌شویم. 

بخش دوم نصب وردپرس روی هاست لینوکس؛ ایجاد پایگاه داده MySQL 

در مرحله اول وردپرس را روی لینوکس نصب کردیم اما برای استفاده از این نرم‌افزار در هاست، نیاز دارید تا دیتابیس مخصوص به وب‌سایت خودتان را بسازید. 

مرحله نهایی نصب وردپرس روی هاست لینوکس

در نهایت به منظور نهایی کردن نصب وردپرس بر لینوکس لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

در انتها

اگرچه روش نصب وردپرس در حالت دستی، یکی از روش‎های محبوب و اصولی برای پیاده‌سازی تنظیمات دلخواه محسوب می‎شود، اما طولانی بودن این مراحل باعث شد تا ابزارهایی مانند WordPress Toolkit خلق شوند تا راه نصب وردپرس روی هاست لینوکس را بهینه‌سازی کنند. توسط این ابزار کاربردی می‌توانید با دو الی سه کلیک یکی از سرویس‌های میزبانی که از ابزار WP Toolkit استفاده می‌کند، هاست‌ مخصوص وردپرس است که توسط این ابزار کاربردی یک سایت وردپرسی امن را ایجاد کنید که گواهی‌نامه SSL به‌صورت خودکار روی آن نصب شده و حتی افزونه‌های وردپرسی را می‌تواند مدیریت کند. 

سوالات متداول
آیا برای نصب وردپرس روی هاست لینوکس راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد؟ 

بله. با استفاده از افزونه Wordpress Toolkit تمامی مراحل بالا در ۳ کلیک خلاصه خواهد شد. 

برای نصب وردپرس رو هاست لینوکس، لازم است حتما از طریق کنترل‌پنل cPanel اقدام کنیم؟

توصیه ما برای نصب وردپرس روی هاست لینوکس، استفاده از cPanel است. چراکه کاربری فوق‌العاده راحتی دارد و بهتر می‌توانید هر بخش از مراحل گفته شده در این بلاگ را پیاده‌سازی کنید.

آیا برای استفاده از وردپرس، لازم است حتما آن را روی هاست نصب کنیم؟ 

بله. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، روی هاست شما نصب می‎شود تا بتوانید از طریق آن وب‌سایت خود را ایجاد کنید. 

خروج از نسخه موبایل