میزبانی وب

مدیریت دسترسی کاربران و گروه ها از طریق ماژول .Net Roles

در پاسخ به ماژول .Net Roles بایستی گفت ماژول .Net Roles این امکان را به شما می دهد که براحتی قوانینی را که برای گروههای کاربری ایجاد نموده اید را مدیریت کنید. بعنوان مثال شما یک کاربر جدید ایجاد نموده اید، با استفاده از این ماژول کاربر را به وظایف مختلف اختصاص می دهید. از ویژگی های آن می توان به این مطلب اشاره نمود ، هنگامیکه می خواهید اجازه دسترسی مجموعه ای از صفحات که داخل یک پوشه در  پروفایل تعدادی از کاربران است را محدود نمایید، با استفاده از IIS براحتی می توانید قوانین اعطا و محدود کردن دسترسی را به آن گروه مشخص اعمال نمایید.در ضمن اگر کاربری سعی در بازدید این فایل ها را داشته باشد، صفحه خطایی که از پیش برای آن تعریف نموده اید، نمایش داده خواهد شد.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

این ماژول مکانیزمی را ارئه می دهد که بر اساس آن می توان گروهها را بر اساس سطح کاربری مانند مدیران ، کارمندان فروش و کاربران ناشناس و … طبقه بندی نمود. به جای اختصاص دادن دسترسی ها به تک تک کاربران، این دسترسی ها را به نقش ها( Roles) می دهید،که در نتیجه برقراری امنیت را بسیار ساده تر می نماید. با عضو نمودن کاربران داخل یک نقش (Role)، براحتی بسیاری از حقوق دسترسی را به آنها اختصاص داده اید و یا گرفته اید.

برای استفاده از ماژول .Net Roles هنگامیکه وارد صفحه .Net Roles می شوید، عناصر صفحه Feature و قاب Action را مشاهده می نمایید.

عناصر صفحه Feature شامل دو بخش نام و کاربران می باشد. در قسمت نام لیست اسامی نقش ها و در قسمت کاربران، تعداد کاربرانی که به یک نقش اختصاص داده شده اند نمایش داده شده است.

عناصر Action شامل چه مواردی می باشد؟

  1. Add: اضافه کردن نام نقش به پایگاه داده اشاره کننده به ارائه دهنده. از طریق نقش ها می توان کاربران را طبقه بندی نموده و امکان کارآمدتر کردن احراز هویت آنها را به ما میدهد.
  2. View Users : صفحه Feature ، کاربران .Net را با نقش انتخاب شده نمایش میدهد.
  3. Rename : اجازه ویرایش نقش انتخاب شده را میدهد.
  4. Remove : حذف مواردی که از لیست داخل صفحه Feature انتخاب نموده اید.
  5. Disable : صفحه Feature نقش های  .Net را غیر فعال می کند.
  6. Set Default Provider : جعبه محاوره ای تنظیمات نقشهای .Net را باز کرده و امکان تنظیم ارائه دهنده پیش فرض را میدهد.

IIS 7.0 شامل چه ارائه دهنده ای می باشد؟

  1. AspNetSqlRoleProvider : اطلاعات مربوط به نقش ها را در پایگاه داده سرور SQL ذخیره می کند.
  2. AspNetWindowsTokenRoleProvider : اطلاعات نقش ها را بر اساس اکانت های دامین ویندوز استفاده می نماید. ارائه دهنده ویندوز برای زمانیکه تمام اکانت ها عضو دامین باشند مناسب است.                      
  3.  Providers : صفحه Feature ارائه دهندگان را باز می کند.
[irp posts=”۴۰۷۹″ name=”وب سرور iis چیست و معرفی وب سرور IIS 7.5″]

سوالات متداول

ماژول .Net Roles این امکان را به شما می دهد که براحتی قوانینی را که برای گروههای کاربری ایجاد نموده اید را مدیریت کنید. بعنوان مثال شما یک کاربر جدید ایجاد نموده اید، با استفاده از این ماژول کاربر را به وظایف مختلف اختصاص می دهید. از ویژگی های آن می توان به این مطلب اشاره نمود ، هنگامیکه می خواهید اجازه دسترسی مجموعه ای از صفحات که داخل یک پوشه در  پروفایل تعدادی از کاربران است را محدود نمایید، با استفاده از IIS براحتی می توانید قوانین اعطا و محدود کردن دسترسی را به آن گروه مشخص اعمال نمایید.
Add: اضافه کردن نام نقش به پایگاه داده اشاره کننده به ارائه دهنده. از طریق نقش ها می توان کاربران را طبقه بندی نموده و امکان کارآمدتر کردن احراز هویت آنها را به ما میدهد. View Users : صفحه Feature ، کاربران .Net را با نقش انتخاب شده نمایش میدهد. Rename : اجازه ویرایش نقش انتخاب شده را میدهد. Remove : حذف مواردی که از لیست داخل صفحه Feature انتخاب نموده اید. Disable : صفحه Feature نقش های  .Net را غیر فعال می کند. Set Default Provider : جعبه محاوره ای تنظیمات نقشهای .Net را باز کرده و امکان تنظیم ارائه دهنده پیش فرض را میدهد.
AspNetSqlRoleProvider : اطلاعات مربوط به نقش ها را در پایگاه داده سرور SQL ذخیره می کند. AspNetWindowsTokenRoleProvider : اطلاعات نقش ها را بر اساس اکانت های دامین ویندوز استفاده می نماید. ارائه دهنده ویندوز برای زمانیکه تمام اکانت ها عضو دامین باشند مناسب است.                        Providers : صفحه Feature ارائه دهندگان را باز می کند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا