میزبانی وب

هاست چکر چیست و چگونه کار می‌کند؟

  هاست چکر به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات مهمی در مورد سرور میزبان یک سایت دست پیدا کنید. شما می‌توانید بفهمید رقبا از چه سرویس‌های میزبانی استفاده می‌کنند یا سایت‌های پرسرعت چه میزبانی دارند. برای دریافت این اطلاعات، کافی است به سراغ ابزارها و سایت‌های بررسی «هاست» بروید. برای بهره‌مندی از مزایای بررسی هاست لازم است تا با موارد زیر آشنا شوید:

چگونه هاست یک وب‌سایت را بررسی کنیم؟

شما برای بررسی هاست وب‌سایت چه به‌عنوان یک فرد کنجکاو و چه به‌عنوان صاحب آن، باید به‌دنبال به‌دست‌آوردن اطلاعات مشخصی باشید. استفاده از سایت‌ها و ابزارهای آنلاین هاست چکر راهکاری سریع و موثر برای کسب اطلاعات در مورد سرور میزبان یک وب‌سایت است.

این سایت‌ها و ابزارها، امکانات متنوعی ارائه می‌دهند که به وب‌مستران و مدیران وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا به‌صورت دقیق و جامع وضعیت هاست و سرور خود و رقیبانشان را بررسی کنند. به کمک این ابزارها و سایت‌ها، وب‌مستران قادرند به مشکلات احتمالی پیش‌بینی‌شده در هاست و سرور خود پی ببرند و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت وب‌سایت را انجام دهند.

بهترین و آسان‌ترین راه بررسی، استفاده از سایت‌ها و ابزارهای آنلاین هاست چکر است. این ابزارها، به‌سادگی و بدون نیاز به دانش پیچیده کدنویسی قابل‌استفاده هستند. کافی است تنها به آدرس سایت موردنظر خود دسترسی داشته باشید. با وارد کردن این آدرس در ابزارها و سایت‌های موردنظر، اطلاعاتی مانند سرویس میزبان، ارائه‌دهنده DNS، آدرس IP، موقعیت جغرافیایی میزبان و مدت زمان استفاده از دامنه را به‌دست خواهید آورد. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین سایت‌های موجود در این زمینه پرداخته می‌شود.

از چه سایت‌هایی برای شناسایی هاست استفاده کنیم؟

برای بررسی هاست وب‌سایت، می‌توانید از ابزارها و سرویس‌های آنلاین مختلفی استفاده کنید. پنج مورد از بهترین سایت‌های هاست چکر عبارت‌اند از:

Hostcheker

HostChecker یک سرویس آنلاین محسوب می‎شود که به شما کمک می‌کند ویژگی‌ها و اطلاعات مربوط به هاستینگ هر وب‌سایتی را بررسی و مقایسه کنید. این سایت به شما اجازه می‌دهد تا هاست‌های مناسب و پرطرفدار را برای وب‌سایت‌ خود شناسایی کنید!

SiteChecker

Sitechecker، ابزاری قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه کسی میزبان یک وب‌سایت خاص است. URL سایت موردنظر را به‌سادگی در کادر جست‌و‌جو، تایپ و روی گزینه بررسی کلیک کنید. پس از چند لحظه، گزارش بررسی میزبانی را دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعاتی مانند ارائه‌دهنده میزبان وب، نام سرور و جزئیات ارائه‌دهنده DNS است.

Rishavapps

سرویس هاست چکر Rishavapps، ابزاری فوق‌العاده برای تعیین میزبانی وب‌سایت است. برای استفاده از این سرویس، تنها لازم است تا آدرس سایت موردنظر را دراختیار داشته باشید. بعد از وارد کردن سایت، نام میزبان را دریافت خواهید کرد.

HostAdvice

HostAdvice، یک سرویس مبتنی‌بر‌ وب است. برای این که بدانید چه کسی یک سایت را میزبانی می‌کند، کافی است پس وارد کردن نام دامنه، بر گزینه Find کلیک کنید. استفاده از این سرویس، بسیار ساده است و در کم‌ترین زمان، اطلاعات موردنظر را دریافت خواهید کرد.

Domsignal

هاست چکرDomsignal، یک ابزار مفید و کاربردی است که می‌تواند به شما در تعیین میزبان هر وب‌سایتی کمک کند؛ تنها لازم است آدرس وب موردنظر خود را وارد کنید و برای ادامه روی دکمه ((یافتن میزبان)) کلیک کنید. سپس در چند ثانیه، اطلاعات مربوط به شرکت میزبان را مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات، شامل جزئیاتی مانند آدرس IP سروری که در حال حاضر از دامنه میزبانی می‌کند.

Digital Host Checker

Digital Host Checker، ابزاری بسیار ساده برای کاربران عمومی است. با وارد کردن آدرس وب‌سایت موردنظر در قسمت ورودی، می‌توانید میزبان آن را شناسایی کنید و به جزئیات دیگری مانند آدرس IP و نام سرورها نیز دسترسی داشته باشید.

چه راه‌هایی برای بررسی هاست یک وب‌سایت وجود دارد؟

برای چک هاست یک وب‌سایت، می‌توانید از ابزارها و روش‌های مختلفی استفاده کنید. بهترین روش، معمولا استفاده از سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین چک کردن «هاست» است که پیش‌تر توضیح داده شد. اما اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از سایت‌های هاست چکر ندارید، روش‌های دیگری نیز برای بررسی هاست وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

استفاده از دستورات Command Line

دستورات و کدها به شما کمک می‌کنند تا وضعیت هاست را بررسی کنید و اطلاعات موردنظر خود را به دست آورید. برای به‌دست‌آوردن اطلاعات مختلف، باید کدهای مخصوص و منحصربه‌فردی را بنویسید. برای استفاده از این دستورات، نیاز به اجرای Command Line دارید. از انواع این کدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

nslookup یا digtraceroute یا tracert
این دستورها، دو فرمان استاندارد برای بررسی DNS (Domain Name System هستند. شما می‌توانید از این دو فرمان، برای دریافت اطلاعات DNS یک سایت شامل میزبان (hostname) استفاده کنید.این دو دستور به شما کمک می‌کند که مسیر داده‌های یک وب‌سایت را مشاهده کنید. به‌عبارتی، به شما آدرس IP مبدا و مقصد را نشان می‌دهد.

بررسی هاست وب‌سایت به‌صورت دستی

یک راه دیگر این است که به‌جای سایت‌های هاست چکر، به وب‌سایت مورد نظر مراجعه کنید و از طریق آن اطلاعات موردنظر را به‌دست آورید. این روش به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که در صفحه‌ وب‌سایت وجود دارد؛ از جمله هدرهای HTTP و اطلاعاتی که در کدهای منبع (Source code) صفحات قرار دارند.

این روش معمولا برای مشاهده اطلاعات عمومی از میزبان وب‌سایت، مانند نام سرویس‌دهنده، نسخه‌ سرور، وضعیت امنیتی و … کاربرد زیادی دارد. البته برای استفاده از این روش لازم است مالک آن وب‌سایت باشید یا دسترسی لازم برای ورود را داشته باشید.

نتیجه‌گیری

با رعایت موازین اخلاقی، می‌توان از هاست چکر برای بررسی عملکرد رقبا و پیشرفت کاری استفاده کرد. برای شناسایی سرور میزبان رقبا یا سایت‌های پرطرفدار، می‌توانید از سرویس‌ها، سایت‌ها و ابزارهای آنلاین چک هاست استفاده کنید. این ابزارها، اطلاعات مفیدی در مورد آدرس آی‌پی، موقعیت جغرافیایی و … به شما می‌دهند. شما با استفاده از ابزارهای مختلف معرفی شده در این مقاله از ایران هاست، می‌توانید جنبه‌های متفاوتی از هاست را بررسی کنید و اطلاعات دقیقی در رابطه با آن به دست آورید.

سوالات متداول

براساس چه معیارهایی باید هاست چکر را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب هاست چکر، معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، قیمت، امنیت، پشتیبانی و قابلیت‌های نرم‌افزاری و اطلاعاتی مهم هستند.

آیا استفاده از ابزارهای هاست چک مشکل امنیتی ایجاد می‌کند؟

خیر، لازم نیست نگرانی امنیتی داشته باشید؛ زیرا این ابزار به شما کمک می‌کند تا هاست‌های امن سایت‌های موفق را شناسایی کنید.

برای استفاده از هاست چک نیاز به چه مهارت‌هایی داریم؟

شما نیاز به هیچ مهارت ویژه‌ای ندارید. تنها کافی است وارد ابزارها و سایت‌های مربوطه شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

آیا هاست چک رایگان است؟

بله؛ می‌توانید از سایت‌ها و ابزارهای رایگان در این زمینه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا