نماد سایت بلاگ ایران هاست

معرفی انواع SSL؛ همه چیز در مورد تفاوت انواع گواهینامه SSL

با وجود انواع ssl ، امکان یک انتخاب مناسب برای وب سایت و کسب و کارتان، بسیار سخت خواهد بود. همانطور که می دانید بعد از خرید دامنه و هاست بهتر است خرید SSL را انجام دهدید. مهم ترین انتظاری که باید در زمان خرید ssl ارزان و معتبر به آن توجه داشت، رمزنگاری (Encryption) ارتباط میان سرور میزبان وب سایت و کاربر بازدید کننده است. پس تفاوتی ندارد شما چه نوعی از گواهی SSL را انتخاب می کنید. در هر صورت، اولین انتظار شما که برقراری یک ارتباط امن میان وب سایت و کاربر در لایه جابجایی اطلاعات (Transport) است، برآورده خواهد شد. در ادامه به بررسی اجمالی انواع گواهینامه SSL جهت یک انتخاب صحیح خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات در حوزه ssl چیست؟ به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

انواع ssl

انواع گواهینامه ssl به شرح زیر است:

گواهی نامه DV SSL یا Domain Validation

یکی از انواع ssl ارائه شده توسط شرکت های مربوطه، dv یا domain validation می باشد. در فرآیند صدور گواهی نامه DV SSL، تنها نام دامنه شما توسط شرکت صادر کننده، تایید و احراز خواهد شد. در واقع سازمان صادر کننده، طی فرآیندی مطمئن می شود که نام دامنه ای که برای آن درخواست صدور گواهی نامه دریافت کرده است، حتماً در اختیار شخص درخواست دهنده قرار دارد. پس در این نوع گواهی نامه امنیتی، علاوه بر رمزنگاری ارتباط ها، نام دامنه شما هم احراز خواهد شد.

گواهی نامه OV SSL یا Organization Validation

گواهی OV یکی دیگر از انواع گواهینامه ssl می باشد. در این گواهینامه امنیتی ssl علاوه بر تمام مواردی که در گواهی DV ذکر شد، نام رسمی شرکت و یا سازمان شما هم تایید و احراز می شود. اگر این نگرانی را دارید که بازدید کننده شما، از حضور در وب سایت معتبر و صحیح اطمینان حاصل کند، این گواهی نامه مناسب شماست. با استفاده از این نوع SSL، کاربر می تواند با کلیک کردن بر روی آیکون مرتبط در صفحه وب سایت شما، نام رسمی و کامل شرکت شما را مشاهده کند.

گواهی نامه EV یا Extended Validation

گواهی نامه EV ، کامل ترین نوع از انواع گواهینامه SSL است. در این گواهی SSL، علاوه بر تمام مزیت های ev و dv، نام کامل و رسمی شرکت شما هم در کنار نام دامنه در نوار آدرس مرورگر درج می شود. کاربر بازدید کننده هنگام ورود به وب سایت و با دیدن نام کامل شرکت شما، لحظه ای به صحت و اعتبار وب سایت شک نخواهد کرد و با اعتماد کامل به بازدید خود ادامه می دهد.

انتخاب صحیح گواهی ssl

در انتخاب این گواهینامه بهتر است تفاوت گواهینامه های ssl را بدانید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

گواهی نامه Wildcard چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که برای داشتن هر یک از انواع گواهینامه ssl ، باید از قبل عملیات ثبت دامنه را طی کرده باشید تا بتوانید تحت نام دامنه‌ی آن اقدام به خرید و راه اندازی گواهی نامه نمایید. در اینجا باید بگوییم که از میان گواهی نامه های بررسی شده، دو گواهی نامه DV و OV امکان فنی دیگری با نام Wildcard دارند.

با استفاده از این نوع گواهی نامه، علاوه بر نام دامنه اصلی، تمامی زیردامنه های وب سایت نیز قابل امن شدن هستند. برای مثال اگر صاحب وب سایتی با نام iranhost.com باشید، به کمک گواهینامه wildcard می توانید زیر دامنه های نظیر support.iranhost.com را هم ایمن کنید. در صورت عدم استفاده از گواهی نامه Wildcard ssl، شما باید برای تک تک زیر دامنه ها، علاوه بر دامنه اصلی، گواهی نامه جداگانه تهیه نمایید. گواهی نامه Wildcard برای وب سایت هایی مناسب است که زیر دامنه های متعددی دارند. در ضمن باید بدانید یکی از شروط دریافت اینماد، داشتن ssl است. برای اینکه بدانید اینماد چیست مقاله دریافت اینماد برای سایت را بخوانید.

برای کسب اطلاعات Ssl wildcard چیست مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( ارائه دهنده خدمات خرید هاست پرسرعت و دامنه) تولید شده است. امیدواریم با خواندن این مقاله با گواهینامه ssl آشنا شده باشید.

خروج از نسخه موبایل