عمومیمیزبانی وب

شرح ویژگی‌های پلان های میزبانی وب

با توجه به فضای وب ، امکانات ، پشتیبانی وارقام موجود در جدول پلانهای میزبانی وب شما می‌توانید پلان مناسب برای وب سایتتان را انتخاب نمایید.

شرح ویژگی‌ها و خصوصیات پلان های میزبانی وب

پلان‌های میزبانی وب شامل ترکیبی از ویژگی‌هایی است که مدیریت وب سایت شما و حفظ امنیت آن را آسان می‌سازد.این ویژگی‌ها از یک میزبان وب به میزبانی دیگر و از پلانی به پلان دیگر تغییر می‌کند. در زیر شرح برخی از این ویژگی‌های استاندارد آمده است :

فضای وب(Web space)

Web space که بعنوان disk space هم شناخته می شود. مقدار فضایی است که در سرور میزبانی وب به سایت شما اختصاص داده شده است. فضای وب براساس مگابایت و گیگابایت اندازه‌گیری می‌شود. عکس‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و دیتابیس‌های بزرگ نیاز به فضای بیشتری دارند.

ترافیک ماهیانه

ترافیک ماهیانه انتقال داده‌ها هم نامیده می‌شود در هر زمانی server شما بخشی از اطلاعات وب سایت شما را به مرورگر کاربران شما می فرستد و یا کاربران شما اطلاعات را به سرور شما می‌فرستند این عملیات بعنوان ترافیک سایت شما حساب می شود که مقدار کل آن در ماه را ترافیک ماهیانه می‌نامند.

Hits در هر ماه

یک Hit در وب سایت شما برابر با نمایش یک فایل است که از طرف سرور شما نمایش داده می‌شود. یک فایل می‌تواند یک webpage و یا یک فایل‌گرافیکی باشد بنابراین اگر فردی بیننده‌ی یک صفحه‌ای باشد که حاوی ۵ عکس است ، شش hits ثبت خواهد شد یکی برای خود صفحه و ۵ تا برای عکس‌ها.

اکانت‌های ایمیل (Email Account)

شرکت های میزبانی وب معمولاً اکانت ایمیل pop3 را همراه پلان‌های خود ارائه می دهند.POP مخفف Post Office Protocol می باشد. POP یک connection موقت روی سرور باز می‌کند و قبل از آن که connection را ببندد هر email‌ای را که در آن اکانت موجود است دریافت می‌کند.
شما می‌توانید اکانت ایمیل خود را از طریق برنامه‌هایی مانند Microsoft outlook و Outlook Express چک کنید. بعضی از میزبان های وب دسترسی به اکانت‌های ایمیل از طریق وب را هم فراهم می‌کنند.

FTP

File Transfer protocol امکان آپلود و دانلود فایل‌ها بین کامپیوتر شما و سروری که وب سایت شما در آن میزبانی می‌شود را فراهم می‌نماید. اکثر پلان‌های میزبانی وب دارای اکانت‌های FTP هستند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید سایت‌ خود را آپلود نمایید و یا محتویات آن را تغییر دهید.

نسخه پشتیبان (Data backup)

این موضوع که شرکت میزبانی وب شما از سایت‌ شما و فایل‌های سرور شما روزانه backup بگیرد برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد. این backup برای شما چنانچه بخواهید وب سایت خود را به راحتی و بدون صرف وقت restore نمایید بسیار اهمیت دارد تا اگر زمانی وب سایت شما تصادفاً حذف و یا خراب شد file های مهم شما از بین نرود.

پشتیبانی فنی(Technical support)

پشتیبانی فنی سرویسی است که می‌تواند جهت حل موضوعاتی که برای راه اندازی وب سایتتان با آنها مواجه می شوید به شما کمک کند. شرکت‌های میزبانی وب ممکن است پشتیبانی از طریق تلفن و یا email را هم انجام دهند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا