نماد سایت بلاگ ایران هاست

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس معمولی

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

هنگام راه اندازی یک سایت، یکی از تصمیم های مهمی که باید اتخاذ کنید، انتخاب هاست است. انتخاب های متعددی پیش روی شماست. در این مقاله قصد داریم به تفاوت هاست وردپرس و لینوکس معمولی بپردازیم تا راحت تر بتوانید در این مورد تصمیم بگیرید.

برای کسب اطلاعات در حوزه هاست وردپرس چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های هاست مخصوص وردپرس

مواردی که برای خرید هاست وردپرس مناسب، باید به آن ها توجه کنیم عبارتند از:

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

به طور خلاصه تفاوت هاست لینوکس و وردپرس را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. پیش‌بینی و فراهم کردن منابع بیشتر در سرور
  2. خاص بودن کانفیگ سرور نسبت به هاست لینوکس رایج
  3. آپگرید سریع‌تر سخت افزار سرور نسبت به سرورهای معمولی
  4. ارائه کردن پکیج‌های مدیریت آسان وردپرس
  5.  ارائه پوسته‌های متنوع به عنوان بخشی از خدمات

ساختار وردپرس و بهینه سازی سرور

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و از بانک اطلاعاتی MySQL استفاده می‌کند. به دلیل اینکه وردپرس همواره اطلاعات را از بانک اطلاعاتی می‌خواند و یا اطلاعات جدید و نوشته‌ها را به بانک اطلاعاتی ارسال می‌کند، نیاز است که سرور هاست وردپرس هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری قدرتمند و بهینه باشد، تا سرعت لود شدن صفحات وب سایت بالا باشد و کاربران هنگام بازدید از سایت دچار مشکل نشوند، این مورد جزء تفاوت‌های هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس ایران است. سایت‌های وردپرس مخصوصا اگر بازدید زیاد داشته باشند و یا محتوای زیادی در آنها اضافه شده باشد، از منابع سرور مثل رم و پردازنده بیشتر نسبت به سایت‌های معمولی استفاده می‌کنند. بنابراین هاست‌های مخصوص وردپرس باید از لحاظ منابع سرور و قدرت پردازنده و مقدار رم و ‌هارد دیسک مورد استفاده در سرور از قدرت بیشتری نسبت به سرورهای معمولی برخوردار باشند، تا سایت‌های پشتیبانی شده روی این سرورها به بهترین شکل ممکن کارایی داشته باشند و در دسترس کاربران باشند. این یکی از تفاوت‌های هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس معمولی است.

همان طور که گفته شد برای نصب و راه‌اندازی وردپرس نیاز است که سرور شما از PHP و MySQL پشتیبانی کند و تقریبا تمام سرورهای لینوکسی این موارد را پشتیبانی می‌کنند، اما بعضی از شرکت‌هایی که بهترین هاست در وردپرس ارائه می‌کنند علاوه بر کیفیت سخت افزاری سرورها، همواره با مانیتور کردن سرور و برطرف کردن مشکلات احتمالی و مانیتور کردن منابعی که در سرور استفاده قرار می‌گیرد، سعی می‌کنند که ثبات سرور را حفظ کنند و کارایی و لود و عملکرد سرور را در بالاترین حالت ممکن نگه دارند.

۵ نکته در انتخاب بهترین هاستینگ ایرانی را در مقالات دیگر ایران هاست بخوانید.

پکیج‌ مدیریت آسان وردپرس

هدف از خرید هاست پرسرعت وردپرس همانطور که از نامش پیداست، علاوه بر سرعت بالا، راحتی و پشتیبانی بهتر وب سایت است. یکی از مواردی که گام بلندی در این راستا به حساب می‌آید، استفاده از پکیج‌های مدیریت وردپرس است. یکی از نمونه‌های موفق و قابل بررسی در این زمینه WordPress Toolkit ارائه شده در پنل پلسک است.

این ابزار مدیریت وردپرس که در پنل Plesk قابل ارائه است، به علت امکانات متنوعی که با خود به همراه می‌آورد، توسط شرکت‌های معتبر WordPress hosting به عنوان یک راهکار جامع و کاربردی ارائه می‌شود. از جمله مزایای این پکیج مدیریتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایر مزایای هاست مخصوص وردپرس

از دیگر مباحثی که نیاز است شما در تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس معمولی بدانید مساله امنیت است. در هاست‌های وردپرس احتمالا وصله‌های امنیتی مربوط به سیستم عامل‌ها به دلیل اهمیت بالای این سرورها زودتر و با وسواس بیشتری نصب می‌شوند، ولی باید توجه کنید که وردپرس به دلیل معروفیت همیشه از لحاظ امنیتی با چالش‌های زیادی روبرو است و این خود شما هستید که باید با نصب آخرین آپدیت‌های وردپرس و چک کردن امنیت پلاگین‌ها و نصب آخرین آپدیت‌های پلاگین‌ها و احتیاط بیشتر، وب سایت خود را امن نگه دارید و اجازه نفوذ هکرها و خراب کارها را به سایت خود ندهید. البته نصب این به‌روزرسانی‌ها در هاست‌های معمولی و هاست مخصوص وردپرس هیچ تفاوتی با هم ندارد و فقط راحتی و سرعت بیشتر انجام کارهاست که با هم متفاوت است، به این شکل که در سرورهای وردپرس به دلیل تخصیص منابع بیشتر به سایت شما سرعت انجام و نصب این آپدیت‌ها نسبت به سرورهای معمولی بیشتر است.

مورد دیگری که در تفاوت‌های هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس معمولی می‌توان به آن اشاره کرد بحث پشتیبانی است. در موقع خرید باید به توضیحات مربوط به شرکت ارائه کننده توجه کنید، اما معمولا با خرید هاست‌های وردپرس پشتیبانی بهتری نسبت به هاست لینوکس معمولی دریافت می‌کنید و چنانچه مشکلی در وردپرس شما ایجاد شود که نیاز به کمک و خدمات شرکت ارائه دهنده هاست داشته باشد، همکاری بیشتری با شما می‌کنند و بسته به شرکتی که از آن خدمات میگیرید، حتی ممکن است مشکلات احتمالی که مربوط به وردپرس است و رفع آن به عهده خود شماست برای شما توسط تیم پشتیبانی سرور به رایگان حل شود.

یکی از ویژگی های هاست وردپرس پرسرعت به بحث ارائه خدمات خاص به شما باز می گردد. مثل خدمات گواهی SSL و یا پوسته‌ها و افزونه‌های پولی که به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و یا حتی ممکن است نصب وردپرس و پوسته و افزونه‌ها را برای شما به رایگان انجام دهند.در واقع این مورد یکی از تفاوت‌های هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس معمولی است.

در انتها باید این نکته را خاطر نشان کرد که حتما سابقه شرکتی که از آن خدمات دریافت می‌کنید مورد بررسی قرار دهید و راجع به آن مطالعه کنید چرا که همان طور که اشاره شد ممکن است فقط یک نام هاست مخصوص وردپرس به پکیج‌های شرکت اضافه شده باشد و در عمل هیچ تفاوتی با هاست معمولی نداشته باشد و فقط در ازای خدمات مشابه با هاست لینوکس معمولی هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند. بعضی از شرکت‌ها فقط به دلیل جذابیت و فریب دادن مشتری فقط اسم سیستم‌ مدیریت محتوا (CMS) هاست مخصوص وردپرس را به پکیج‌های خود اضافه می‌کنند و در واقع و در عمل این هاست هیچ تفاوتی با هاست معمولی لینوکس ندارد و روی همان سرور‌ها پشتیبانی می‌شود. پس باید حتما این نکته را مد نظر قرار داد و اعتبار شرکتی که از آن هاست خریداری می‌کنید مورد سنجش و تحقیق قرار گیرد.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را با موضوع تفاوت هاست لینوکس و ویندوز مطالعه نمایید. علاوه بر هاست وردپرس، خرید هاست ویندوز را نیز می توانید از ایران هاست انجام دهید.

سوالات متداول

۱- پیش‌بینی و فراهم کردن منابع بیشتر در سرور ۲- خاص بودن کانفیگ سرور نسبت به هاست لینوکس رایج ۳- آپگرید سریع‌تر سخت افزار سرور نسبت به سرورهای معمولی ۴- ارائه کردن پکیج‌های مدیریت آسان وردپرس
این ابزار مدیریت وردپرس که در پنل Plesk قابل ارائه است، به علت امکانات متنوعی که با خود به همراه می‌آورد، توسط شرکت‌های معتبر WordPress hosting به عنوان یک راهکار جامع و کاربردی ارائه می‌شود. از جمله مزایای این پکیج مدیریتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:نصب آسان وردپرس تنها با یک کلیک -استفاده از قابلیت sandbox برای تست کردن ایده‌ها و تغییرات جدید -بهره بردن از ابزار امنیتی مستقل برای شناسایی مشکلات امنیتی سایت و مقاوم سازی در مقابل هکرها -داشتن قابلیت cloning برای تکثیر وب سایت و ایجاد فضای مشابه -مدیریت پلاگین‌ها و پوسته‌ها در instanceهای مختلف -مدیریت سریع یوزر ادمین و تغییرات مختصات آن
مواردی که برای خرید هاست وردپرس مناسب، باید به آن ها توجه کنیم عبارتند از: فضا (حجم) هاست وردپرس -پهنای باند -محل سرور -سیستم عامل -کنترل پنل

خروج از نسخه موبایل