نماد سایت بلاگ ایران هاست

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ [ ایرانی و خارجی ]

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با رشد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا همان بازاریابی اینترنتی در ایران، تمایل افراد به استفاده از روش­های آنلاین برای بازاریابی، روز به روز بیشتر شده و نیاز به ابزارهای مفید و کاربردی در این زمینه بیشتر از قبل احساس می­‌‌شود. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی دیجیتال مارکتینگ گونه‌­ای از بازاریابی است که به وسیله دستگاه‌­­­های الکترونیکی یا روش‌­های آنلاین انجام می­شود. از مهم‌‌‌‌­ترین روش‌‌‌‌‌های دیجیتال مارکتینگ می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارهایی که برای تحلیل داده ها و اطلاعات آنلاین توسط دیجیتال مارکترها استفاده می شود را ابزار دیجیتال مارکتینگ می گوییم.

پس از معرفی روش­های دیجیتال مارکتینگ، وقت آن است که با انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته اول: ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ

آمار بازدیدکنندگان

از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نمونه‎‎‎­ های داخلی در این زمینه عبارتند از: 

ابزارهای آنالیز

در این بخش نیز گوگل آنالیتیکس با اختلاف در صدر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت قرار دارد. که بخش تکمیل کننده پرفورمنس مارکتینگ می باشد اگر نمی دانید پرفورمنس مارکتینگ چیست در یک مقاله کامل در ایران هاست به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم اما در صورتی که به دنبال جایگزین برای گوگل آنالیتیکس هستید پیشنهاد ما موارد زیر است:

ابزار تحقیق کلمات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ترتیب عبارتند از:

ابزارهای بررسی رتبه سئو

از معتبرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای انجام این کار می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

ابزارهای بررسی بک لینک‎‎‎­ها

یکی از مهم­‎‎‎ترین بخش­­ها در سئو، آنالیز بک لینک­های دریافتی رقیبان است. بهترین ابزارهای بررسی بک لینک­ها به ترتیب:

ابزارهای آنالیز تبلیغات کلیکی

قبل و بعد از انجام تبلیغات کلیکی به سیستمی نیاز خواهید داشت که دیتاهای مورد نیاز را در برای تجزیه و تحلیل در اختیار شما قرار دهد. پلتفرم­های زیر به شما در این زمینه کمک می کنند. یکی از این ابزارها که در زیر نیز اسم آن قید شده است سیستم تبلیغاتی خود گوگل می باشد برای انجام این تبلیغ می توانید از گروه ایران هاست کمک بگیرید همچنین می توانید شارژ اکانت گوگل ادز خود را به ایران هاست بسپارید.

 

ابزارهای مدیریت ارتباط با اینفلوئنسر

اگر می­خواهید تبلیغات شما به راحتی توسط افراد سرشناس انجام شود می­توانید از پلتفرم­­های زیر استفاده کنید. هرچند نمونه­ های خارجی چندان مناسب مشاغل داخلی نبوده و شما برای دریافت بازخورد باید از نمونه ­های داخلی استفاده کنید.

نمونه‌‌‌های داخلی

دسته دوم: ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه

بعد از ورود کاربران به سایت، نوبت به بررسی رفتار آن­­هاست. در میان ابزارهای بازاریابی دیجیتال، ابزارهای زیر به شما این امکان را می­دهند که الگوی رفتاری کاربران و نقاط قدرت و ضعف خود را شناسایی کنید.

ابزارهای وبلاگ نویسی

این بخش یکی از متنوع ­ترین قسمت­های مربوط به دیجیتال مارکتینگ است که انواع مختلفی از پلتفرم­های مدیریت محتوا و ابزارهای آنلاین را در خود جای داده است.

از معروف­ترین پلتفرم­‌‌‌‌‌های داخلی آنلاین برای وبلاگ­‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی نیز، می­توان به ویرگول، بلاگفا و میهن‌‌­بلاگ اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: مارکتینگ اتومیشن

 

ابزارهای ساخت و تست لندینگ پیج

یکی از دغدغه­‎‎‎‎‎های دیجیتال مارکترها طراحی صفحه فرود مناسب برای کمپین­‎‎‎‎های احتمالی است. با ابزارهای بازاریابی دیجیتال زیر می­توانید به راحتی لندینگ­‎‎‎‎‎های مورد نظر خود را طراحی کنید.

نمونه‎‎‎‎‎‎‎­های داخلی:

ابزارهای مدیریت دارایی دیجیتال

منظور از ابزارهای مدیریت دارایی دیجیتال، سیستم­‌‌‌‌های ذخیره سازی، سازمان­دهی و اشتراک­‌‌‌‌‌گذاری منابع دیجیتالی یک شرکت، مانند فیلم‌‌‌‌‌­ها، تصاویر و … است.

نمونه‌‌‌‌‌‌‌­­های داخلی:

ابزارهای پوش نوتیفیکیشن در سایت

پوش نوتیفیکیشن پیامی مانند پیامک یا SMS است که از تصاویر و متن تشکیل شده است و به کاربرانی که اجازه ارسال آن را داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌­اند فرستاده می­‌‌‌‌‌شود.

نمونه­‌‌‌‌‌‌‌های داخلی:

دسته سوم: ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای شخصی­‌‌‌‌‌‌‌سازی فروشگاه آنلاین

هر فروشگاه آنلاین به ابزارهای مارکتینگ احتیاج دارد. ابزارهای زیر پکیجی از این ابزارها را با توجه به رفتارهای مشتریان در اختیار شما قرار می­دهند.

ابزارهای ارسال پوش و ریتارگتینگ

با توجه به استفاده بالای کاربران از اپلیکیشن­‌‌‌‌ها و نسخه­‌‌‌‌‌های موبایل، پوش نوتیفیکیشن در سال­های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نمونه‌‌‌­های داخلی

ابزارهای A/B تست و چند متغیره

استفاده از ابزارهای مقایسه می­تواند به شناخت شما از نحوه رفتار کاربران منجر شود.

ابزارهای مدیریت فروشگاه اینترنتی

اگر برای راه­‌‌‌‌‌‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود به افزونه و یا پلتفرمی نیاز دارید می­توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید.

ابزارهای بررسی محصولات و مشتریان

یکی از ابزارهایی که به شدت جای خالی نمونه داخلی آن احساس می­شود پلتفرم های بررسی محصول و ارائه نظر توسط خریداران و کاربران آن محصول است.

ابزارهای چت

نمونه های فراوانی برای ارتباط زنده بین کاربران و بخش پشتیبانی در سایت و اپلیکیشن وجود دارد اما بهترین ابزارهای چت به ترتیب عبارتند از:

نمونه های داخلی

دسته چهارم: ابزارهای تکرار چرخه در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای انتشار و مدیریت مطالب در شبکه های اجتماعی

اگر از افرادی هستید که روزانه تعداد بالایی از پست ها را در شبکه اجتماعی خود منتشر می کنید مطمئنا نیاز به ابزاری خواهید داشت که بتواند این کار را در زمان بندی مشخص برای شما انجام دهد.

پلتفرم های زیر از برترین نمونه های خارجی و داخلی محسوب می شوند.

نمونه های داخلی

 

 

تمرکز بر مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی

با استفاده از این ابزارها می توانید مطالب منتشر شده در فضای مجازی را رصد کنید. به عنوان مثال brand mentions تمامی مطالبی که نام برند شما در آنها درج شده است را، در بازه زمانی مشخص شده نمایش می‌دهد.

خدمات دهی آنلاین به مشتری

سرویس های خدمات دهی آنلاین به شما کمک می کنند تا بتوانید یک پشتیبانی مناسب با هزینه معقول و بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه کنید.

نمونه های داخلی

ابزارهای ارتباط با مشتری (CRM)

هنوز تعریف دقیقی از CRM وجود ندارد. مثلا مشخص نیست وقتی ما از ابزارهای ارتباط با مشتری صحبت می کنیم به یک نرم افزار اشاره می‌‌‌‌‌‌کنیم یا یک سیستم؟! ولی در مجموع برای ارتباط با مشتریان ابزارهای داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

نمونه های داخلی

ابزارهای ارسال ایمیل انبوه

ارسال ایمیل انبوه با توجه به نرخ تبدیل مناسب یکی از راه کارهای فوق‌‌‌‌‌‌العاده در بازاریابی آنلاین است. در این بخش نیز تعداد پلتفرم‌‌‌‌‌‌ها بسیار زیاد است اما بهترین نمونه‌‌‌‌‌های خارجی و داخلی آن عبارتند از:

ابزارهای داخلی

ابزارهای ارسال پیامک

با توجه به عدم کاربرد سرویس های خارجی در این بخش تنها به نمونه های داخلی آن اشاره می کنیم:

ابزارهای بهینه سازی

ابزارهای بهینه سازی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید. نمونه ای از این موارد در این قسمت ذکر شده است.

جمع بندی

آن طور که مشخص است دیجیتال مارکتینگ علاوه بر نوپا بودن بسیار گسترده است و به مدیریت کانال تلگرام و پیج اینستاگرام محدود نمی شود. اگر می خواهید وارد این حوزه شوید باید شناختی حداقلی از ابزارهای موجود داشته باشید و روزانه به طور مستمر دانش خود را افزایش داده و به روز کنید.

همچنین می توانید از مطالب متنوعی که در وبلاگ ایران هاست وجود دارد استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل