نماد سایت بلاگ ایران هاست

Drupal چیست؛ بررسی ویژگی های دروپال

یکی از گزینه هایش سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت سیستم مدیریت محتوا دروپال (Drupal) است. اگر در جایگاهی قرار دارید که میخواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید و یا آنرا ارتقا دهید، حتما در مورد امکانات فوق العاده دروپال از اطراف شنیده اید، اما آیا دروپال گزینه مناسبی برای کسب و کار در حال رشد شما هست؟ در این مقاله می خوانید دروپال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

drupal چیست؟

دروپال یکی از چندین سیستم مدیریت محتوا است و بر اساس LAMP پیاده سازی شده است. در Drupal شما امکان تغییر ظاهر وب سایت را دارید و به کمک افزونه های مخصوص آن می توانید المان های وب سایت خود را اضافه یا کم نمایید.

دروپال دارای یک جامعه متخصص بزرگ و در حال رشد است که بر روی افزایش عملکرد آن کار می کنند. برای راه اندازی مناسب دروپال درک نیاز ها، انتظارات و هزینه بسیار مهم است.در این مقاله به ارزیابی مواردی خواهیم پرداخت که در هنگام انتخاب دروپال باید به آنها دقت کنید.

برای طراحی وب سایت با دروپال ابتدا اقدام به دانلود دروپال کرده و سپس کار خود را آغاز کنید.

ویژگی های دروپال

مزایا استفاده از دروپال

دروپال، دریایی از ماژول ها

وقتی صحبت از ماژول ها در دروپال می شود، دیگر محدودیتی برای آن وجود ندارد. دروپال دارای جامعه بزرگ و قدرتمندی است که همه ساعته در حال ایجاد ماژول ها و امکانات جدید هستند. اگر وسوسه شدید که تا حد ممکن امکانات زیادی را به سایت دروپال خود اضافه کنید، رویکرد مشخصی را ایجاد کرده و امکانات جدید را به آرامی و با اصول خاصی به وب سایتتان اضافه کنید و پیچیدگی وب سایتتان را هماهنگ با گسترش کسب و کارتان افزایش دهید. این کار مانع از ایجاد اختلال و پسرفت در روند کار می شود.

ایجاد محتوای آسان

ماژول های تعیین سطح دسترسی در دروپال به شما اجازه می دهند تا محیطی سفارشی را در اختیار کاربرانتان قرارد هید.  انعطاف پذیر بودن دروپال، شما را قادر می کند  به راحتی role  هایی را برای اعضای تیم جهت بازنگری، ویرایش و تایید محتوا تعیین کنید. می توانید role  هایتان را بر حسب نیازتان ساده یا پیچیده طراحی کنید اما  سعی کنید تا حد ممکن role ها را ساده ایجاد کنید. این سیستم تعیین دسترسی امنیت وب سایت شما را نیز در مقابل نفوذگران افزایش می دهد.

قابلیت اندازه پذیری

از مهم ترین ویژگی های دروپال،اندازه پذیری آن است. شما در عین حال می تونید یک وب سایت دروپالی ساده داشته باشید، و متناسب با رشد سازمانتان وب سایتتان را گسترش دهید. دروپال به خوبی با رشد نیاز های شما رشد می کند.

نگهداری

بسیاری از کسب و کارها تمام پول هایشان را صرف تعمیرات و نگهداری وب سایتشان می کنند، بدون اینکه برنامه ریزی دقیقی برای نگهداری تعمیرات وب سایت داشته باشند.متن باز بودن دروپال بدین معنی است که وب سایت مرتبا نیاز به به روز رسانی های امنیتی،رفع مشکل ماژول ها و بهبود عملکرد دارد. بهترین راه این است که رشد وب سایتتان را مدیریت کنید و پیچیدگی آن را متناسب با رشد کسب وکارتان افزایش دهید.

یک برنامه نگهداری خوب داشتن برنامه منظم برای بک آپ است. گذشته از اینکه با ماژول های Backup و یا از روی خود سرور پشتیبان تهیه می کنید، پشتیبان ها به شما کمک می کنند از داده هایتان حفاظت کنید. خصوصا زمانی که قصد دارید سرور خود را جا به جا کنید و یا به دلیل خرابی های سخت افزای اطلاعتان را بازگردانید.

معایب دروپال

در پایان می توان گفت، دروپال در رشد کسب و کار کوچک شما می تواند خیلی مفید باشد. اگر به دنبال پلتفرمی هستید که بتواند همراه با کسب و کار و بودجه شما رشد کند، سیستم مدیریت محتوای دروپال بر حسب نیاز شما هم می تواند ساده باشد و هم می تواند بر اساس نیاز شما ساختار پیچیده ای داشته باشد. ضمن اینکه به دلیل متن باز بودنش،فرصت های نامحدودی را برای سفارشی سازی به شما خواهد داد.

خروج از نسخه موبایل