نماد سایت بلاگ ایران هاست

معاون وزیر ICT : هیچ صنعتی مانند IT پتانسیل کارآفرینی ندارد

‘علی حکیم جوادی ‘ با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور گفت: به ازای هر ۱۵ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.

علی حکیم جوادی ‘ با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور گفت: به ازای هر ۱۵ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: با توسعه صنعت فناوری اطلاعات مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با سرمایه گذاری های مشخص و محدود برطرف می شود .

معاون وزیر ICT در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات گفت : صنعت فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در میان صنایع دارد و محور کلیدی برای آن محسوب می شود، در نقشه علمی کشور هم یکی از شش اولویت نخست فناوری ها صنعت فناوری اطلاعات در کنار فناوری بایو و نانو قرار گرفته است.

حکیم جوادی با بیان اینکه در طی یک سال بیش از ۷۵ هزار تجارت در جهان توسط صنعت فناوری اطلاعات ایجاد ‌می‌شود و در میان صنایع بی بدیل است، خاطرنشان کرد : گام اول برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد زیر ساختی به عنوان شبکه ملی اطلاعات است که با سرمایه گذاری اولیه دولت و بخش عمومی مانند مخابرات انجام می شود.

وی اظهار داشت : کشورهایی که عقب ماندگی را در خود احساس می کنند باید به سمت ایجاد ساختار فناوری اطلاعات و توسعه آن بروند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : وزارت ICT برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها را در مسیر رونق صنعت و بازار فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی این حوزه بسیار موثر دانسته اما باید جشنواره ها نیز هدفمند بوده و سنارویوی خاص و مشخصی را دنبال کند.

حکیم جوادی گفت : منطبق بر قانون مبنی بر نقش وزارت ارتباطات به عنوان سیاستگذار ،هدایت گر و نظارت کننده در این حوزه ،حمایت های لازم را از برگزاری دومین جشنواره صنعت ، بازرگانی و فناوری اطلاعات خواهیم کرد.

دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات ۲۰ تا ۲۲ دی ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

خروج از نسخه موبایل