میزبانی وب

نحوه تمدید هاست و دامنه

    انتخاب و خرید هاست و دامنه مورد نظر، یک گام اساسی برای راه‌اندازی و بقای کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌‎شود. بعد از خرید این سرویس‌ها مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود «نحوه تمدید هاست و دامنه» خریداری شده به‌شمار می‌‎رود. تمدید هاست معمولا با یک ایمیل برای یادآوری به شما (از سمت شرکت هاستینگ) اعلام می‌شود؛ پس از آن‌ کافی‌ست به پنل کاربری خود مراجعه کنید و تمدید سرویس خود را در ایران‌هاست انجام دهید.

دامنه‌هایی که با اطلاعات هویتی شما ثبت می‌شوند، نقش بسیار مهمی روی اعتبار سایت شما در فضای مجازی ایفا می‌کند. برای حفظ چنین اعتباری یکی از ملزوماتی که لازم است به موقع انجام شود؛ تمدید به موقع دامنه یا دامنه‌هایی محسوب می‎شود که برای نام تجاری و سایت‌های خود تهیه کرده‌اید! به یاد داشته باشید که تمدید دامنه، تفاوت چشمگیری با خرید مجدد آن دارد و این مرحله را باید قبل از تاریخ انقضا دامین انجام دهید. در ادامه راجع‌به نحوه تمدید دامنه و هاست همراه شما هستیم.

نحوه انجام تمدید هاست چگونه است؟

همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کرده‌ایم؛ تمدید و خرید هاست شما در ایران‌هاست از طریق ایمیل یا پیامک به مالک هاست خریداری شده ارسال می‎‌شود. علاوه‌بر این که اطلاع‌رسانی تمدید هاست خریداری شده به‌صورت چند باره در ایران هاست انجام می‌شود، لازم است بدانید برای مطرح کردن سوالات خود می‌توانید روی پشتیبانی ۲۴ ساعته ایران‌هاست از طریق تماس تلفنی، چت آنلاین و ارسال تیکت حساب کنید! 

زمانی که تصمیم گرفتید سرویس مورد نظر خود را خریداری کنید می‌توانید با مراجعه به پنل کاربری هزینه تمدید هاست یا سرور خود را پرداخت کرده و از طریق سیستم‌های متنوع در پشتیبانی ایران‌هاست با متخصصان ایران‌هاستی ارتباط بگیرید! (حتی در روزهای تعطیل)

هزینه تمدید هاست چقدر است؟

یکی از بخش‌هایی که در رابطه با پرسش تمدید هاست چیست باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه انجام این کار است. هزینه تمدید هاست با توجه به انواع مختلف هاست و نیازهای وبسایت شما تعیین می‌شود. توجه به نیازهای وبسایت، کمک می‌کند تا نوع مناسبی از هاست را انتخاب کنید و درنتیجه، هزینه تمدید را بهینه‌سازی کنید. در این راستا، موارد زیر نقش مهمی در تعیین هزینه تمدید هاست ایفا می‌کنند:

نوع سرویس خریداری شده

نوع سرویس (اشتراکی، اختصاصی، ابری و…) تاثیر زیادی بر هزینه دارد. هاست اشتراکی، اغلب ارزان‌تر است و برای سایت‌های کم‌حجم گزینه مناسبی محسوب می‎‌شود! درصورتی که سرور ابری، اختصاصی، مجازی و … برای سایت‌های حجیم و سنگین کاربرد زیادی دارند و بنابه ارائه منابع بیشتری که ارائه می‌دهند از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند!

فضای ذخیره‌سازی

ظرفیت فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای وب‌سایت شما نقش تعیین‌کننده‌ای درهزینه تمدید انواع هاست یا سرورها ایفا می‎کنند. اگر حجم اطلاعات و داده‌های وب‌سایت فعلی یا آتی شما بالاست، هزینه استفاده از منابع مربوطه برای ذخیره‌سازی اطلاعات افزایش پیدا می‌کند! 

پهنای باند

لازم است بدانید پهنای باند مانند دو بال برای پرواز، امکان فعالیت سایت شما، روی هاست یا سرور را فراهم می‌کند! وب‌سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند نیاز به پهنای باند بیشتری دارند؛ بنابراین استفاده از پهنای باند بیشتر در هر دوره خریداری شده (که به ارتقاء پلن نیاز دارند) هزینه تمدید را نیز افزایش می‌دهد!

مزایای جانبی

در اکثر شرکت‌های هاستینگ، مزایایی که در سرویس به شما ارائه می‌شود شامل هزینه‌ای مازاد بر قیمت سرویس شما می‌شوند! اما فراموش نکنید در ایران‌هاست امکاناتی نظیر دامنه ملی، گواهی‌نامه SSL، خدمات بک‌آپ و مانیتورینگ در هاست‌ اشتراکی به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و در سرورها مشروط به حل مشکل ارائه خواهند شد!

تمدید هاست در ایران‌هاست چگونه انجام می شود؟

نحوه انجام تمدید هاست براساس شرکت هاستینگی که دامنه خود را از آن خریداری می‌کنید، متفاوت است. برای این که از طریق ایران هاست تمدید دامنه خود را انجام دهید، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

ورود به پنل کاربری

شما می‌توانید فرآیند تمدید نام دامنه خود را به‌سادگی و از طریق پنل کاربری در ایران هاست انجام دهید. پنل کاربری شما بستری محسوب می‌شود که می‌توانید تمدید و مدیریت سرویس‌های خریداری‌شده خود را به‌راحتی انجام دهید! در قسمت «داشبورد» می‌توانید تمامی سرویس‌هایی که خریداری کرده‌اید را مشاهده کنید! برای بررسی وضعیت دامنه‌های به‌صورت مختصر می‌توانید اطلاعات حیاتی را بدون هیچ کلیکی بررسی کنید.  

آموزش تمدید هاست و دامنه در پنل کاربری ایران‌هاست

برای افزایش سادگی و جلوگیری از فراموشی، توصیه می‌شود دامنه‌های خود را قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید چرا که این کار برای شما امکان مشاهده و اداره بهتر دامنه‌های شما را فراهم می‌کند. لازم است بدانید در پورتال کاربری ایران‌هاست امکان تمدید زودتر از موعد دامنه در اختیار شما قرار گرفته تا به‌صورت بهینه از خدمات دامنه خود استفاده کنید و مانع از قطعی یا تعلیق احتمالی می‌شوید! .برای تمدید سرویس‌ها یا دامنه‌های خود مراحل زیر را دنبال کنید؛

در مرحله اول

وارد پنل کاربری خود شوید و از قسمت “سرویس‌ها”، دامنه موردنظر را انتخاب کنید (کنار سرویس تیک انتخاب فعال شود) 

با انتخاب سرویس یا دامنه مورد نظر خود، دکمه‌های در بالای صفحه سمت چپ تصور روشن می‎شود. در این مرحله روی گزینه تمدید کلیک کنید.

مرحله دوم

پس از آن وارد بخش تمدید سرویس می‎شود و پیش فاکتور تمدید برای شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک روی دکمه سبز رنگ «ثبت» وارد فرآیند پرداخت می‎شوید. با پرداخت کردن سفارش خود فرآیند «تمدید سرویس» را می‌توانید با موفقیت به پایان برسانید!

جمع‌بندی

تمدید هاست چیست؟ همان‌طور که مطالعه کردید، تمدید هاست یک فرآیند اساسی برای حفظ فعالیت سایت‌ها و خدمات آنلاین است. با مراجعه به پنل کاربری، امکان تمدید دامنه و هاست، به سادگی و به صورت خودکار فراهم می‌شود. در ایران هاست برای جلوگیری از معلق شدن دامنه شما و تملک آن توسط کاربران دیگر از طریق تماس تلفنی، پیامک و تیکت زمان تمدید را به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ایران هاست با ارائه بهترین دامنه‌ها و روش‌های آسان تمدید، بهترین انتخاب برای داشتن یک وبسایت با سرعتی عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا