نماد سایت بلاگ ایران هاست

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست

اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید احتمالا اسم وردپرس را شنیده اید. وردپرس یک cms است که برای راه اندازی بسیاری از سایت ها قابل استفاده می باشد. در این مقاله می خوانید وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

wordpress چیست؟

تعریف وردپرس به زبان ساده عبارت اند از یک سیستم مدیریت محتوا که می توانید با آن به راحتی وب سایت های مختلفی راه اندازی کنید. وردپرس بسیار ساده و انعطاف پذیر است. wordpress یک سایت ساز متن باز و تحت وب است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. برخی نیز به اختصار این cms را WP خطاب می کنند. این نسخه دارای ورژن فارسی نیز است. حال ممکن است برای عده‌ای این سوال پیش بیاید که نرم افزار وردپرس چه کارایی دارد و شما با استفاده از برنامه وردپرس چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ در ادامه این محتوا از ایران هاست ( ارائه دهنده ی خدمات خرید هاست وردپرسی پرسرعت ) بیشتر در مورد این cms ساده و حرفه ای توضیح خواهیم داد.

وردپرس چه کاربردی دارد؟

در واقع وردپرس یک cms عالی برای راه اندازی و مدیریت محتوای انواع وب سایت‌ها، از بلاگ گرفته تا وب سایت‌های تجارت الکترونیکی و فروشگاه های اینترنتی و یا وب سایت‌های خبری و … است. اگر نمی دانید cms چیست در مقالات دیگر در این باره بخوانید. در واقع وردپرس یک نرم‌افزار مدیریت محتوای همه کاره است.

 

 

 

از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، برای چه وب سایت‌هایی استفاده میشود؟

ممکن است عده‌ای تصور کنند که استفاده از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، جزو یکی از ابتدایی ترین نرم افزارهای مدیریت محتوا است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بسیاری از وبلاگ‌های بزرگ رسانه‌های معروف خبری، سایت‌های موسیقی و حتی وب سایت‌های افراد و شرکت‌های مشهور، از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می‌‍کنند. طراحی سایت با وردپرس می تواند بسیار متنوع و گوناگون باشد، برای همین چند نمونه در زیر برای شما اورده شده است:

 

زبان برنامه نویسی وردپرس

وردپرس به زبان php نوشته شده است و برای ذخیره اطلاعات از دیتابیس MySQL استفاده می کند. برای راه اندازی و مدیریت وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید ولی به دلیل متن باز بودن وردپرس می توانید اگر دانش زبان php را دارید می توانید تغییرات دلخواه را در وردپرس ایجاد کنید.

قالب وردپرس چیست؟

قالب سایت، شکل و ظاهر سایت شما است. قالب وردپرس نیز متناسب با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است. شما با انتخاب قالب وردپرس بر روی وردپرس خود می توانید طراحی و ظاهر سایت خود را تعیین کنید و تغییرات دلخواه در چیدمان آن دهید، با تغییر قالب سایت خود باعث تغییر در ظاهر سایت خود می شود. بهتر است بدانید سئو  cms وردپرس کار سختی نیست. در مقاله سئو سایت چیست بیشتر در مورد سئو توضیح داده ایم.

مزایای استفاده از وردپرس

دانلود رایگان وردپرس

لازم به ذکر است که استفاده و دانلود نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای دانلود نرم افزار wordpress پرداخت نخواهید‌کرد.

برای دانلود نرم افزار وردپرس اصلی، می توانید از این سایت استفاده کنید. شما می‌توانید با دانلود برنامه WordPress ، نرم افزار وردپرس را کاملا شخصی سازی و سفارشی سازی کنید و امکانات آن را تنها برای خود فعال نگهدارید. همچنین با استفاده از نرم افزار طراحی قالب سایت و افزونه‌های نرم افزار وردپرس ، می‌توانید گزینه‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با مزایای وردپرس مقاله ما به همین عنوان را مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: فارسی کردن وردپرس

 

برای دانلود وردپرس فارسی به این سایت مراجعه کنید

در صورتی که هنوز طراحی و کار کردن با نرم افزار وردپرس، برای شما کاری دشوار است، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید،‌ یا طراحی آن را به “ایران‌هاست” بسپارید.

خروج از نسخه موبایل