گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

۸ تکنیک گوگل ادز (GoogleAds) که از آن چیزی نمی دانید

یکی از نکات مهمی که در استفاده از تبلغیات گوگل کمک شایانی به شما خواهد کرد، دانستن تکنیک های گوگل ادز (GoogleAds) و روش های استفاده از آن است. در واقع GoogleAds ترافیک فوری و مطمئنی را به وب سایت شما می آورد و به شما این فرصت را می دهد تا بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل کنید. در این راستا روش های زیادی برای استفاده از GoogleAds وجود دارد، که همواره شامل نکات کلیدی و مهمی هستند. در این مقاله قصد با ۸ تکنیک اساسی استفاده از گوگل ادز اشنا بشویم.

تکنیک اول: بودجه مناسبی را تعیین کنید

یکی از پر تکرارترین سوالات که بازاریابان می پرسند این است که چه مقدار باید بر روی گوگل اوردوز سرمایه گذاری کنیم.  با تعیین بودجه ای مناسب شما می توانید برنامه مالی صحیحی برای استفاده از آن داشته و از هزینه متغیر  بیش از اندازه یا خیلی کم جلوگیری کنید.

تعیین یک بودجه مناسب یک قدم اساسی محسوب می شود چرا که شما نیاز دارید در هنگام راه اندازی Adwords آن را انجام دهید.

GoogleAds بسیار انعطاف پذیر است و به شما اجازه می دهد تا بهترین و مناسب ترین بودجه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. به علاوه، با بودجه های روزانه و ماهیانه، GoogleAds تمامی نوسانات در ترافیک وب سایت شما را نظارت می کند تا مطمئن شود که از میزان بودجه تعیین شده ماهیانه تجاوز نکنید.

با ایجاد یک بودجه مناسب شما می توانید یک تبلیغات موفق داشته باشید بدون آنکه دیگر بخش های کسب و کار به خطر بفتند. پیشنهاد می کنیم مقاله “مزایای تبلیغ در گوگل” را مطالعه بفرمایید زیرا نکاتی در جهت روش سرمایه گذاری صحیح بر روی تبلیغات گوگل در آن معرفی شده است.

برای گوگل ادز خود بودجه مناسبی را دنظر بگیرید

 

تکنیک دوم: پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان، کمک شایانی به تبلیغات شما در گوگل دارد. انتخاب کلمه کلیدی دقیقا مرتبط با کسب و کار شما و به نوعی با یک نگاه کاربر نیاز وی را بر طرف کند و او را برای کلیک بر روی وب سایت شما ترغیب کند، از مهمترین روش ها در استفاده از Google Adwords به حساب می آید.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کارتان، شما در ابتدا باید ۴ نوع مختلف از کلمات کلیدی مناسب را در نظر داشته باشید:

کلمات کلیدی Broad match 

حالت broad match type بصورت پیش فرض در نظر گرفته شده است و با توجه به جستجو هایی که عبارت های مشابه داشته اند، تبلیغات شما را به کاربران گسترده تری نشان می دهد.

مانند :   “مبلمان عتیقه”

کلمات کلیدی Broad match modified

یک تطابق کامل اما با یک محدودیت کوچک. کلمات کلیدی دارای علامت + قبل از خود هستند. این گزینه کنترل بیشتری بر نوع تطابق کلمات کلیدی دارد.

مثال : “+Antique Furniture”  یا  “+Antique +Furniture.”

کلمات کلیدی Phrase match

تبلیغات شما زمانی نمایش داده می شود که کلمات کلیدی شما حاوی عبارت در جستجوهای انجام شده باشد. این کار میزان کلیک مرتبط را به حداکثر می رساند که منجر به ارتباط بهینه ای می شود.

مانند :   ” Antique Furniture ”

کلمات کلیدی Exact match

در این نوع از تبلیغ در گوگل تطابق تبلیغات شما تنها زمانی نمایش داده می شود که اگر شخصی کلمات کلیدی مورد نظر شما را  بصورت دقیق وارد کند. نوع تطابق کامل به شما کنترل زیادی بر نحوه نمایش تبلیغاتتان می دهد.

مانند :   [Antique Furniture]

فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که محصولات یا خدمات شما را باز گو می کند.

کلمات کلیدی قدرتمند که مرتبط با کسب و کار شما هستند می توانند نرخ ارتباط، ایجاد کلیک را افزایش و باعث بهبود بازگشت سرمایه شود. در زمان انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایتتان سعی کنید آنها را از دیدگاه کاربران جستجو کنید.

بودجه خود را بیشتر بر کلمات کلیدی که عملکرد بالایی دارند هدف گذاری کنید.

علاوه بر کلمات کلیدی معمول،کلمات کلیدی منفی نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار بگیرند. کلمات کلیدی منفی مانع از نمایش تبلیغات شما در نمایش جستجوی غیر مرتبط می شود. استفاده از آنها هزینه های غیر ضروری را کاهش داده و میزان بازگشت سرمایه را بهبود می دهد.

Board-Match or Exact Match

تکنیک سوم: جذب مشتریان بیشتر

در حالی که دیگر پلتفرم های بازاریابی دیجیتال ممکن است برای رسیدن به نتایج نیاز به زمان داشته باشند، اگر گوگل ادز به درستی اجرا شود می تواند خروجی فوری را دهد.

ضمن استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده، تبلیغات خود را طبق نظر مشتریان بالقوه منظم و جذاب کنید. تبلیغات شما باید به گونه ای باشد که کاربران را تشویق به فعالیت کند. هیچوقت این اشتباه را نکنید،که یک تبلیغات ایجاد و به سادگی از آن صزف نظر کنید. اگر تبلیغات شما تحت نظر نبوده و مورد بهینه سازی قرار نگیرد، ممکن است تمامی سرمایه گذاری تان را از دست بدهید.

همچنین می توانید تغییرات متفاوتی از تبلیغاتتان را برای تعیین اینکه کدام تبلیغات بیشترین نرخ رابطه را دارد مورد آزمون قرار دهید. اگر شما دریافتید که عبارت معینی بهتر عمل می کند آن را برجسته تر کنید. و نهایتا اینکه مشتریان خود را به سمت چیزی هدایت نکنید که نمی توانید آن را ارایه دهید.

 

تکنیک چهارم: صفحات اول اهمیت زیادی دارند

صفحات اولیه جزو بخش های ضروری و تاثیر گذار بازاریابی آنلاین هستند. تمامی تلاش های شما برای راه اندازی ادوردز مفید به هدر خواهد رفت، اگر صفحه اولیه با کیفیتی نداشته باشید. برای اطمینان از اینکه که شما بیشترین دریافتی را از تبلیغات در گوگل داشته اید کاربرانتان به جای انتقال به صفحه خانه وب سایت آنها را به صفحات مرتبط منتقل کنید.

یک صفحه خوب دارای بخش ها و ویژگی های ذیل است :

  • عنوان جذاب
  • مزایا و امکانات محصولات
  • تصاویر و گرافیک گویا
  • حاوی بازخوردهای تایید کننده از سمت کاربران

نکته : تمامی تبلیغات خود را به یک صفحه منفرد هدایت نکنید، تمامی تبلیغات نیز نباید به یک محصول یا خدمات ارجاع داده شود.

 

صفحات اولیه جزو بخش های ضروری و تاثیر گذار بازاریابی آنلاین هستند.

 

تکنیک پنجم: جستجو و نمایش شبکه ها

معمولا، آغاز کننده ها و مالکان کسب و کارهای کوچک با این پرسش درگیر هستند که از Search network استفاده کنند یا display network

Search networks (انتشار تبلیغات از طریق یک شبکه جستجو)

زمانی که شما تبلیغاتتان را از طریق یک شبکه جستجو منتشر می کنید، آنها در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند زمانی که شخصی جستجویی را مطابق با کلمات کلیدی شما انجام می دهد. بطور کلی ترافیک شبکه جستجو بیشتر هدف دار است و نسبت به شبکه نمایش بیشتر تمایل به ارتباط محتوا دارد.

Display networks (انتشار تبلیغات از طریق شبکه های نمایش)

زمانی که شما تبلیغات خود را از طریق شبکه نمایش منتشر می کنید، شما می توانید تبلیغاتتان را بر روی سایت های گوناگونی در اینترنت نمایش دهید. شبکه های نمایش منعطف تر هستند و به شما اجازه می دهند نوع محتوایی را که می خواهید در تبلیغاتتان باشد را انتخاب کنید.

نکته مهم : از آنجایی که این دو پلتفرم کاملا با هم متفاوت هستند، در یک سناریو تبلیغاتی آنها را با هم ادغام نکنید.

 

تکنیک ششم: گزارش عبارت جستجو

گزارش عبارت جستجو به شما اجازه می دهد تا نیت و زبان کاربران بشناسید. آنها حتی برای کلمات کلیدی جدید ایده ایجاد کرده و از کلمات کلیدی بی ربط  صرف نظر می کنند.

این گزارش ها همچنین اثبات شده اند که یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد کلمات کلیدی طولانی باشند.

از این گزارش ها می توانید برای مشخص کردن عباراتی که به کسب و کار شما مرتبط است و همچنین تعداد کلیک های خوبی می تواند دشاته باشد استفاده کنید.

 

تکنیک هفتم: پیگیری نتایج

برای راحت تر کردن کارتان، Google Ads ابزار رایگانی با نام Conversion Tracking را ارایه می کند که نشان می دهد پس از کلیک بر روی تبلیغات شما چه اتفاقی افتاده است. همچنین این ابزار به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که سناریوی تبلیغاتی شما بر حسب میزان فروش، دانلود، ثبت نام و هر گونه راه ارتباطی چگونه عمل می کند.

داده های ثبت شده توسط این ابزار به شما این اجازه را می دهد تا موارد بدون عملکرد را بشناسید و برای عملکرد بهتر آنها بهینه سازی کنید. برای مثال شما می توانید بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که ارتباط موثرتری با کاربران ایجاد می کند. در نهایت اینکه این ابزار می تواند به بازگشت سرمایه کمک کرده و ابزار قدرتمندی برای شناخت ارزش کلمات کلیدی صفحات وب سایت و نوع تبلیغات شما باشد.

Conversion Tracking google ads

 

تکنیک هشتم: هدف گذاری بر روی محل جغرافیایی 

یکی از مهمترین المان ها در سناریو تبلیغات در گوگل، موقعیت جغزافیایی شما است. اگر تبلیغات شما در موقعیت نادرستی صورت بگیرد، حتی با بهترین تبلیغات و صفحات وب سایت، از هدف تان دور شده اید و به جرات می توان گفت که دیده نخواهید شد. Google Adwords به شما این امکان را می دهد تا بر روی کاربرانی در موقعیت جغرافیایی مشخصی هدف گذاری کنید.

با استفاده از این نوع امکان شما مناطق خاصی را که میخواهید تبلیغاتتان در آن نمایش داده شود را انتخاب می کنید و مطمئن خواهید بود که مشتریان واقعی کسب و کارتان را پیدا خواهند کرد. به علاوه، Google Adwords  به شما مناطقی را پیشنهاد می کند که ممکن است بخواهید بر آنها هدف گذاری کنید. همچنین می توانید مناطقی را مستثنی کنید که مشتریان آنها ارتباطی با کسب و کار شما ندارد.

استفاده از Google Adwords می تواند به شما کمک کند تا ترافیک مرتبط و با کیفیتی داشته باشید. جدا از اندازه، Adwords می تواند به هر نوع کسب و کاری کمک کند و با بهینه سازی سناریوی شما بهترین نتایج را به شما عرضه کند.

امروزه افزونه های گوگل ادوردز (Google Ads Extntions) بسیاری در دنیا معرفی شده اند که می توانند در روند تبلیغات شما در گوگل به کمک شایانی کنند. استفاده از همین افزونه ها نیز یکی دیگر از تکنیک هاییست که برای کاربردیتر کردن گوگل ادز خود می توانید از آنها بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات در حوزه Quality Score چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله تخصصی ما را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

صفحات اولیه جزو بخش های ضروری و تاثیر گذار بازاریابی آنلاین هستند. تمامی تلاش های شما برای راه اندازی ادوردز مفید به هدر خواهد رفت، اگر صفحه اولیه با کیفیتی نداشته باشید. برای اطمینان از اینکه که شما بیشترین دریافتی را از تبلیغات در گوگل داشته اید کاربرانتان به جای انتقال به صفحه خانه وب سایت آنها را به صفحات مرتبط منتقل کنید.
زمانی که شما تبلیغاتتان را از طریق یک شبکه جستجو منتشر می کنید، آنها در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند زمانی که شخصی جستجویی را مطابق با کلمات کلیدی شما انجام می دهد. بطور کلی ترافیک شبکه جستجو بیشتر هدف دار است و نسبت به شبکه نمایش بیشتر تمایل به ارتباط محتوا دارد.
گزارش عبارت جستجو به شما اجازه می دهد تا نیت و زبان کاربران بشناسید. آنها حتی برای کلمات کلیدی جدید ایده ایجاد کرده و از کلمات کلیدی بی ربط صرف نظر می کنند. این گزارش ها همچنین اثبات شده اند که یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد کلمات کلیدی طولانی باشند. از این گزارش ها می توانید برای مشخص کردن عباراتی که به کسب و کار شما مرتبط است استفاده کنید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا