نماد سایت بلاگ ایران هاست

سرور اختصاصی چیست؟ ( تفاوت آن با سرورهای مجازی در چیست؟ )

تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی چیست؟

در ابتدا بایستی گفت ممکن است پس از سپری شدن مدتی از زمان بارگذاری وب سایت خود که بر روی یک سرویس اشتراکی میزبانی می‌شود، با کندی سرعت نمایش مواجه شوید. یا از طرفی دیگر با توجه به خزش صفحات سایت (Crawl) توسط موتورهای جستجو ترافیک بالایی به سرور میزبان وارد شود، اما قطعی‌های مکرری بر روی سایت مشاهده نمایید. با بررسی علل بروز این موارد با مدیر سایت یا شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی خود، این پاسخ را دریافت می‎کنید که سرویس میزبانی فعلی شما نیاز به تغییر دارد و پیشنهاد تهیه سرور به صورت اختصاصی به دلیل در اختیار بودن منابع به شما ارائه خواهد شد.

مفهوم تهیه سرور به صورت اختصاصی چیست؟

در dedicated server یا سرور به صورت اختصاصی منابع به‌صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایتی خواهد بود که بر روی سرور قرار می‌گیرد. سرور اختصاصی در دو نوع اصلی مجازی و سرور اختصاصی ایران و خارج ارائه می‌شوند که بسته به نیاز وب سایت از لحاظ عملکرد، قدرت سخت‌افزاری، هزینه و… توسط کاربر انتخاب خواهند شد.

زمانی‌که وب سایت شما نیز با کمبود منابع مواجه شد و از میزبان خود پیشنهاد تهیه سرور به صورت اختصاصی را دریافت کردید، این سوال به ذهن شما خطور خواهد کرد که تفاوت سروری که کاملا اختصاصی است و سرور مجازی چیست؟ کدام‌یک جهت میزبانی وب سایت من مناسب‌تر خواهد بود؟

 

بیشتر بخوانید: سرور چیست به زبان ساده

منظور از کاملا در اختیار بودن منابع در سروری که اختصاصی می باشد چیست؟ 

در یک سرور کاملا اختصاصی منابع به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایت یا نرم‌افزار شما قرار می‌گیرد تا هر آن‌چه دوست دارید بر روی آن قرار دهید و هیچ‌کدام از امکانات سرور به‌صورت مشترک با کاربر یا سرور دیگری نخواهد بود.

نحوه مدیریت سرویس قرار داده شده در اختیار کاربران در سرورهای اختصاصی دقیقا مانند سرورهای مجازی است. یعنی کاربر با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور میتواند به سیستم عامل سرور مورد نظر متصل شده و آن را مدیریت نماید. اما در خصوص منابع سخت‌افزاری یک تفاوت عمده بین سرورهای مجازی و اختصاصی وجود دارد.

در سرورهای اختصاصی بر خلاف سرورهای مجازی محدودیتی در منابع سخت‌افزاری در نظر گرفته نمی‌شود. بدین‌ترتیب یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربر قرار داده میشود و میتواند مطابق میل خود آن را مدیریت کند. در سرورهای اختصاصی هیچ‌‌گونه محدودیتی در استفاده از منابع برای کاربر وجود ندارد و کاربر تا جاییکه سخت‌افزار سرور توان و قدرت پردازش داشته باشد، از آن استفاده خواهد کرد. در صورتی که تا اینجای مطلب تمایل به خرید سرور مجازی می توانید این سفارش را با ویژگی های جذابی که ایران هاست در اختیار شما قرار می دهد در این شرکت ثبت کنید.

 

 

کاربرد های این نوع سرور

dedicated سرور ها به دلیل کاربرد هایی که دارند بسیار محبوب بیزینس های بزرگ برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستند. برخی از کاربر های رور اختصاصی عبارتند از:

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه تکنولوژی مجازی سازی سرور چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

 

 

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

 

در بررسی تفاوت سرور مجازی و اختصاصی ،مزایا سرور اختصاصی چیست؟

 

سرورهای  اختصاصی یا سرور مجازی ؟

سرور مجازی و اختصاصی معایب و مزایای خودشان را دارند. اینکه کدامیک مناسب شماست کاملا بستگی به شرایط شما دارد.

شرکت‌های کوچک و متوسط، معمولا به تمامی‌منابعی که در سرورهای اختصاصی فیزیکی وجود دارد نیاز ندارند. اگر کسب و کار شما به تمامی‌این منابع نیاز ندارد نیازی نیست به سراغ تهیه سرورهایی به صورت اختصاصی بروید. سرور مجازی یا vps ( در مقاله ی دیگری در مورد مفهوم vps چیست توضیح داده ایم ) معمولا می‌تواند نیاز شرکت‌هایی که با یک شیب ثابت در حال رشد هستند را برآورده کند. سازمان‌های بزرگ نیز، بیشتر به سرورهای اختصاصی نیاز دارند. با توضیحات داده شده، بطور خلاصه می‌توان گفت در صورتی به سرور مجازی اقدام کنید که :

 

 

چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟

ابتدا باید مشخص شود که چه میزان پردازنده، RAM و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز است و میزان ترافیکی که ماهانه وب سایت شما دریافت می‌‌کند چقدر است؟ اگر کسب و کار بزرگی دارید که نیاز به منابع سخت‌افزاری بالا بر روی آن مشاهده می‌شود و مدیر سایت شما نیز این مورد را تایید می‌کند، از سرور اختصاصی استفاده کنید.

اما اگر کسب و کارتان بزرگ نیست و سایت کوچکی را مدیریت می‌کنید که منابع یک سرور اختصاصی مجازی برای آن کفایت می‌کند، بهترین گزینه  است. سرور اختصاصی مجازی همه‌ی قابلیت‌های سرور اختصاصی را به طور محدود و با قیمت پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مسیر می‌توانید از مشاوره کارشناسان خبره شرکت ارائه دهنده هاست خود نیز بهره‌مند شوید و مناسب‌ترین سرور را انتخاب نمایید. در ادامه می توانید در مورد سرور مجازی میکروتیک در مقاله سرور میکروتیک چیست بخوانید.

خروج از نسخه موبایل