نماد سایت بلاگ ایران هاست

آموزش اتصال درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

ساخت درگاه پرداخت در وردپرس

وجود درگاه پرداخت در هر فروشگاه اینترنتی یکی از واجبات است. درگاه پرداخت اینترنتی بستری را برای کاربران سایت ایجاد می‌کند تا بتوانند به راحتی محصولات و خدمات را خریداری کنند. در این روش دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما در فروشگاه‌ها نمی‌باشد، افراد می‌توانند در دورترین نقاط دنیا اقدام به پرداخت کنند و کالای خود را درب منزل تحویل بگیرند. درگاه‌های پرداخت مثل یک بانک سیار می‌توانند همیشه در کنار شما باشند. اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی هستید حتما باید امکان پرداخت آنلاین را فراهم کنید چون که ممکن است افراد به سایت شما مراجعه کنند اما به دلیل نداشتن درگاه پرداخت و عدم امکان مراجعه حضوری به فروشگاه شما از خرید منصرف شوند. در این مقاله به آموزش نصب درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس و به نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی می پردازیم.

صاحبان یک فروشگاه آنلاین با ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانند  هزینه را از مشتریان بصورت آنلاین دریافت کنند و مبلغ تراکنش‌های انجام شده بصورت آنی از حساب خریدار کسر شده به حساب صاحب سایت واریز گردد. اتصال درگاه پرداخت به وردپرس بعد از خرید دامنه ir یا com و تهیه هاست ، یکی از نیازهای سایت‌های فروشگاهی است تا با استفاده از آن بتوانند هزینه خدمات و محصولاتی  که در سایت خود قرار می‌دهند را از کاربران خود دریافت کنند.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

در وردپرس با دو روش می تواند برای ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی اقدام کرد:

در نحوه اتصال درگاه پرداخت به سایت وردپرسی، اینکه شما از کدام گزینه در سایت خود استفاده کنید تفاوتی برای کاربران ندارد. فرق این دو مورد در زمان رسیدن وجه به حساب شما، کارمزدی که شرکت واسط کسر می‌کند، مدارک و مجوزهای مورد نیاز، امنیت و البته مالیات است.

 

 

درگاه پرداخت مستقیم چیست؟

در این روش مشتری بعد از انتخاب محصول و خدمت ارائه شده در سایت شما، تصمیم به پرداخت می‌گیرد و هزینه بصورت مستقیم به حساب شما بدون هیچ کسر کارمزدی واریز می‌شود.

برخی بانک‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت:

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی

درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان

درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات

درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان

درگاه پرداخت اینترنتی با واسطه چیست؟

در درگاه پرداخت واسط وردپرس، با توجه به سیاست‌های شرکت درصدی کارمزد از هزینه‌ای که مشتری شما واریز کرده‌است کسر می‌شود و مابقی به حساب شما واریز می‌شود.

برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت واسط در وردپرس:

نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس به روش مستقیم

در آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس در ابتدا باید در سایت‌های وردپرسی جهت اتصال درگاه پرداخت، افزونه ووکامرس را نصب کنید و از طریق تنظیمات ووکامرس درگاه را نیز فعال کنید.

برای استفاده از روش درگاه پرداخت مستقیم ابتدا باید در سایت enamad.ir عضو شوید و بعد از گرفتن مجوزهای لازم نسبت به فعال کردن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت وردپرسی خود اقدام کنید.

در این روش ابتدا شما باید مطابق شکل زیر به قسمت ثبت‌نام سایت اینماد مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس اگر احراز هویت شما با موفقیت انجام گیرد، بعد از گذشت حدودا یک هفته مجوز اینماد به شما داده می‌شود. برای آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی چیست مقاله ما درباره اینماد را بخوانید.

برای فعال‌سازی درگاه پرداخت تمامی مراحل بصورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری کاربر به بانک نمی‌باشد.

هر بانک خدمات درگاه بانکی خودش را از طریق شرکتی که تحت نظر همان بانک فعالیت می‌کند ارائه می‌دهد مثلا برای دریافت درگاه بانک ملت باید در سایت به پرداخت ملت ثبت نام کنید و مدارک مورد نیاز از سمت بانک به ایمیلتان ارسال می‌گردد و پس از ارسال مدارک به بانک حدود یک هفته زمان می‌برد تا درگاه فعال و اطلاعات برای شما ارسال گردد. مابقی بانک‌ها نیز به همین منوال خدمات خود را ارائه می‌دهند.

پیش از آنکه اقدام به دریافت درگاه پرداخت آنلاین کنید، دو نکته را لازم است بدانید:

پس از دریافت مجوز اینماد، برای اتصال درگاه پرداخت در ووکامرس باید ابتدا در بخش افزونه -> افزودن کلیک کنید و افزونه درگاه مد نظر خود را سرچ و نصب کنید و بعد از فعال کردن افزونه در پیشخوان وردپرس به مسیر ووکامرس -> پیکربندی بروید و در بخش پرداخت‌ها، درگاه نصب شده را فعال کنید و تنظیمات مربوط به درگاه را انجام دهید. در این مرحله باید فیلد های زیر را پر کنید:

عنوان درگاه: وارد کردن نام درگاه انتخابی مانند درگاه پرداخت بانک ملت
توضیحات درگاه:  توضیحات مربوط به درگاه پرداخت
تنظیمات حساب: اطلاعاتی مثل شماره ترمینال، نام کاربری و رمز عبور که به شما داده شده است را باید در تنظیمات درگاه اطلاعات مربوطه را درج کنید تا سایت به درگاه وصل شود.
تنظیمات عملیات پرداخت: در این فیلد مشخص می کنید که بعد از پرداخت های موفق و یا ناموفق چه پیامی به کاربر شما نشان داده شود.

 

 

انواع افزونه درگاه پرداخت مستقیم در ووکامرس

برخی از افزونه‌های ساخت درگاه پرداخت ووکامرس در وردپرس به شرح زیر می‌باشد:

Woocommerce Mellat Bank Gateway

Bank Saman EDD gateway

a Gateway for Pasargad Bank on WooCommerce

Parsian Bank Woocommerce

Bank Melli EDD gateway

 

ایجاد درگاه پرداخت واسط وردپرس

در روش دوم (واسطه) جهت ساخت درگاه پرداخت در وردپرس، نیازی به دریافت نماد اعتماد نمی‌باشد و تنها کافیست کد مالیاتی را تهیه کنید.

ابتدا در شرکت‌های واسط ارائه دهنده درگاه ثبت نام کنید و با ارائه مدارک مورد نیاز طی ۲ الی ۳ روز درگاه فعال می‌شود و با دریافت اطلاعات درگاه یا همان API می‌توانید نسبت به افزودن درگاه پرداخت به ووکامرس اقدام کنید. مطابق روش قبل به بخش افزونه مراجعه کنید و درگاه واسط مورد نظر خود را سرچ کرده و افازونه آن را نصب کنید. مطابق روش گفته شده در درپاه پرداخت مستقیم پیش رفته و به منو ووکامرس و پیکربندی پرداخت بروید و افزونه مورد نظر خود را فعال کنید. حال باید تنظیمات اولیه را مانند روش مستقیم انجام دهید و در این بخش API دریافتی را وارد کنید.

نحوه کار درگاه‌های شرکتی به این شکل است که پس از خرید و پرداخت از سمت مشتری هزینه به حساب مدیران درگاه واسطه واریز می‌شود و با کسر کارمزدی، هزینه به حسابی که شما در سایت ثبت کرده‌اید واریز می‌شود.

به‌عنوان‌ مثال در درگاه زرین پال ۱ درصد از هزینه به عنوان کارمزد کسر می‌شود و یا با تهیه کارتی به نام زرین کارت کارمزدها به ۰.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

 

نصب سریع درگاه پرداخت در وردپرس با ایران هاست

در صورتی که تمایل داشته باشید در مدت زمان کمتری درگاه بر روی سایت وردپرسی شما نصب گردد می‌توانید با همکاران ما در ایران هاست بصورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید تا افزونه سازگار با ورژن وردپرس شما را بر روی سایتتان فعال کنند.

خروج از نسخه موبایل