شبکه های اجتماعیسئو

سئو اینستاگرام چیست؛ آموزش سئو اینستاگرام

اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ اینستاگرام قابلیت‌های مهمی را در دسترس کاربران قرار داد. از جمله این ویژگی‌ها این بود که برخلاف گذشته که تنها با استفاده از نام کاربری، هشتگ یا لوکیشن به جستجو می‌پرداختید، اکنون می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را نیز جستجو کنید. به این صورت همه پست‌هایی که شامل آن کلمات کلیدی هستند به شما نشان داده می‌شوند. این تغییر و تحول در اینستاگرام نشان می‌دهد که الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر پیدا کرده‌اند. علاوه بر آن سئو اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. اما سئو اینستاگرام چیست و برای افزایش سئو اینستاگرام چه فعالیت‌هایی باید انجام شود.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو یا همان search engine optimization یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو. قبلا در مقاله سئو سایت چیست در این مورد به صورت کامل توضیح داده ایم.

سئوی اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. باید بدانید که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به طور گسترده‌ای از توابع جستجو استفاده می‌کنند. با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل و پست‌های شما برای جستجوی اینستاگرام راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به مخاطبان بیشتر است.

زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با فعالیت شما را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می‌کند، پروفایل کاربری یا محتوای قرار گرفته در پیج شما در بالای لیست ظاهر شود. با بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام خود، می‌توانید شانس خود را برای یافتن عبارات، هشتگ‌ها و موضوعاتی که در الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند، افزایش دهید. اگر الگوریتم جستجوی اینستاگرام حساب شما و پست‌های شما را درک کند، کاربرانی که فعالانه به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شرکت شما ارائه می‌دهد، به راحتی شما را پیدا می‌کنند.

اینستاگرام به ‌عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی نمی‌تواند دقیقاً مانند یک صفحه وب‌سایت عمل کند. اما همان تاکتیک‌های اساسی و روش‌های مفید را می‌توان برای بهینه‌سازی حساب کاربری شرکت و کمک به یافتن و به دست آوردن فالوورهای بیشتر به کار برد. استفاده از روش‌ها و اصول سئو در اینستاگرام می‌تواند به افزایش بازدید حساب کاربری شما کمک کند که در ادامه این محتوا از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات ثبت دامین ) بیشتر در این باره توضیح داده خواهد شد.

اهمیت سئو اینستاگرام

چرا سئو در اینستاگرام مهم است؟

به نظر شما چرا باید سئو پیج اینستاگرام مهم باشد؟ نکته مهم این است که شما باید هرکار و فعالیتی را به صورت بهینه انجام دهید. ایجاد پروفایل کاربری در اینستاگرام و استفاده از پست و استور‌ی‌های مختلف به تنهایی نمی‌تواند میزان بازدید پیج شما را افزایش دهد. نکته مهم این است که باید مطمئن شوید با استفاده از پست و استوری‌ها بیشترین تعامل و بازگشت سرمایه را در هر یک از آن‌ها دریافت می‌کنید.

هدف از سئوی اینستاگرام مانند سایر تکنیک‌های سئو این است که محتوا را با نمایش در نتایج جستجو در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. منظور از بهینه‌سازی اینستاگرام برای جستجو این است که جستجو در داخل خود اپلیکیشن و از طریق هشتگ‌ها و کلمات کلیدی انجام می‌گیرد. تکنیک‌های سئوی اینستاگرام متنوع بوده و شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما برای هشتگ‌ها، قرار دادن متن جایگزین و بهینه‌سازی حساب اینستاگرام شماست.

اینستاگرام به شدت به کلمات کلیدی و هشتگ‌ها برای جستجو متکی است. اگر شما از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم جستجو  و از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی نیز استفاده کنید، این پلتفرم می‌تواند دیدگاه جدید و نکات بسیار مفید و کاربردی برای بهینه سازی حساب کاربری اینستاگرام به شما بدهد.

در ادامه آموزش سئو اینستاگرام را خواهید خواند.

 

 

روش‌های افزایش سئو اینستاگرام

روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای افزایش سئو حساب اینستاگرام وجود دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین روش‌ها اشاره می‌کنیم.

  • شناسایی کلمات کلیدی 

قبل از شروع کار و ایجاد هرگونه تغییر در حساب کاربری خود باید ابتدا مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کلمات کلیدی که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلف پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید کلمات کلیدی که افراد از طریق موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند با عبارت‌هایی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، متفاوت است.

  • اولویت بندی و دسته بندی کلمات کلیدی

نکته مهم دیگر در استفاده از کلمات کلیدی اولویت بندی و دسته بندی آن‌هاست. باید بین کلمات کلیدی اصلی که اهمیت بیشتری داشته و کلمات فرعی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، تمایز قائل شوید. باید ببینید کدام موضوع برای شما مهم‌تر است، افزایش میزان بازدید یا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان. بهتر است حساب کاربری و محتواهای خود را بر اساس کلمات کلیدی اصلی و فرعی بهینه کنید. فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را در کپشن پست ها نیز استفاده کنید. در مقاله کپشن اینستاگرام چیست، در مورد نحوه کپشن نویسی توضیح داده ایم.

استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل

  • پروفایل اینستاگرام خود را سئو کنید

پروفایل اینستاگرام شما (یا همان بخش بیو اینستاگرام) بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجو است. سئوی بیو اینستاگرام با سئوی نام کاربری اینستاگرام شما شروع می‌شود. نام دسته و نمایه‌ای را انتخاب کنید که با محتوای شما کاملا مرتبط باشد. اگر دارای نام تجاری شناخته شده‌ای هستنید بهتر است از همان نام برای حساب کاربری خود نیز استفاده کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را در بیو پیج خود وارد کنید. این بخش کمک می‌کند که کاربران متوجه شوند شما چه کسی هستید، در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و چه موضوعاتی را می‌توانند در پیج شما پیدا کنند. همچنین می‌توانید لوکیشن فعالیت خود را نیز وارد کنید. برای نوشتن بیو اینستاگرام از مقاله بیو برای پیج کاری کمک بگیرید.

  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

از دیگر قوانین سئو اینستاگرام استفاده از هشتگ‌های مناسب است. الگوریتم‌های اینستاگرام به این صورت هستند که کلمات کلیدی و هشتگ‌ها باید مستقیماً در عنوان ظاهر شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. همچنین باید حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده شود. همچنین می‌توانید از ترکیبی از هشتگ‌های شناخته شده و استفاده کنید. نکته دیگر در مورد هشتگ‌ها این است که باید در هر پست از ۳ تا ۵ هشتگ استفاده نمایید. از هشتگ‌های نامربوط یا بیش از حد عمومی مانند #explorepage استفاده نکنید. در مقاله هشتگ در اینستاگرام می توانید در این مورد بیشتر بخوانید.

 

استفاده از هشتگ

  • از متن جایگزین( Alt) اینستاگرام استفاده کنید

متن جایگزین یا Alt یک نکته مهم در چک لیست سئو است و به کمک آن اطمینان حاصل می‌شود که تصاویر به درستی شناخته و ایندکس می‌شوند و بازدیدکنندگانی که تصاویر را نمی‌بینند می‌توانند توضیحاتی در مورد عکس دریافت کنند. این ویژگی به اینستاگرام نیز اضافه شده است و پر کردن آن به همان اندازه وب سایت مهم است. اگر خودتان در این بخش اطلاعاتی وارد نکنید، اینستاگرام متن Alt شما را به صورت خودکار پر می‌کند، بنابراین بهتر است خودتان با کمک کلمات کلیدی و توضیحات مرتبط این بخش را تکمیل کنید.

برای وارد کردن alt باید در زیر قسمت نوشتن کپشن به دنبال advanced setting باشید و سپس روی write alt text را بزنید. برای نوشتن alt بهتر است توصیفی از تصویر را بنویسید. مثلا اگر عکس شما از غروب آفتاب در ساحل دریا است بهتر است برای متن جایگزین بنویسید: غروب آفتاب در ساحل

گذاشتن alt در تصاویر اینستاگرام

  • از ویدیو در اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام تنها یک پلتفرم ارائه تصاویر نیست، بلکه بخش بزرگی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص داده شده است. فرمت‌های ویدیویی مانند استوری‌های اینستاگرام، ریلزها یا IGTV به راحتی امکان درج ویدیو را فراهم کرده‌اند، به این معنی که می‌توانند بازدیدهای بیشتری نسبت به پست‌های ثابت داشته باشند. همچنین ویدیوها شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و جذب فالوورهای بیشتر برای شما دارند. در مورد راه های افزایش فالوور اینستاگرام در مقاله ای به همین نام توضیح داده ایم.

  • استفاده از لوکیشن 

اگر بیزینس شما محدود به شهر یا مکان خاصی است بهتر است از لوکیشن مریوط به همان محل و شهر استفاده کنید. استفاده از لوکیشن های مختلف که در حوزه ی خدمات شما نیست، مخاطب هدف برای شما جذب نمی کند. ولی اگر خدمات شما در سطح کشور و یا حتی به صورت جهانی است می توانید هر چند وقت یکبار لوکیشن خود را تغییر دهید تا مخاطبان بیشتری که هدف کسب کار شما هستند را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا