میزبانی وبطراحی و توسعه وب سایتوردپرس (wordpress)

آموزش بستن سایت برای ip خارج ایران در هاست

از آن جا که مسدود کردن آدرس IP معمولاً برای محافظت در برابر حملات هک و جلوگیری از دسترسی توسط یک آدرس مخرب مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لازم است بدانید یکی از راه‌های متداول و اصلی برای افزایش امنیت به‌شمار می‌رود! البته افزایش امنیت تنها بخشی از تاثیرات مثبت بستن سایت برای IP خارج از ایران در هاست محسوب می‎شود و دلایل زیاد دیگری در بستن سایت برای IP خارج ایران در هاست وجود دارد! در ادامه علاوه‌بر آموزش بلاک کردن IPهای غیرایرانی، این دلایل مهم را باهم مرور خواهیم کرد. 

آموزش بستن IP خارج از ایران در هاست

از طریق مراحلی که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم؛ می‌توانید بازدیدکنندگان سایت خود را براساس موقعیت مکانی و برحسب کشور جدا کنید. به یاد داشته باشید این راه هم برای محدود کردن دسترسی یک سری از IPهای خارج در دسترس شما قرار می‌گیرد و هم برای جداسازی کشورهای مقصد می‌توانید از این روش استفاده کنید! 

با اعمال تنظیمات در فایل htaccess. می‌توانید این فرآیند را به پایان برسانید. فقط توجه داشته باشید که هر گونه خطا در فرآیند بستن IP خارج در هاست بعد از خرید هاست مستلزم دانش فنی کافی است! چراکه هرگونه کامند اشتباه در htaccess. خطر اختلال کلی سایت شما را به همراه دارد! 

مرحله اول: تولید آدرس‌های IP کشورهای مورد نظر

در این مرحله با مراجعه به ابزارهایی که IP کشورهای متفاوت را لیست کرده‌اند، می‌توانید فرآیند بستن IP خارج از ایران برای سایت در هاست خود را شروع کنید. در این آموزش برای نمونه از ابزار رایگان IP2Location استفاده می‌کنیم.

 

مرحله دوم: انتخاب IP و فرمت خروجی

  • در IP2Location کافی‌ست به لیست IP فایروال مراجعه کنید؛ سپس کشوری را که می‌خواهید ورود آن‌ها را به وب‌سایت مسدود کنید در گزینه Country مشخص کنید.
  • بعد از مشخص کردن کشور مورد نظر لازم است بین گزینه‌های IPv4 و IPv6 در منوی این ابزار، IP سرور خود را انتخاب کرده و روی دکمه دانلود کلیک کنید.

با کلیک روی دکمه دانلود، لیستی برای کنترل دسترسی (ACL یا Access Control List) در کامپیوتر شما دانلود می‌شود. توجه داشته باشید؛ قبل از دانلود حتما به لیستی که در این صفحه قرار گرفته است، دقت کنید! چرا که پیش‌فرض‌های مسدودسازی یا مجوز استفاده برای یک سایت با یک‌دیگر متفاوت است. با استفاده از لیست بالایی لازم است پیش‌فرض‌های deny from all یا مسدود سازی کشورها را مورد توجه قرار دهید. 

مرحله سوم: استفاده از اطلاعات دریافتی برای بستن IP خارج از ایران در هاست لینوکس 

وارد کنترل پنل cPanel شوید و روی File manager کلیک کنید!زمانی که وارد File manager شدید روی Public_html کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید htaccess. را مشاهده کنید.

مرحله چهارم: دسترسی به htaccess.

اگر گزینه htaccess. را پیدا نمی‌کنید، بالای صفحه روی آیکون Setting یا چرخ‌دنده بزنید و گزینه Show hidden files را فعال کنید. 

در صورتی که باز هم موفق نشدید به گزینه htaccess دسترسی پیدا کنید، کافی‌ست به قسمت Public_html بروید و از گزینه‌های نوار بالایی روی اولین گزینه یعنی Files+ کلیک کنید. سپس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که لازم است در قسمت نام فایل htaccess. را وارد کنید. 

مرحله پنجم: وارد کردن IPهای کشور موردنظر در htaccess.

پس از ساخت فایل یا پیدا کردن فایل htaccess. کلیک راست کنید و گزینه ادیت را انتخاب کنید.

سپس پنجره‌ای برای شما ظاهر می‌شود که لازم است با کلیک روی دکمه Edit، به لاگ مورد نظر برای وارد کردن IPهایی که تصمیم دارید ورود آن‌ها را به سایت خود مسدود کنید، هدایت می‌شوید!

مرحله پایانی

اگر به یاد داشته باشید فایل ACL را در انتهای مراحل قبلی از ابزار IP2Location دانلود کردید؛ فایل دانلود شده را در کامپیوتر خود باز کنید و IPهایی که در این فایل با پیش‌فرض Deny به شما نمایش داده می‌شوند را در لاگ فایل htaccess کپی کنید.

توجه داشته باشید که حتما IPهای مورد نظر از تابع Deny from all تبعیت کند تا با Paste کردن این IPها، فرآیند بستن سایت برای IPهای خارج از کشور در هاست خود را نهایی کنید!

چرا لازم است IP کشورهای خارج از ایران در هاست خود را بلاک کنیم؟

زمانی که IPهای مراجعه‌کننده به سایت خود را مورد بررسی قرار می‌دهید؛ ممکن است IP کشورهایی را ببینید که نه مخاطب شما در این کشورها ساکن است و نه منابع دیتاسنتری و زیرساختی این کشورها برای استفاده کاربران شما از IP این کشورها عقلانی به‌نظر می‌رسد. مهم‌ترین علت در بستن سایت برای IP خارج از کشور در هاست لینوکس، افزایش امنیت به‌شمار می‌‎رود که از Ddos و حملات سایبری مثل هک سایت جلوگیری می‌کند. در ادامه دلایلی که برای بستن سایت برای IP خارج از ایران‌ در هاست را باهم بررسی می‌کنیم.

هدایت موثر ترافیک با بستن IP خارج از ایران برای هاست

با محدود کردن دسترسی IP  کشورهای خاص  استفاده از فایل htaccess. و ، شما می‌توانید به‌صورت دقیق‌تری کشورهایی که بار ترافیکی سایت شما را افزایش می‌دهند مورد بررسی قرار دهید. گاهی استراتژی و سیاست سایت شما برای برقراری با کشورهای خاصی تنظیم شده، که بار ترافیکی کشورهای غیر مرتبط، سرعت دسترسی کشورهای مربوط به سایت‌ شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زمان بارگذاری سایت را برای مخاطبان اصلی شما بیشتر می‌کند! 

کاهش مصرف پهنای باند و افزایش سرعت سایت

با بستن سایت برای IP خارج از ایران در هاست، می‌توانید مصرف پهنای باند سرویس خود را کاهش دهید و در هزینه‌های مربوط به پهنای باند و استفاده از منابع سرور صرفه‌جویی کنید. در این صورت وب‌سرورهای متفاوت در هاست شما با قدرت بیشتری فرآیند دسترسی و پردازش اطلاعات را برعهده می‌گیرند و سایت شما با توان پردازشی بالاتری در زمان محدودتر برای کاربران اصلی به نمایش گذاشته می‌شود.

برای بستن IP خارج از ایران در هاست روی پشتیبانی ایران‌هاست حساب کنید!

از آن‌جایی که نهایی کردن مراحل فوق به دقت عمل بالا نیاز دارد و درصورت خطا، سایت شما با اختلال مواجه می‌شود؛ به شما توصیه می‌کنیم بعد از خرید هاست، در راستای امنیت بیشتر در فرآیند بستن IP خارج از ایران در هاست، می‌توانید روی کمک پشتیبانی ۲۴ ساعته ایران هاست حساب کنید. پشتیبانی فنی ایران‌هاست با دسترسی به cPanel شما، امکان بستن IP خارج از کشور را در هاست برعهده می‌گیرد و بدون خطا یا امکان اختلال در سایت شما، IP کشورهای مشکوک را برای شما مسدود خواهند کرد! با اطمینان به پشتیبانی ایران‌هاست نیازی به طی کردن مراحل بالا ندارید و به‌راحتی امنیت بار ترافیکی سایت شما تضمین می‎شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا