نماد سایت بلاگ ایران هاست

ویژگی ها و مزایای استفاده از وب سایت های مبتنی بر موبایل

 

آخرین باری که موبایل تان را در دست گرفته اید چه زمانی بوده است؟ مطمئنا خواهید گفت دقایقی پیش. در حقیقت شما جزو افراد در حال افزایشی هستید که از دستگاه های همراه خود برای مشاهده محتوای وب سایت ها استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مزایای استفاده از وب سایت های مبتنی بر موبایل خواهیم پرداخت.

اینکه چطور محتوای وب سایت ما بر روی موبایل لود می شود رویکرد ما به طراحی محیط کاربری و توسعه وب سایت را نشان می دهد. در بسیاری از پروژه ها ما یاد میگیریم که وقتی فردی وب سایتی را از موبایل خود مشاهده می کند معمولا هدف مشخصی را در سر دارد. هدف او ممکن است مرور رستوران ها،پیدا کردن مسیر ها،پیدا کردن یک شماره تلفن و آگاهی از شروع به کار یک کسب و کار باشد.

وب سایتی که برای مشاهده در موبایل بهینه سازی شده باشد این گونه اطلاعات را بهتر و موثرتر و خصوصا اینکه سریعتر ارایه می کند. استفاده از کامپیوتر دسکتاپ برای مشاهده وب سایتها یک کار معمول است اما مشاهده یک وب سایت از طریق یک دستگاه موبایل کاملا هدفمند است.

یک وب سایت بهینه شده برای موبایل چیست

چنین سایتی بیشتر از یک نسخه ساده شده از وب سایت اصلی است. طراحی موبایل نه تنها باید متناسب با اندازه صفحه نمایش کوچک باشد بلکه باید متناسب با محدودیت های دیگری نیز باشد. بر حسب وب سایتی که برای کاربران طراحی شده است، بهترین رویکرد حالتی است که یک وب سایت مجزا برای وب سایت موبایلی طراحی شود تا کاربران قادر باشند بین دو نسخه سوئیچ کنند.

در غیر اینصورت اگر وب سایت شما جدید است و توسط فریم ورک های مدرن ساخته شده است می توانید از تکنیک واکنش گرا (Responsive) استفاده کنید تا دستگاه مورد استفاده را تشخیص داده و وب سایت متناسب با  اندازه صفحه  خودش را  وفق دهد.

ویژگی های یک وب سایت موبایلی

روش های زیادی برای بهینه سازی یک وب سایت برای لود در دستگاه های موبایلی وجود دارد. در ذیل می توانید خصیصه های یک وب سایت موبایلی را شماهده کنید :

– سرعت لود سریع
–  داشتن متن کم
– بخش های متحرک کمی دارند
– منوهای pop up کمی دارند
– کادرهای متنی کمی برای پر کردن دارند
– منو ها بصورت ساده و آبشاری هستند
– بخش اطلاعات تماس برجسته تر هستند
– ساعات کاری به وضوح نمایش داده می شوند
– دکمه ها بزرگ هستند و به راحتی در دسترس اند

مزایای استفاده از وب سایت های موبایلی

در ذیل به بررسی فواید و مزایای استفاده از وب سایت های مبتنی بر موبایل می پردازیم

  1. بسیاری از افراد موبایل را انتخاب کرده اند

بسیاری از مردم سالها از موبایل  و تبلت استفاده می کنند در حالی که دانش آموزان در حال یادگیری نحوه استفاده از آن هستند. در هر صورت شما می خواهید مطمئن شوید که حضور آنلاین شما اصولی بوده و برای مردمی که با استفاده از موبایل،تبلت و لپ تاپ به وب سایت شما دسترسی دارند جذاب است.

  1. بیشتر ترافیک یک وب سایت از یک دستگاه موبایلی است

نسل بعدی مصرف کنندگان  دیگر وب سایت های سنتی مبتنی بر کامپیوترهای دسکتاپ را باز نخواهند کرد زیرا دیگر دستگاهی برای این کار ندارند! این مطلب بدین معنی است که اولین ورود به فروشگاه شما با دستگاه موبایلشان خواهد بود،پس خیلی مهم است که در لحظه اول تاثیر خوبی بگذارید.

  1. کاربران موبایل رفتار متفاوتی دارند

کاربران موبایل برای مدت طولانی بر روی دستگاهشان  خم نمی شوند تا  مقاله تحقیقاتی بنویسند، آنها زمانی که در صف خرید هستند و یا در بیرون سینما در حال مشاهده زمان سانس ها هستند  از موبایلشان برای چند دقیقه استفاده می کنند، وبه عبارتی مرتبا از موبایلشان استفاده می کنند  اما در زمان های کوتاه.

بنابراین زمان کافی برای اینکه منتظر بمانند تا بخش های گرافیکی لود شوند ندارند و یا اینقدر توجه ندارند که بخواهند اطلاعاتی را در میان صفحات وب سایت شما پیدا کنند. تحقیقات نشان می دهد ۴۰ درصد افراد تمایل دارند وب سایتی که بیش از ۳ ثانیه لود آن طول می کشد را ببندند، بنابراین در بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل باید نوع رفتار آنها را در نظر داشته باشید.

  1. کاربران خربداران خوبی هستند

تحقیقات نشان می دهد کاربران موبایل بیشتر از افرادی که از کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می کنند خرید می کنند. آنها از موبایلشان استفاده می کنند تا به سرعت مشخصات محصول را مرور کرده و برند ها را با هم مقایسه کنند.

کاربران موبایل همچنین از تلفن هایشان برای جستجوی فروش ها،تخفیفات،حراج ها و موارد مشابه استفاده می کنند. آنها به جای قدم زدن در میان فروشگاه ها از طریق تلفن همراهشان خریدهایشان را بررسی می کنند و در خریدهایشان جدی ترند، تحقیقات نشان می دهد ۹۳ درصد افرادی که از موبایلشان برای جستجوی یک محصول استفاده می کنند نهایتا خرید خواهند کرد.

  1. کاربران موبایل کارهای زیادی برای انجام دادن دارند

به عبارت دیگر افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند افرادی هستند که چندین کار را با هم انجام می دهند. آنها قادرند همزمان فیسبوک شان را چک کنند،آب و هوا را چک کنند و مقصدشان را پیدا کنند. برای اینکه بتوانید این کاربران را به اندازه  طولانی در وب سایت خود نگه دارید تا بتوانند چیزی را که دنبالش هستند را پیدا کنند ، سایت شما باید کاملا بهینه سازی شده باشد، بدین معنی که شرایط و ویژگی هایی که در بالا ذکر شد را باید داشته باشد.

  1. صقحات فرود وب سایت نیاز به استراتژی متفاوتی دارد

یک وب سایت بهینه سازی شده موبایلی چیز با ارزشی است زیرا شما را قادر می سازد تا به افراد مناسب بصورت هدفمند پیام دهید. برای مثال در وب سایت موبایلی خود شما تنها باید مهم ترین اطلاعات شرکتتان را قرار دهید. صفحه اول وب سایت یا همان صفحه فرود به شما این شانس را می دهد تا پیامتان را مخابره کنید بنابراین کاربران شما می توانند صدایتان را در یک محیط شلوغ بشنوند.

  1. گوگل علاقه مند به وب سایت های موبایلی واکنش گرا است

فقط داشتن یک وب سایت با ظاهر خوب نمی تواند بازدیدکننده های وب سایت را راضی کند. از آوریل ۲۰۱۵ گوگل سازگار بودن وب سایت با دستگا های موبایلی را به عنوان پارامتری برای افزایش رتبه در جستجو در نظر گرفته است. به گفته گوگل این رویکرد باعث می شود کاربران راحت تر بتوانند نتایج با کیفیت و مرتبط که برای نمایش در دستگاه آنها بهینه سازی شده است را دریافت کنند.

  1. میزان اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی بر روی موبایل بسیارند

یکی از مهم ترین موارد در مورد دستگاه های موبایل این است که چقدر راحت  تصویر،پست ها و مقالات را با دوستان به اشتراک می گذارد. بر روی یک موبایل می توانید مشاهده کنید که چطور دکمه های شبکه های اجتماعی همه جا هستند. این بدین معنی است که کاربران موبایل و حساب کاربری شبکه اجتماعی آنها بطور ذاتی به هم چسبیده اند. هر چه وب سایت شما واضح تر بوده و به نظر راحت تر برسد،بازدیدکنندگان علاقه بیشتری برای به اشتراک گذاری آن با دوستان خود نشان میدهند.

  1. تبلیغات موبایلی مزاحمت کمتری دارند

علت دیگر رایج بودن استفاده از دستگاه های موبایلی برای مشاهده وب سایت ها این است که (تا این لحظه) تبلیغات کمتری بر روی آنها وجود دارد.

با حذف یا کم کردن نمایش تبلیغات، به کاربران تان در بازدید  از وب سایتتان کمک کنید.  تبلیغات پیام کلی وب سایتتان را منحرف می کند و همینطور سرعت لود آن را کاهش می دهد.

  1. داشتن یک سایت موبایلی خوب شما را به یاد ماندنی می کند

به عبارت دیگر یک وب سایت موبایلی خوب اجازه می دهد برند شما در یک بازار شلوغ برجسته تر شود. مثال خوب آن وب سایتهای چند رسانه ای همانند مجلات آنلاین و روزنامه ها هستند. سایتهایی که بهترین تجریه کاربری را ارایه می کنند همیشه در صدر قرار خواهند گرفت.

اگر بازدید از فروشگاه آنلاین شما راحت و آسان باشد، باعث می شود برند شما بیشتر از بقیه بدرخشد

خروج از نسخه موبایل