سئو

SEO Expert یا متخصص سئو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر به تازگی با سئو و مباحث آن آشنا شده‌اید و علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستید و می خواهید به عنوان متخصص سئو یا SEO Expert شما را بشناسند، این مطلب برای شماست! با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که یک متخصص سئو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارشناس سئو کیست؟

کارشناس سئو یا متخصص سئو به شخصی گفته می‌شود که وب سایت‌ها را به جهت بهبود رتبه و دریافت ترافیک ارگانیک در نتایج موتورهای جستجو، بهینه می‌کند. به عبارت دیگر یک متخصص سئو به فردی گفته می‌شود که می‌داند چگونه از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری برای وب سایت خود دریافت کند.

چگونه به یک کارشناس سئو حرفه ای تبدیل شویم؟

سئو مجموعه‌ای از فرآیندهای داخلی و خارجی برای بهینه سازی وب‌سایت است که برای یادگیری آن بایستی بصورت مستمر مطالب و تکنیک‌های جدید را مطالعه و آزمایش کنیم.

اما سوال اینجاست که چگونه کارشناس سئو شویم؟ در این مقاله که توسط گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی هاست حرفه ای وردپرس با سرعت بالا ) نوشته شده است به طور کامل به این پرسش پاسخ خواهیم داد. متداول‌‌‌ترین روش‌‌‌‌هایی که می‌‌توانند به شما در کسب مهارت‌‌های سئو کمک کنند عبارتند از:

    • گذراندن یک دوره جامع سئو
    • پیاده‌‌‌سازی تکنیک‌‌‌‌‌های سئو بر روی یک سایت شخصی
    • کارآموزی در یک آژانس بازاریابی
  • دریافت گواهینامه SEO از وب سایت‌‌های معتبر

چگونه متخصص سئو شویم؟

پیاده‌‌‌سازی تکنیک‌‌‌‌‌های سئو بر روی یک سایت شخصی

خب، پیشنهاد می‌‌‌‌کنیم برای شروع کار یک وب سایت راه‌‌‌اندازی کرده و از آن برای آزمایشات خود استفاده کنید. این کار می‌‌تواند علاوه بر افزایش سرعت، در یادگیری مفاهیم جدید از استرس شما برای دریافت نتایج معکوس J  نیز، کم کند!

از مزایای دیگر آن می‌توان به :

دسترسی کامل به تمامی بخش‌‌های سایت برای ایجاد تغییرات دلخواه، آشنایی با کدهای HTML و بازاریابی محتوا اشاره کرد.

به عبارت دیگر داشتن یک وب سایت شخصی، به علت ایجاد چالش‌‌های مختلف می‌‌‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.

کارآموزی در یک آژانس بازاریابی

کار در آژانس‌‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند سرعت رشد شما را بالا برده و به شما کمک کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید. علت این امر حضور افرادی است که SEO را به خوبی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسند و می‌توانند در کم‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ دهند.

 

بیشتر بخوانید: هزینه سئو سایت

 

آزمایش و یادگیری

گوگل دائما در حال به روزرسانی و تغییر الگوریتم‌‌های خود است. طبق گفته‌های کارشناسان گوگل، به طور میانگین، سالانه نزدیک به ۳۰۰۰ تغییر در الگوریتم های گوگل انجام می‌‌‌شود. بنابراین شما باید به طور مداوم فاکتورهای مختلف را بررسی و آزمایش کنید.

    • قرار دادن کلمات کلیدی در تگ‌‌‌های عنوان (بهینه‌‌‌سازی کلیدواژه ها)
    • تغییر در نحوه نوشتن عناوین
    • تغییر قالب‌‌های محتوا (آزمایش رفتار کاربران)
    • طول محتوا
  • لینک‌‌سازی داخلی ( نرخ پرش و نرخ خروج کاربران)
  • لینک‌‌سازی خارجی (تاثیر در رتبه‌بندی)

ویژگی های کارشناس سئو

در واقع سئو چیزی فراتر از درج کلیدواژه ها در متن و بهینه سازی متاتگ ها است. در حقیقت بهترین کارشناسان سئو، افرادی هستند که معمولا در زمینه‌‌‌‌‌های مختلف بازاریابی دارای مهارت هستند. به عنوان مثال فردی که با ابزارها و پلتفرم‌‌‌‌‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارد مطمئنا از پتانسیل بالاتری برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو برخوردار است.

همچنین یک کارشناس یا متخصص سئو همیشه باید با توجه به اپدیت های سال جدید، یک چک لیست سئویی از اقداماتی که برای سئو انجام می دهد، داشته باشد. برای مثال چک لیست سئو ۲۰۲۳ حتما با موارد چک لیست در سال های قبل متفاوت خواهد بود و موارد جدیدی به آن اضافه شده است.

بطور کلی یک سئوکار حرفه‌‌‌‌ای باید دارای ویژگی‌‌‌های زیر باشد:

  • توانایی دریافتن کلمات کلیدی پر حجم و کم رقابت
  • درک نسبی از HTML و CSS
  • توانایی بررسی رقبا در کلیدواژه‌‌‌‌های مورد نظر
  • درک نکات فنی تاثیرگذار، بر رتبه‌‌‌‌‌بندی سایت‌‌‌‌‌ها
  • دانش کافی در زمینه الگوریتم‌‌‌های گوگل و تغییرات جدید
  • مهارت نوشتن متون تبلیغاتی جذاب
  • توانایی در لینک‌سازی برای کلمات کلیدی
  • مهارت استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس
  • آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نحوه کارکرد آن‌‌ها
  • مهارت در تولید محتوای بصری مانند ساخت ویدئو و اینفوگرافیک برای این مورد میتوانید از مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست کمک بگیرید.

نکات مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو که متخصص سئو باید بداند

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور را بررسی کرده و با توجه به امتیازات کسب شده جایگاه هر سایت را مشخص می کند. البته نیازی به یادگیری همه موارد نیست چون گوگل از این موارد برای رسیدن به سه ویژگی ارتباط، قدرت و کیفیت استفاده می‌‌کند.

ارتباط یا Relevancy

منظور از ارتباط میزان تطابق کلیدواژه جستجو شده با سایت است.

به عنوان مثال اگر شما، کلیدواژه “پیراهن خاکستری” را جستجو کنید، Google در فهرست خود به دنبال سایت‌‌هایی خواهد بود که عناوین و محتوای آن‌ها با عبارت جستجو شده هم‌خوانی داشته باشد. گوگل در انجام این کار بسیار وسواس به خرج می‌‌‌دهد به همین علت است که شما در نتایج، کفش خاکستری یا شلوار خاکستری مشاهده نمی‌‌کنید.

قدرت یا Authority

منظور از قدرت، میزان اعتماد گوگل به محتوای یک وب‌سایت است.

معمولا قدرت یک دامنه در درجه اول، بر اساس تعداد پیوندهایی است که به آن دامنه داده می‌‌‌شود. هر چه صفحات سایت دارای پیوندهای بیشتری باشند اعتبار آن‌ها از نگاه گوگل بیشتر است.

معمولا قدرت یک دامنه در درجه اول، بر اساس تعداد پیوندهایی است که به آن دامنه داده می‌‌‌شود

کیفیت محتوا یا Quality

کیفیت با توجه به عوامل مختلفی مانند شهرت و محبوبیت سایت از نگاه کاربران، ساختار محتوای صفحه و نحوه تعامل کاربران با سایت در نتایج محاسبه می‌‌‌شود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش سرچ کنسول

 

آیا متخصص سئو باید برنامه نویس باشد؟

خیر. اما باید با اصول اولیه HTML آشنایی داشته باشد. علت هم این است که شما در طول فرآیند بهینه‌‌‌سازی سایت ممکن است با مشکلاتی مربوط به ساختار کدها و یا نحوه استفاده از تگ‌ها مواجه شوید که اگر قادر به عیب یابی و رفع مشکل نباشید با چالش‌های جدی روبرو خواهید شد. در ضمن اشنایی با زبان HTML می‌‌‌‌‌تواند در بسیاری از زمینه‌‌‌‌‌ها راه‌‌‌‌گشای شما باشد و اصطلاحا نقش منجی را برای کارشناس سئو ایفا کند.

۳ فاکتور مهم در سئو که کارشناس سئو باید بر آن مسلط باشد

سئو داخلی

هر اقدامی که برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل، در داخل سایت انجام شود را سئو داخلی یا On-Page SEO می‌‌‌‌گویند. یکی از اولین بخش هایی که در یادگیری سئو یک کارشناس سئو می آموزد، سئو داخلی است. برای اطلاع از این مبحث می توانید مقاله سئو داخلی چیست بخوانید.

سئو خارجی

سئو خارجی سایت یا off page بر‌خلاف سئوی داخلی که بر روی وب­سایت و محتوای درونی آن انجام می‌شود، شامل کارهایی است که بیرون سایت انجام میگردد مانند لینک سازی، رپرتاژ، سوشال سیگنال و ….

سئوی فنی یا سئو تکنیکال

یکی از بخش‌‌‌‌های که وب سایت‌های کوچک معمولا پیگیر آن نیستند بهینه سازی سایت از نظر نکات فنی است. هرچند این مسئله در وب سایت‌‌های کوچک چندان مورد توجه قرار نمی‌‌‌گیرد اما برای وب‌سایت‌‌‌هایی بزرگ مانند فروشگاه‌های آنلاین با هزاران صفحه داخلی، بسیار مهم و چالش برانگیز خواهد بود.

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا