طراحی وب سایت

ReactJS چیست و چه کاربردی دارد؟

 تا کنون در مورد React JavaScript شنیده اید؟ React JS یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت و گزینه ای عالی برای طراحان وب سایت است. در این مقاله قصد داریم ببینیم که ReactJS چیست و چرا React JS باید همراه جدید و همیشگی یک برنامه نویس باشد؟

React JS
React JS

ReactJS یا react چیست؟

React یا همان reactjs یک فریم ورک جاوا اسکریپت Front-end است.  غالبا به عنوان V در مدل MVC شناخته می شود اما، React JS چیزی بیشتر از اینهاست.

React در فیس بوک متولد شد. زمانی که اینستاگرام به این شرکت ملحق شد، گروه برنامه نویسی آن به دنبال ابزار آماده ای بودند تا اپلیکیشن تحت وب اینستاگرام را بسازند. آنها گروه فیسبوک را راضی کردند که فریم ورک React را متن باز کنند و آن را به اشتراک بگذارند. از آن زمان تاکنون پروژه های متن باز با دنیا به اشتراک گذاشته می شود.

شما قبلا با وب سایت مبتنی بر React JS کار کرده اید. پیام رسان فیس بوک و اپلیکیشن تحت وب اینستاگرام هر دو آنها تحت React JS اجرا می شوند.

 

بیشتر بخوانید: پاک کردن سرچ گوگل

ویژگی React چیست و چه اهمیتی دارد؟

۱.قابلیت نگهداری کدها = انعطاف پذیری بیشتر برای طراحی

مطمئنا این امر برای هر طراحی رخ داده است. برخی از صفحات نمایشی یا مولفه ها به مرحله بندی یا تولید می رسد، اما این صفحه ها یا سایه بسیار بزرگی دارد و یا گوشه های آنها بسیار گرد است. این مسائل کوچک برای طراحان که فول پیکسل کار می کنند بسیار عذاب آور است.

اولین دلیلی که چرا React  اینقدر عالییست این است که همانند یک نوزاد تنوع پذیر است. برای طراحی که علاقه به کار فول پیکسل دارند، بازگشت به قطعه کدی که روز ها، هفته ها و یا ماهها پیش نوشته شده ، بدون نیاز به بررسی دقیق واینکه  چه چیزی نوشته و چگونه باید آن را تغییر دهد، برای طاحان همانند یک نفس راحت می ماند.

این اتفاق شدنی است زیرا React اساسا برای مورد مولفه های کوچک و تودار است. بدین معنی که شما یک مولفه وعنصر را برای یک دکمه می یابید، عنصر دیگری را برای پس زمینه و دیگری را برای یک ناحیه. این خوانایی و قابلیت حفظ و نگهداری  بهترین چیزی است که می توان به عنوان یک فریم ورک آماده آن را در اختیار داشت. با React دست طراح برای اعمال تغییرات کاملا باز است. و توانایی او برای رفع سریع مشکل بیشتر از فریم ورک های دیگر است.

۲. مولفه های رو صفحات

React اساسا با دیگر فریم ورک های Front-end متفاوت است (البته جدا از آنهایی که از روش React کپی کرده اند) بطوری که هر بخش از مولفه های مجزای گوناگونی ساخته شده است. اگر میخواهید یک دکمه در کل پلتفرم تغییر کند، تنها با یک تغییر این کار امکان پذیر است. طراحان با تجریه این نوع اتغییرات را از ابتدا در نظر می گیرند، اما React این نوع تصمیم گیری ها را در هسته خود قرار داده است.

۳. ابزارهای زیاد

React دارای یک افزونه دم دستی ویژه طراحان است که توسط فیس بوک برای کروم ارایه شده و ابزار خطایابی بسیار کارآمدی است. ابزارهای بهتر همیشه نتایج بهتری به دنبال دارند.

در حال حاضر فهرست در حال رشدی از ابزارها برای پشتیبانی از React وجود دارد. یکی از بزرگترین فواید آن این است که ابزارهای پشتیبانی گسترده و متنوعی دارد. طراحان React به هر کسی اجازه می دهند تا به سرعت ریشه یک مشکل را پیدا کنند، و فاصله بین برنامه نویسی و طراح را کاهش دهند.

۴. نمونه سازی سریع

طراحان و برنامه نویسان وب ویژگی نمونه سازی و ایجاد نمونه اولیه در  React را یک مزیت بزرگ می دانند. از نظر یک طراح،نمونه های سریع نه تنها به شما فرصت بازخورد بیشتری می دهند بلکه مشتریان و کاربران را قبل از اینکه همه چی کامل کد نویسی شود سریع تر درگیر می کند .

۵. فریم ورک های طراحی

زمانی که گوگل راهکار های طراحی Material را منتشر کرد، بسیار جالب بود که چطور یک UI را برای افرادی که علاقه ای به UI ندارند می توان مطرح کرد. استاندار های منسجم و مرتب ، انعطاف پذیری و کیفیت فریم ورک را همراه با طراحی ارتقا داده است.

با تعداد معین توجهات و شهرت اخیر React بسیاری از پروژه ها به این نتیجه رسیده اند که استانداردهای طراحی گوناگونی برای آن شبیه سازی کنند. Materail UI یک نمونه خالص از آن است. در یک دوره زمانی کوتاه یک کتابخانه زیبا ار استانداردها،مولفه های React که ساز گار با Material هستند، ایجاد شده است. این مطلب عمل طراحی و نمونه سازی را  بسیار آسان می کند.

در مورد ui می توانید مقاله ui چیست را بخوانید.

Material UI
Material UI

۶. React به شدت در حال رشد است

React ابتدا در سال ۲۰۱۴ منتشر شد بنابراین در دنیای فریم ورک های جاوا اسکریپت تازه وارد است. با این حال شرکت ها در حال جذب افراد با استعداد است (برنامه نویسان React بیشترین درآمد دریافتی را در front-end دارند ) در شرکات هایی مانند Dropbox،

پیشنهاد می شود برای پروژه بعدیتان حتما ReactJS را بررسی کنید. این ابزار، ابزاری بسیار انعطاف پذیر و مفید برای برنامه نویسان و طراحان است.

برنامه نویسی react چیست؟

در جواب این سوال باید گفت react زبان برنامه نویسی نیست و یک کتابخانه است که تحت زبان برنامه نویسی js عمل می کند.

چرا باید از React js استفاده کنیم؟

  • سادگی: استفاده از چارچوب جاوا اسکریپت
  • یادگیری آسان: فقط نیاز به دانش پایه ای از CSS و HTML  برای یادگیری
  • اتصال داده ها: استفاده از اتصال یک طرفه با کمک یک نقطه کنترل – توزیع کننده
  • تست پذیری: به راحتی می توان برنامه های ری اکت را تست کرد.
  • رویکردی بومی: با reactjs برای موبایل یا وب، یک اپلیکیشن طراحی می کنید و برای اندروید و IOS خروجی می توانید بگیرید.
  • طراحی ساده UI با کمک کامپوننت ها

معایب React js

  • سرعت پایین برنامه نویسی به دلیل الزام در استفاده از دیگر کتابخانه‌ها و کامپوننت‌های موجود باری طراحی اپ
  • ری اکت دارای یک ویو است و در اتصال به فریم ورکهای قدیمی محدودیت دارد

 

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا