نماد سایت بلاگ ایران هاست

همه چیز درباره انتخاب بهترین سرویس میزبانی ایمیل ایرانی

بهترین سرویس دهنده ایمیل ایرانی

بخش مهمی از ارتباطات بسیاری از کسب و کارها بر بستر ایمیل انجام می‌شود. لذا یک سرویس میزبانی ایمیل معتبر می‌تواند نقشی مهم در هر کسب و کار ایفا کند. امروزه سرویس دهنده های ایمیل رایگان بسیاری وجود دارد. برای انتخاب بهترین میزبانی ایمیل ایرانی معتبر موارد مهمی وجود دارند که معمولا دیده نمی‌شوند. همیشه به خاطر داشته باشید، انتخاب یک میزبانی بر مبنای فقط قیمت، می‌تواند نتایج فاجعه‌باری داشته باشد. در ادامه، به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند سرویس های ایمیل ایرانی را انتخاب کنید، و از اشتباهاتی که ممکن است در آینده مشکلات بزرگتری ایجاد کنند، دوری کنید.

قبل از انتخاب سرویس ای ایمیل ایرانی باید بدانید که در هیچ‌کدام نمی‌توانید از نام دامنه‌ خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید استفاده از دامنه اختصاصی در آدرس ایمیل، نشان‌دهنده اعتبار یک کسب و کار است.

تصمیم بگیرید به چه نوع میزبانی ایمیل نیاز دارید!

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب میزبانی ایمیل ایرانی معتبر باعث سرگردانی افراد می‌شود، نوع میزبانی است. تمامی افراد، ممکن است نیاز به ترافیک بالا، سرور پرقدرت و سرعت بالا نداشته باشند. لذا در ابتدا، می‌بایست هدف و سطح خدماتی که از میزبانی خود انتظار دارید را مشخص کنید. در این بخش سه انتخاب دارید :

قیمت سرویس میزبانی ایمیل را بررسی کنید!

اگر کسب و کارتان را به تازگی آغاز کرده‌اید و به دنبال سرویس دهنده ایمیل ارزان هستید، به خاطر داشته باشید، شما همان قدر امکانات دریافت می‌کنید که برای آن هزینه کرده‌اید. درنظر داشتن کمترین هزینه میزبانی ایمیل می‌تواند شروع مقرون به‌صرفه‌ای باشد. اما با رشد کسب ‌و کار شما آن سرویس دیگر مناسب نخواهد بود و از طرفی در آینده ممکن است، دیگر نتوانید ایمیل‌های خود را به میزبانی بهتری منتقل کنید.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه ایمیل مارکتینگ  مقاله ما را مطالعه نمایید.

امکانات محدود سرویس ایمیل رایگان

شما از هرجا می‌توانید آدرس ایمیل های ایرانی رایگان تهیه کنید. اما این ایمیل‌ها، با نام دامنه شما ایجاد نمی‌شوند، ضمن اینکه نمی‌توانید نام‌های کوتاه و ساده انتخاب کنید. در نظر داشته باشید، ارایه‌کنندگان سرویس ایمیل رایگان برای تامین هزینه‌های خود، محتوای تبلیغاتی نمایش می‌دهند، ضمن اینکه امکانات خاصی را هم ارایه نمی‌کنند.

امنیت سرویس میزبانی ایمیل ایرانی به چه شکل تامین می‌شود؟

بحث امنیت سرویس دهنده پست الکترونیکی ، موضوعی است که نمی‌توان در کل دنیا هیچ هاستی را ۱۰۰ درصد ایمن دانست. نکته‌ی مهم، این است که سرور و نرم‌افزارهای سرویس دهنده ایمیل، به صورت مداوم به‌روز رسانی شوند و موارد امنیتی که اعلام شده‌اند، سریعا برطرف شوند. علاوه بر این، سرویس ایمیلی که خریداری می‌کنید، حتما می‌بایست تحت گواهی SSL کار کند. بسیار ضروری است که هم صفحه ورود به محیط مدیریت ایمیل، و هم بستر ارتباط با نرم‌افزار‌های ایمیل مانند Outlook، حتما باید بصورت کدگذاری شده و تحت SSL باشد.

از چه نرم افزاری برای مدیریت ایمیل استفاده می‌شود؟

با توجه به اینکه میزبانی‌های مختلف، از نرم‌افزارهای متفاوتی برای مدیریت ایمیل‌ها استفاده می‌کنند، قبل از خرید ایمیل شرکتی اطلاعات کافی در خصوص آن کسب کنید، مبنی بر اینکه:

نکته دیگر این است که بسیاری از سرویس دهنده پست الکترونیک داخل ایران از نرم‌افزارهای رایگان برای مدیریت ایمیل استفاده می‌کنند. لذا این نرم‌‌افزارها به دلیل اینکه لایسنس رایگان دارند، امکانات خاصی ارایه نمی‌کنند، ضمن اینکه، در صورت بروز مشکلات امنیتی و نرم‌افزاری، به روز رسانی‌ها در فواصل زمانی بسیار طولانی ارایه می‌شود. به عنوان مثال، نرم‌افزارSmarter Mail ، با محیط کاربری آسان و امکانات پیشرفته، به دلیل لایسنس گران‌قیمتی که دارد، توسط بسیاری از میزبانی‌ها نصب نمی‌شود.

پشتیبانی فنی سرویس میزبانی ایمیل ایرانی به چه شکل است؟

زمانیکه درحال بررسی ایمیل های ایرانی معتبر هستید، همیشه بخش پشتیبانی آن را بررسی کنید:

می‌توانید قبل از خرید از سرویس دهنده های پست الکترونیکی داخل ایران با بخش پشتیبانی تماس بگیرید و اطلاعات کافی از آنها دریافت کنید.

در دنیای بهترین سرویس دهنده های پست الکترونیک ، بروز مشکلات امری اجتناب ناپذیر است، اما آنچه بسیار مهم است سرعت عکس العمل در رفع مشکل و پاسخگویی به کاربران است. یک پشتیبانی خوب هر زمان، حتی زمانی که سوالی داشته باشید، باید به کمک شما بیاید.

سیستم Backup سرویس های میزبانی ایمیل ایرانی به چه صورت است؟

برخی از مواقع ممکن است ایمیل‌ها، توسط شما سهوا حذف شوند. این اتفاق ممکن است برای هر شخصی رخ دهد. نکته مهم این است که دریابید، آیا شرکت میزبانی مربوطه می‌تواند یک نسخه پشتیبان (Backup) از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد، چرا که تهیه نسخه پشتیبان از کلیه اطلاعات بصورت اتوماتیک و روزانه، امکان بسیار مهمی است که از سمت همه سرویس دهنده‌ها ارایه نمی‌شود.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بک آپ چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

سرویس میزبانی ایمیل چه امکاناتی برای مقابله با هرزنامه‌ها دارند؟

سرویس ایمیلی که خریداری می‌کنید، باید بتواند در مقابل هرزنامه‌ها (Spam) از شما محافظت کند. سرویس ایمیلی که تهیه می‌کنید، باید بتواند طبق استانداردهای روز، ایمیل‌های اسپم را به درستی تشخیص دهد و با آنها مقابله کند. برای کسب اطلاعات در حوزه هرزنامه چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله تخصصی ما را مطالعه نمایید.

به سراغ شرکت‌های معتبر سرویس میزبانی ایمیل ایرانی بروید!

در بسیاری از مواقع شرکت‌های کم‌سابقه، قیمت‌های بسیار پایینی پیشنهاد می‌کنند و شاید محدودیت‌های کمتری هم برای کاربران قائل شوند. اما بهتر است، به سراغ شرکت‌هایی بروید که تجربه بیشتری در میزبانی ایمیل ایرانی دارند و با گسترش حیطه کاری‌شان در آینده، مشکلاتی برای کاربران ایجاد نکنند. چرا که شرکت‌های جدید، به سرعت رشد می‌کنند و در این فرایند رشد و تغییر، ممکن است مشکلاتی برای کاربران و مالکان کسب و کار ایجاد می‌کنند. لذا به سراغ شرکت‌های با سابقه و پایدار بروید تا در آینده مجبور به انتقال به شرکت دیگری نشوید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما با موضوع ” بهترین سرویس ایمیل برای کسب و کارها چیست؟ ” را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل