نماد سایت بلاگ ایران هاست

نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

بسیاری از افراد به دلیل این که فایل های بسیار بیشتری جهت درج در سایت و یا ارائه به کاربرانشان دارند، نیاز به فضای بیشتری دارند. فضای هاست بیشتر هزینه ها را افزایش می دهد اما در هاست دانلود به این شکل نیست. هاست دانلود بدلیل این که دیتابیس ندارد و پردازشی ایجاد نمی کند بسیار ارزان تر است. در این مقاله در مورد نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی می خوانید. 

هاست دانلود باید در شرایطی به هاست اصلی متصل شود تا اطلاعات بارگذاری شده در هاست دانلود در دسترس کاربران قرار گیرد. هاست دانلود نیز می بایست همانند هاست اصلی یک دامنه مشخص شده ای داشته باشد که لینک فایل ها از آن طریق جهت دانلود درج شود.

آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی در Cpanel

هر نوع هاستی که تهیه کرده باشید از هاست مخصوص وردپرس تا هاست سی پنل امکان اتصال آن به هاست دانلود وجود دارد. برای شروع کار وارد کنترل پنل هاست اصلی خود شوید و در قسمت Domains بر روی Zone Editor کلیک نمایید. 

در این قسمت باید یک A Record به ساب دامین خود ایجاد نمایید جهت انجام این کار روی دکمه A Record+کلیک کنید. . برای مثال آدرس dl.domain.com  را داریم و میخواهیم این ساب دامین را به هاست دانلود خود متصل نماییم .

در بخش Name نام ساب دامین خود را بنویسید برای مثال (dl.domain.com)

در قسمت Address نام آی‌پی هاست دانلود خود را وارد نمایید

در انتها روی دکمه Add an A Record کلیک نمایید. به این ترتیب رکورد شما ایجاد و در لیست رکوردها نمایش داده می شود .

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی پلسک Plesk

وارد کنترل‌پنل پلسک ( اگر با این مفهوم آشنایی ندارید در مقاله‌ی plesk چیست در این باره بخوانید ) هاست اصلی خود شوید و  در قسمت Websites & Domains بر روی DNS Settings کلیک نمایید.

در این قسمت  Add Record کلیک کنید.

در این قسمت باید یک A Record به ساب‌دامین خود ایجاد نمایید. 

در بخش Name نام ساب‌دامین خود را بنویسید برای مثال (dl.domain.com)

در قسمت IP address  آی‌پی هاست دانلود خود را وارد نمایید

در انتها روی دکمه  OK کلیک نمایید. 

مجدد به صفحه ی DNS Settings ارجاع داده میشوید که باید روی گزینه ی Update کلیک نمایید تا رکورد A بصورت کامل ایجاد شود.

اتصال هاست دانلود به ساب‌دامین هاست در دایرکت ادمین

درصورتی‌که شما یک هاست اصلی با پنل دایرکت ادمین دارید و قصد دارید تا هاست دانلود خود را که هر پنلی می باشد به آن متصل کنید، ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین اصلی شوید. پس از آن که وارد هاست اصلی و دایرکت ادمین خود شدید، می بایست به قسمت Account Manager و Dns Management بروید.

برای این‌که هاست دانلود خود را در هاست اصلی و دایرکت ادمین خود متصل کنید، می بایست یک A Record در آن ایجاد کنید. برای این کار پس از آن که وارد صفحه Dns Management شدید می بایست بر روی Add Record مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

پس از آن که بر روی دکمه Add Record در قسمت DNS Management کلیک کردید، صفحه ای پاپ آپ برای شما باز می شود که می توانید رکورد خود را در آن ایجاد کنید. دقت داشته باشید که رکورد شما می بایست از نوع A Record باشد.

 :Recprd Type در این قسمت می‌بایست نوع رکورد خود را مشخص کنید. نوع رکورد در آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی دایرکت ادمین A می باشد.
:Name مقدار زیر دامنه ای است که می خواهید برای هاست دانلود خود مشخص کنید. بطور مثال در این آموزش ما dl.domain.com را مشخص کرده ایم.
:TTL مقدار زمان انقضای کش یک رکورد می باشد. پیشنهاد می شود این مقدار را بصورت پیشفرض رها کنید.
: Value در این قسمت می بایست IP هاست دانلود خود را وارد کنید. این مقدار پس از تهیه هاست دانلودتان برایتان ارسال شده است.

پس از آن که اطلاعات موردنظرتان را وارد کردید می‌بایست بر روی دکمه ADD کلیک کنید. پس از آن که بر روی این دکمه کلیک کردید پیامی مبنی بر ایجاد شدن A Record به شما نمایان می شود. پس از دقایقی بعد این ارتباط اگر اطلاعات صحیح باشد برقرار می شود.

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی ویندوزی Solidcp

وارد کنترل پنل Solidcp هاست اصلی خود شوید و روی قسمت Domains کلیک نمایید.

در لیست دامنه‌های لیست شده روی دامنه اصلی خود کلیک نمایید.

در صفحه Edit Domain باز شده روی گزینه ی Edit DNS zone records کلیک نمایید.

در صفحه DNS Zone Records باز شده روی گزینه ی Add record کلیک نمایید

در این بخش باید اطلاعات را به شکل زیر وارد نمایید:

Record Type: A

Record Name نام انتخابی برای ساب‌دامنه اتصال به هاست دانلود اینجا نام انتخابی dl

IP آی‌پی سرور مقصد (سرور هاست دانلود)

نکته: لطفاً دقت کنید در هاست مبدا به هیچ عنوان از بخش subdomain ساب دامنه ایجاد نکنید. برای اشنایی با ساب دامین مقاله ساب دامین چیست را بخوانید.

هاست دانلود خود را با نام ساب دامین سفارش دهید یعنی مین‌دامین هاست دانلود شما نام ساب دامینی باشد که ایجاد نموده اید برای مثال dl.domain.com و اگر قبلا سفارش داده اید  به مدیر هاست خود اطلاع دهید تا نام دامین اصلی در هاست دانلود را به ساب دامین ویرایش نماید . با انجام این مراحل هاست دانلود شما به هاست اصلی شما متصل می شود و میتوانید لینک ها را در اختیار کاربران خود قرار دهید .

 

تشخیص برقراری اتصال هاست دانلود

پس از آن که طبق آموزش اتصال ساب‌دامین هاست فعلی به هاست دانلود عمل کردید، می توانید از روش های مختلف بررسی کنید که آیا این ارتباط میان هاست اصلی شما و هاست دانلودتان برقرار شده است یا خیر:

معمولاً در هاست‌های دانلود یک صفحه پیشفرض ایندکس قرار می دهند. این صفحه ایندکس به شما کمک می کند تا متوجه شوید که هاست دانلود شما به زیردامنه موردنظرتان متصل شده است. 

بسیار خب، کار تمام است اتصال هاست دانلود به ساب‌دامین هاست اصلی را اگر درست انجام شده باشید و مسیر Document Root را مطابق آموزش ما مسیر روت اصلی هاست دانلود انتخاب کرده باشید می‌توانید فایل خود را داخل روت هاست دانلود آپلود کنید.

لینک فایل‌های شما مشابه زیر خواهد بود:

مزایای استفاده از هاست دانلود

 برای اتصال هاست دانلود به وردپرس می توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل