میزبانی وب

تنظیم و پیکربندی PHP از طریق ماژول PHP Manager در IIS 7.5

PHP Manager ماژولی است برای مدیریت یک یا چندین نسخه نصب شده php  بر روی سرور های IIS  ۷ , IIS 7.5 که میتوان جهت اعمال تنظیمات مدیریتی مختلف از آن استفاده نمود:

مدیریت و پیکر بندی  PHP توسط ماژول PHP Manager :

 تظیم و پیکربندی PHP از طریق ماژول PHP Manager در IIS 7.5

PHP Manager ماژولی است برای مدیریت یک یا چندین نسخه نصب شده php  بر روی سرور های IIS  ۷ , IIS 7.5 که میتوان جهت اعمال تنظیمات مدیریتی زیر از آن استفاده نمود:

  • رجیستر نمودن php   بر روی IIS
  • بررسی و اطمینان حاصل نمودن از پیکر بندی صحیح PHP
  •  نصب و اجرا نسخه های مختلف PHP در کنار هم بر روی یک سرور و یا حتی بر روی یک وب سایت
  •  بررسی و اطمینان حاصل نمودن از نصب فایل های اجرایی و پیکر بندی PHP (خروجی مربوط به تابع ()phpinfo)
  •  پیکر بندی تنظیمات مختلف مربوط به PHP
  •  فعال سازی یا غیر فعال سازی Extension  های مختلف PHP
  •  مدیریت و پیکربندی تنظیمات مربوط به فایل php.ini

اگر از کاربران ایران هاست می باشید جهت اشنایی با نحوه ی اتصال به  IIS manager به لینک زیر مراجعه نمایید :

https://support.iranhost.com/kb/a153/iis-.aspx

بعد از لاگین به IIS بر روی آیکن PHP Manager  کلیک  نمایید تا به صفحه مربوط هدایت شوید. در صفحه مذکور با لیستی از نسخه های نصب شده PHP  بر روی IIS  مواجه خواهید شد و اگر هیچ نسخه ای از PHP  نصب نشده باشد تنها عملیاتی که میتوانید انجام دهید رجیستر کردن PHP با نسخه ای خاص خواهد بود.

ثبت نسخه ای خاص از PHP  برای IIS توسط ماژول PHP Manager :

برای register  کردن نسخه ای از PHP  برای IIS  ابتدا شما باید بسته فشرده فایلهای PHP  را از سایت http://windows.php.net/   دریافت و در پوشه دلخواه قرار دهید . توجه نمایید که حتی میتوانید از طریق رابط وب نیز اقدام به نصب نسخه PHP خود نمایید. سپس بر روی “Register new PHP version” کلیک نمایید و مسیر فایل اجرایی php-cgi.exe را برای آن مشخص نمایید (مطابق شکل زیر)

بعد از کلیک کردن بر روی OK  و ثبت نسخه PHP  مورد نظر برای IIS  ، از این پس IIS سرور از این نسخه PHP به صورت پیش فرض استفاده خواهد کرد.

 بررسی و اطمینان حاصل نمودن از پیکر بندی صحیح PHP و رفع خطا مربوط به تنظیمات PHP:

 برای اجرای صحیح PHP  بر روی IIS  ، یکسری تنظیمات پیش فرض و توصیه شده را باید بر روی IIS و PHP   اعمال نمود که میتوان از ماژول PHP Manager  برای بررسی این تنظیمات استفاده کرد و اگر تنظیماتی نادرست اعمال شده اند مشکل را برطرف کرد.

لازم به ذکر است اگر  تنظیماتی نادرست هنگام پیکر بندی  اعمال شده باشند ، با باز کردن صفحه PHP Manager  با پیام خطا  مواجه خواهید شد.

پس از کلیک بر روی “View Recommendations” در متن پیام بالا لیستی از موارد اشتباه در پیکر بندی به همراه توضیحاتی در مورد پیکر بندی صحیح آنها مشاهده خواهید نمود. همچنین میتوانید لیستی از پیکر بندی های نادرست که مایل به درست کردن آنها هستید را انتخاب نمایید.

تغییر نسخه  PHP توسط ماژول PHP Maneger :

پس از نصب و پیکر بندی نسخه های متفاوت PHP بر روی IIS شما میتوانید به راحتی بین نسخه های متفاوت نصب شده سوئیچ نمایید.  یعنی شما میتوانید بر روی برخی سایت های IIS  از یک نسخه از PHP و بر روی برخی دیگر از نسخه ای دیگر استفاده نمایید ، همچنین میتوانید بر روی یک وب سایت طوری تنظیمات را اعمال نمایید که یک برنامه از یک نسخه خاص PHP  و برنامه دیگر بر روی همان وب سایت از نسخه ای دیگر استفاده نمایید.

[irp posts=”۷۵۵۴″ name=”مدیریت ارتباطات با دیتابیس از طریق ماژول Database manager در IIS 7.5″] 

مشاهده خروجی تابع ()phpinfo توسط ماژول PHP Manager :

تابع ()phpinfo یکسری اطلاعات در مورد تنظیمات مربوط به نسخه PHP  نصب شده بر روی IIS را به صورت خروجی چاپ مینماید و برای مشاهده این اطلاعات میتوانید به راحتی در ماژول PHP Manager  بر روی ()Check    phpinfoکلیک نمایید.

پیکربندی گزارش خطاهای مربوط به PHP در ماژول PHP Manager :

میتوان از ماژول PHP Manager جهت پیکربندی و تنظیم گزارش خطاهای مربوط به  PHP استفاده نمود . اگر IIS جهت توسعه های نرم افزاری پیچیده به زبان PHP  مورد استفاده قرار میگیرد ، میتوانید به راحتی از امکان PHP Error Reporting  ماژول  PHP Manager استفاده نمایید و لیست کاملی از خطاهای مذکور به صورت log فایل های مختلف بدست آورید.

تنظیم محدویت های زمان اجرا در PHP  توسط ماژول PHP Manager  :

به طور کلی محدودیت ها و وقفه های هنگام اجرا را میتوان در صفحه مربوط به PHP Runtime Limits ماژول  PHP Manager  مشاهده نمود. محدودیت هایی چون Maximum Execution Time  که به عنوان مثال جهت اعمال محدودیت زمانی است که برای اجرای یک اسکریپت به زبان PHP  توسط پارسر بر حسب ثانیه تعریف میشود.

پیکر بندی تنظیمات PHP  توسط ماژول PHP Manager :

تمامی تنظیمات مربوط PHP را در صفحه “PHP Setting” میتوانید اضافه ، حذف یا ویرایش نمایید. (لازم به ذکر است این تنظیمات در سرویس های اشتراکی ایران هاست به صورت ReadOnly در اختیار کاربر قرار گرفته اند و تغییر آنها تنها توسط مدیر سرور امکان پذیر میباشد.)

این تنظیمات مستقیما از روی php.ini  خوانده شده و بروز رسانی خواهند شد و یا تغییرات اعمال شده بر روی php.ini  درج خواهد شد. به عنوان مثال در تصویر زیر تنظیمات مربوط به register_globals که قابلیتی خاص در زبان php  و مقدار آن OFF است را میتوان به On   جهت مقدار دهی متغییر ها به صورت مستقیم توسط نوار آدرس ، تغییر داد.

فعال سازی یا غیر فعال سازی Extension  های مختلف PHP توسط ماژول PHP Manager:

 Extension های مختلف PHP را میتوان در صفحه””PHP Extensions فعال یا غیر فعال نمود. (لازم به ذکر است این تنظیمات در سرویس های اشتراکی ایران هاست به صورت ReadOnly در اختیار کاربر قرار گرفته اند و تغییر آنها تنها توسط مدیر سرور امکان پذیر میباشد.)

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا