نماد سایت بلاگ ایران هاست

معرفی کامل دامنه sbs

معرفی کامل دامنه sbs

دامنه sbs. یکی از دامنه‌های جدیدی محسوب می‌شود به عنوان یک کارت هویتی برای سازمان‌ها، کسب‌وکارها و کاربران قابلیت استفاده پیدا می‌کند. این دامنه که از مخفف عبارت «Side by Side» به وجود آمده و نام‌گذاری شده؛ یک گزینه مناسب برای پروژه‌های اجتماعی و همکاری‌های مشترک به‌شمار می‎رود. در این مقاله قرار است مواردی نظیر کاربران مناسب برای استفاده از این دامنه، نحوه خرید و … را کاملا بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

دامنه sbs. چیست؟

از آن‌جا که داستان ایجاد هر دامنه، معمولا وابسته به یک دغدغه جهانی شروع شده و حالا قابلیت ثبت را دارد؛ دامنه sbs. هم از این قضیه مستثنی نیست. sbs پسوندی جدید به‌شمار می‎رود که تنها از یک بخش ایجاد شده و به همین دلیل جزئی از دامنه‌‎های عمومی سطح بالا محسوب می‎شود. این دامنه که از مخفف عبارت Side by Side ایجاد شده؛ به نهادها و تشکل‎هایی اشاره دارد که براساس اصل همیاری و همکاری اقدامات خود را پیش می‎برند؛ موسسات خیریه، انجمن‌های حمایتی، نهادهای بشردوستانه و تمامی انجمن‌ها بخشی از کاربران مناسب برای استفاده از این دامنه را تشکیل می‎دهند! 

دامنه sbs به عنوان یک فضای اینترنتی متمایز، به کاربران این امکان را می‌دهد که در یک جامعه همفکر، فعالیت‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و از همین رو برای کسب‌وکارها، انجمن‌های دانشجویی، سازمان‌های خیریه و حتی تیم‌های ورزشی، گزینه‌ای مناسب به‎شمار برود. از آن‌جایی که sbs. یک دامنه نسبتاً جدید است؛ کاربران می‌توانند با ثبت دامنه‌های مورد نظر خود، حضور دیجیتال خود را به شکلی خاص و جذاب تعریف کنند.

تاریخچه و کاربردهای اصلی دامنه sbs چیست؟

دامنه sbs. ابتدا توسط سازمان Special Broadcasting Service) SBS) استرالیا در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک دامنه محدود به ثبت رسید. این دامنه در ابتدا برای تقویت هویت برند SBS و ارائه محتوای مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای این سازمان استفاده می‌شد؛ اما در سال ۲۰۲۰، SBS تصمیم به خاتمه «استفاده انحصاری» گرفته و پس از آن، در سال ۲۰۲۱، دامنه sbs. توسط ShortDot خریداری و مجدداً به عنوان یک gTLD عمومی عرضه شد.

این دامنه به عنوان یک انتخاب مناسب برای سازمان‌های اجتماعی، خیریه‌ها، و کسب‌وکارهایی که به دنبال نشان دادن تعهد به مسئولیت اجتماعی و همکاری هستند، مورد استفاده قرار می‎گیرد. از طرفی لازم است بدانید sbs. برای افرادی که به همکاری، کار تیمی و رویکردهای پایدار در کسب‌وکار علاقه دارند هم قابلیت ثبت داشته و توسط این قشر از کاربران استفاده می‌شود.

دامنه sbs. چه ویژگی‌هایی دارد؟

دامنه sbs. دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از دیگر دامنه‌ها متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی و با اطمینان بیشتر از این دامنه استفاده کنند.لازم است بدانید ShortDot بخشی از درآمد حاصل از ثبت دامنه‌های sbs. را به سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه اختصاص می‌دهد، که این اقدام پشتوانه معنوی خرید این دامنه را فراهم کرده است. در ادامه به سایر ویژگی‌های دامنه sbs اشاره خواهیم کرد.

انعطاف‌پذیری بالا

اگرچه کاربرد اصلی دامنه sbs. برای انجمن‌ها متفاوت طراحی شده، اما فراموش نکنید که کاربران عادی برای ثبت این دامنه از محدودیت خاصی برخوردار نیستند و دستشان برای ثبت بسته نیست. این دامنه برای انواع مختلفی از کاربران قابلیت استفاده پیدا کرده؛ از سازمان‌های غیرانتفاعی گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک و انجمن‌های محلی همه بخشی از موارد استفاده دامنه sbs به‌شمار می‎روند. 

قابلیت برندینگ قوی

با توجه به این‌که دامنه sbs. سن چندانی ندارد و سال‌های زیادی نیست که منتشر شده و قابلیت ثبت پیدا کرده است؛ احتمال این‌که بتوانید دامنه مورد نظرتان را با نام دلخواه خود پیدا کنید، بیشتر از سایر دامنه عمومی سطح اول است! توجه داشته باشید که این ویژگی به‌خصوص برای کاربرانی که تصمیم دارند با این دامنه وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنند، گزینه‌های متنوع و حق انتخاب بیشتری را هدیه می‌کند. این امر به کسب‌وکارها و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا دامنه‌هایی را ثبت کنند که با نام برند آن‌ها همخوانی دارد و در نتیجه، برندینگ قوی‌تری ایجاد کنند.

ارزش افزوده برای پروژه‌های اجتماعی

این دامنه به دلیل تاکید بر همکاری و هم‌افزایی، ارزش افزوده زیادی برای پروژه‌های اجتماعی دارد و ماهیت هر سایتی که از آن استفاده کند به کاربران تنها از طریق پسوند دامنه معرفی خواهد شد. این دامنه می‌تواند به عنوان یک ابزار مهم برای سازمان‌ها و پروژه‌هایی که بر پایه همکاری بین‌المللی و همبستگی‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار بگیرد و به‌عنوان یک کارت شناسایی فوری، هویت کاری سازمان را فاش کند.

به یاد ماندنی بودن 

sbs. به دلیل کوتاهی و معنای مشخص خود، به راحتی به یاد سپرده می‌شود. این دامنه به ویژه برای کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که بر همکاری و همبستگی تأکید دارند، انتخابی ایده‌آل است و می‌تواند به کاربران کمک کند تا نام دامنه را به راحتی به خاطر بسپارند.

مزایا و معایب دامنه sbs.

لازم است از مزایای دامنه sbs. به مواردی که در بخش ویژگی‌ها نام بردیم اشاره کنیم؛ بسیاری از نام‌های مناسب هنوز در دسترس هستند، که این امر امکان ثبت دامنه‌های کوتاه و معنی‌دار را فراهم می‌کند. باز بودن دست کاربران در انتخاب نام‌های متنوع همراه با این پسوند، به آن‌ها اجازه می‎دهد تا برند خود را به عنوان یک نهاد مردم نهاد با محوریت فعالیت‌ تعاونی در جامعه معرفی کنند. اگر تمایل دارید با مزایا و معایب این دامنه آشنا شوید همراه ما باشید.

تاثیر مثبت بر سئو سایت (SEO)

با وجود این‎که sbs. یک دامین جدید محسوب می‌شود؛ اما زمانی که محتوای مناسب، با کیفیت و هماهنگ با استراتژی‎های به‎روز سئویی را در سایت خود منتشر کنید؛ می‎توانید به رتبه‌بندی مطلوبی در صفحه نتایج جست‌و‌جو دست پیدا کنید. از آن‌جایی که ماهیت عملکرد وب‌سایت‌هایی که از این دامنه استفاده می‌کنند، به وضوح قابل حدس و شناسایی است؛ موفقیت در استراتژی‌های سئویی هم دور از دهن نخواهد بود! اعتبار بالایی این دامنه یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‎شود که به درخشش سایت در صفحه‌ نتایج جست‌وجو کمک خواهد کرد.

معرف ماهیت عملکرد سایت

یکی از مسائلی که مردم را به کمک در امور خیریه ترغیب می‎کند، هویت معصوم برند‌هایی هستند که در این زمینه به‌صورت جدی فعالیت می‌کنند. اگرچه برندینگ بخشی از سازوکار تمامی سازمان‎ها محسوب می‌شود؛ اما سازمان‎های مردم نهادی که به کمک‌های مردمی نیاز پیدا می‎کنند علاوه بر برندینگ لازم است از ابزاری استفاده کنند که ماهیت کاری آن‌ها را به مخاطبان آنلاین نمایش دهد. دامنه sbs. یکی از این ابزارها برای معرفی یک سایت در نظر اول محسوب می‎شود.

محدودیت مهم این دامنه…

یکی از محدودیت‌های اصلی این دامنه، امکان استفاده از آن برای موسسات و مراجعی است که براساس هم‌کاری و تعاون اجتماعی شکل گرفته‌اند. اگرچه این دامنه توسط کاربران خصوصی هم امکان ثبت داشته، اما معمولا به عنوان یکی از انتخاب‌های رایج این دست از سازمان‎ها به‌شمار می‎رود. بنابراین با توجه به کارایی انحصاری و ماهیت عملکردی این دامنه، گزینه مناسبی برای سایر فعالیت‌های محسوب نمی‎شود و ما نیز استفاده از آن را در دیگر موارد به شما توصیه نخواهیم کرد.

ثبت دامنه sbs. چگونه است؟

ثبت دامنه sbs. شامل فرآیندی نسبتاً ساده می‌شود که در ابتدا با انتخاب یک سازمان‌ ثبت‌کننده معتبر کلید می‌خورد. پس از آن لازم است نام دامنه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب نام دامنه توجه داشته باشید که لازم است حتما از اسامی کوتاه، قابل فهم و مرتبط به برند خود استفاده کنید. پس از آن با بررسی نامه دامنه مورد نظر در سایت whois و استفاده از پسوند sbs در انتهای آن، می‎توانید وضعیت دامنه مطلوب خود را مورد بررسی قرار دهید.
یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای خرید دامنه مراجعه به ایران‌هاست است که با جست‌و‌جوی آن در صفحه جستجوی دامنه، می‎توانید دامنه خود را سرچ کرده و در صورتی که دامنه مورد نظر شما با پسوند sbs. قابلیت ثبت نداشت، از گزینه‌های پیشنهادی ارائه شده برای ثبت دامنه sbs خود استفاده کنید. در صورتی که دامنه sbs مطلوب شما آزاد بود؛ می‎توانید پس از پرداخت هزینه ثبت دامنه خود را به انتها برسانید.

دقت داشته باشید که برای ثبت دامنه‌هایی بین‌المللی مانند sbs در هر شرکتی، لازم است از آدرس ایمیلی استفاده کنید که به اینباکس آن دسترسی دارید و برای تایید مراحل احراز هویت از سمت رجیستر خارجی، می‎تواند در زمان مقرر ایمیل‌های ارسال شده را تایید کنید. در صورتی که به ایمیل‌ مورد استفاده در ثبت دامنه دسترسی ندارید لازم است فورا، در پروفایل کاربری خود مشخصات مربوط به دامنه را تغییر داده و از ایمیلی استفاده کنید که امکان بررسی Inbox آن را در زمان مقرر داشته باشید. 

قیمت دامنه sbs. چگونه محاسبه می‏‎شود؟

قیمت ثبت دامنه sbs. معمولاً بستگی به رجیستری انتخاب شده دارد. به عنوان مثال، از طریق سازمان HEXONET، قیمت پایه ثبت دامنه sbs. حدود ۱۲ تا ۲۰ دلار است. البته باید توجه داشت که قیمت نهایی ممکن است بسته به شرایط و مقررات رگولاتوری هر کشور، از جمله ایران، متفاوت باشد. در ایران، قیمت ثبت دامنه‌های اینترنتی بر اساس قوانین رگولاتوری کشور تعیین می‌شود و ممکن است شامل مالیات یا هزینه‌های اضافی دیگر هم شود.

نتیجه‌گیری

دامنه sbs که در این مقاله از وبسایت ایران هاست به آن اشاره کردیم. یک گزینه مناسب و متمایز برای کسانی است که به دنبال ایجاد هویت دیجیتال قوی و منحصر به فرد هستند. با توجه به ویژگی‌ها و مزایای این دامنه، می‌توان گفت که sbs. به زودی جایگاه ویژه‌ای در بین دامنه‌های اینترنتی پیدا خواهد کرد. با این حال، برای کسب بهترین نتیجه، باید با مزایا و معایب این دامنه به خوبی آشنا شده و در انتخاب نام دامنه دقت کافی را به خرج داد.

سوالات متداول

آیا دامنه sbs. برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است؟
بله، این دامنه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مناسب است.

چگونه می‌توانم دامنه sbs. را ثبت کنم؟
برای ثبت دامنه sbs. می‌توانید از طریق رجیستری‌های معتبر مانند HEXONET اقدام کنید.

آیا دامنه sbs. هنوز در دسترس است؟
بله، دامنه sbs. نسبتاً جدید است و بسیاری از نام‌های دلخواه هنوز در دسترس هستند.

آیا استفاده از دامنه sbs. تأثیری در SEO دارد؟
به طور کلی، دامنه sbs. می‌تواند تأثیر مثبتی بر SEO داشته باشد، به شرطی که محتوا و ساختار سایت شما بهینه باشد.

خروج از نسخه موبایل