عمومی

بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای کار

هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی رتبه‌بندی‌های متفاوت در زمینه‌های مختلفی اعلام و منتشر می‌شوند.

یکی از پرطرفدارترین رتبه‌بندی‌هایی که هر سال و توسط موسسات تحقیقاتی مختلفی ارائه می‌شود و مورد توجه افراد بسیاری در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد، مربوط به بهترین شرکت‌ها برای کار در جهان است.

در واقع این رتبه‌بندی از میان شرکت‌های بزرگ و معتبر سرتاسر جهان انتخاب و معرفی می‌شوند.

موسسه Glassdor یکی از این موسسات تحقیقاتی است که هر سال به بررسی هزاران شرکت مختلف پرداخته و در نهایت بهترین شرکت‌ها برای کار در جهان را انتخاب و معرفی می‌کند. نکته جالب و در واقع وجه تمایز فهرستی که این موسسه منتشر می‌کند، آن است که مبنای بررسی آن نظر کارمندان شرکت‌های مختلف است و به این دلیل می‌تواند رتبه‌بندی دقیق و منصفانه‌تری هم باشد.

به این ترتیب هر سال کارمندان شرکت‌های مختلف می‌توانند به صورت ناشناس به مدیرعاملان و شرکت‌های محبوب و مورد علاقه‌شان رای دهند و در این بررسی شرکت کنند.

این بار موسسه Glassdor چهارمین فهرست خود از بهترین شرکت‌ها برای کار منتشر کرده است تا در آن ۵۰ شرکت برتر دنیا از نظر فضای کاری در سال ۲۰۱۱ معرفی شوند. بررسی امسال این موسسه با شرکت بیش از ۲۵۰ هزار کارمند از شرکت‌های مختلف و درباره ۶۵ هزار شرکت متفاوت انجام شده است.

این بررسی نه تنها به نظر شخصی داوران که به نظر شخصی کارمندان و میزان رضایت آنها از شرکت‌ها بستگی دارد. نظر کارمندان بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند رضایت از فضای کاری، پاداش، میزان سود و درآمدزایی شرکت، امکان برقراری تعادل میان زندگی شخصی و کاری و فرصت‌های پیشرفت کاری در شرکت دسته‌بندی می‌شود.

هرچند این بررسی از میان شرکت‌هایی با زمینه‌های کاری مختلف و فعال در صنایع و بخش‌های متفاوت انجام می‌شود، اما از آنجایی که صنعت تکنولوژی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، معمولا این شرکت‌ها رتبه‌های خوبی در این فهرست به‌دست می‌آورند. در واقع به همین دلیل هم هست که حدود یک‌پنجم شرکت‌های حاضر در فهرست امسال شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی هستند. اگرچه اولین شرکت در این فهرست یعنی بهترین شرکت برای کار، شرکت Bain & Company و دومین شرکتMcKinsey & Company هر دو شرکت‌های جهانی فعال در زمینه مشاوره امور مدیریتی هستند، اما سومین جایگاه به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی Facebook تعلق دارد.

این در حالی است که این شرکت در فهرست سال ۲۰۱۰ رتبه اول را در اختیار داشته است.
بعد از Facebook هم بزرگترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهانی یعنی Google جایگاه پنجم این فهرست را به خودش اختصاص داده، در حالی که جایگاه این شرکت در فهرست سال ۲۰۱۰ سوم بوده است.

این رتبه‌بندی‌ها بر اساس امتیازهایی است که کارمندان مختلف به این شرکت‌ها می‌دهند. با این اوصاف امتیاز شرکت‌ها می‌تواند از حداقل ۵/۳ تا حداکثر ۵ متغیر باشد، به این ترتیب که امتیازهای بین ۰۱/۴ تا ۵ به معنای رضایت خیلی زیاد و ۵۱/۳ تا ۴ به معنای رضایت نسبی هستند. این در حالی است که در این رتبه‌بندی به مدیرعاملان شرکت‌های برتر هم امتیاز داده می‌شود.

این امتیاز به صورت درصد بیان می‌شود و نشان‌دهنده درصد رضایت کارمندان از این مدیر عاملان است.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا