شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ( نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی )

اگر شما فرد ثروتمند و با نفوذ و یا صاحب تجارتی چند ملیتی و بزرگ هستید، تبلیغات شبکه های اجتماعی برای افزایش درآمد یا گسترش تجارت خود، مسئله مهمی برای شما نخواهد بود و به آسانی از پس هزینه های آن برخواهید آمد. اما این هزینه ها برای افرادی که به تازگی کسب و کار کوچک خود را آغاز کرده و به دنبال گسترش ابعاد هستند، بسیار سنگین خواهد بود. آنها تنها تبلیغ در شبکه های اجتماعی را دارند تا بتوانند با اندک هزینه ای خود را به دیگران در سطح آنلاین معرفی کنند. در این مقاله می خواهیم تاثیر پنهان اما کاربردی اینترنت و شبکه تبلیغاتی در تجارت های کوچک را به شما عزیزان توضیح دهیم.

اصولا افراد تازه کار برای شروع کسب و کار جدید و کوچک خود، دارای محدودیت های زیادی در زمینه مصرف بودجه شرکت یا مجموعه خود هستند. این موضوع باعث شده تا صاحبان تجارت ها نوپا به دنبال هر راهکار و ابزار تبلیغاتی برای ارایه، تبلیغ و معرفی محصولات در دنیای اینترنت و در شبکه های اجتماعی خود باشند.

چرا باید هر کسب و کاری تبلیغات در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرد؟

در مفهوم سنتی تبلیغات در فضای مجازی، همیشه سخن مشتریان بهترین تبلیغ برای یک محصول یا خدمات به شمار رفته است. این موضوع بدین معناست که زمانی فردی از شما محصولی را خریداری می کند، در صورت رضایتمندی طولی نخواهد کشید که این موضوع را به اطلاع اطرافیان خود خواهد رساند و به مرور زمان افراد زیادی از این طریق با مجموعه شما آشنا خواهند شد.

اما در دنیای مدرن امروزی با وجود تکنولوژی اینترنت، تدابیر متفاوتی از بازاریابی به وجود آمده است. معرفی محصولات و تبلیغات نیز با گذشت زمان و پیشرفت بشر تغییرات بسیاری کرده است و در سطح گسترده تر و آسان تری ارایه می شوند. در زمان حاضر بسیاری از مردم به سراغ خدمات تلفن های همراه، لپ تاپ ها و اینترنت رفته و با استفاده از امکانات گسترده موجود سعی می کنند تا تبلیغات خود را در سطح بزرگتری به افراد بیشتری انجام دهند. یکی از انواع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات گوگل ادز می باشد.

[irp posts=”۲۹۴۶۸″ name=”۴ روش موثر برای بهبود محتوا با استفاده از شبکه های اجتماعی”]

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی 

 

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

محبوبیت رسانه ها و سایت های اجتماعی در عصر حاضر به طور روزافزونی در حال افزایش است. این موضوع باعث شده تا تبلیغ در شبکه های اجتماعی برای معرفی برندها یا افزایش محبوبیت آن ها به شمار روند.

[irp posts=”۲۹۴۸۴″ name=”۱۳ دلیل برای استفاده از اینستاگرام مارکتینگ که بایستی بدانید!”]

شبکه های اجتماعی مختلف با دارا بودن بیش از چندین میلیون کاربر، بستری مناسب را برای تبلیغات اینترنتی کسب و کار فراهم کرده اند، زیرا کافیست تا فقط کسری از این چندین میلیون کاربر با محصول شما آشنا شوند تا شما شاهد سود بسیار بالایی در فروش محصولات باشید.

رسانه های اجتماعی سرعت تبادل اطلاعات را به مقدار بسیار زیادی نه تنها در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین بلکه در اطلاع رسانی و ارسال پیغام های گروهی برای مشتریان فعلی، افزایش داده اند. اخبار و اطلاعات جدید با سرعت بسیار بالا از طریق سیستم های میکروبلاگینگ در سطح دنیا پخش می شوند. این امر تا حدی پیشرفت کرده است که در بسیاری از موارد مردم حتی قبل از انتخاب فیلم مورد نظرشان برای رفتن به سینما به چنین سایت هایی مراجعه می کنند تا نظر سایر کاربران را در رابطه با هر فیلم مشاهده کنند.

این رسانه های دیجیتال به نحوی در حال شکل دادن جامعه به شکل یک دهکده جهانی به معنای واقعی هستند. همین موضوع نیز باعث شده تا صاحبان مشاغل علاقه بیش از پیشی به این سایت ها برای معرفی محصولات خود داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: گوگل ادسنس چیست

 

بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات

 

اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

از ویژگی هایی که اینستاگرام را به یکی از پلتفرم های مناسب برای تبلیغات در شبکه اجتماعی تبدیل کرده است ویژگی تبدیل اکانت تجاری به شخصی می باشد. در این اکانت امکانات مناسبی را نیز برای صاحبین مشاغل معرفی کرده است از جمله امکان بررسی میزان ENGAGMENT مخاطبان با صفحه شما. یا اطلاعاتی از قبیل آنکه کدام پست یا استوری شما باعث تعامل بیشتر با مخاطبانتان شده است.

اینستاگرام با افزودن قابلیت explore باعث شده است به صورت رایگان تبلیغ کسب وکار شما برای چندین بازدید کننده انجام شود. این پلتفرم با الگوریتم هایی که دارد موجب می شود به مرور زمان کسب و کارهایی که محتوای مناسبی برای مخاطبان خود ندارد به تدریج جمع شوند. این روزها به جز اینستاگرام در شبکه‌ی اجتماعی دیگری به نام پینترست نیز از عکس و ویدئوهای کوتاه استقبال می کنند برای اینکه با این شبکه نی زآشنا شوید می توانید مقاله برنامه پینترست چیست را بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: تلگرام دوم برای ایفون

 

تلگرام

یکی دیگر از پلتفرم هایی که شاید ندانید به طور گسترده می توانید در آن تبلیغات انجام دهید تلگرام باشد. بیشتر افراد از این شبکه اجتماعی به عنوان یک مسنجر یاد می کنند و گمان می کنند که نمی توانند در ان تبلیغات کنند اما تبیلغات تلگرام در کانال های مختلف می تواند به وایرال شدن محتوای تصویری یا صوتی شما منجر شود. تلگرام مارکتینگ یکی از راه های تبلیغات می باشد که در مقالات دیگر به طور کامل توضیح داده شده است.

نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی

واتساپ

این مسنجر در  ایران نیز هواداران بسیار زیادی دارد و امکاناتی که به عنوان یک پیام رسان دارد مانند امکان ارسال انبوه پیام، امکان ایجاد گروه یا کانال و اشتراک گذاری عکس، ویدئو و صوت برای تبلیغات یک کسب وکار می تواند مفید واقع شود. این پلتفرم مخصوصا برای فروشگاه هایی که می خواهند ارتباط موثر خود را با مشتریانشان بعد از خرید حفظ و آنها را برای خرید های مجدد ترغیب کنند بسیار مفید است.

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت واتساپ

 

تبلیغات شبکه های اجتماعی با ایجاد حساب کاربری 

اگر تمایل دارید از مزایای تبلیغات در این نوع سایت های اجتماعی بهره مند شوید، می توانید کار خود را با ساخت یک حساب کاربری رایگان در یکی از این سایت ها آغاز نمایید. سپس لیستی از افراد را که در زمینه مرتبط به تجارت شما فعالیت می کنند و یا به آن علاقه مندند تهیه کرده و به دوستان خود اضافه نمایید.به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه‌ی انواع شبکه های اجتماعی مطالعه نمایید.

تبلیغات در شبکه اجتماعی با بروز رسانی حساب کاربری 

همیشه سعی کنید حساب کاربری خود را فعال و بروز نگهدارید. این روش به بازدید کنندگان شما این موضوع را میرساند که علاوه بر علاقه مندی شما به توسعه بیزینس و کسب و کارتان، فعالیت و ارتباط مستمر با کاربران برایتان در اولویت قرار دارد.

برای این منظور پیشنهاد می شود، به صورت مرتب تصاویری جذاب از محصولات خود را به انتشار گذاشته و همچنین با ارسال شرایط تخفیف و پیشنهاد های ویژه برای کاربران، آن ها را بیشتر از قبل به سوی تجارت خود جذب نمایید.برای این منظور می توانید به صفحات و حساب های کاربری شرکت های رقیب خود سری زده و از افراد زیر مجموعه آن ها نیز برای اطلاع رسانی درباره محصولات خود استفاده نمایید. امروزه بسیاری از افراد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با همین روش بیزینس خود را معرفی کرده و نتایج بسیار خوبی از آن گرفته اند.

 

بیشتر بخوانید: تیک تاک چیست

در تبلیغات شبکه های اجتماعی برای سوالات و مشکلات کاربرانتان وقت بگذارید

برای داشتن یک شبکه اجتماعی قوی و پایدار، بخش پشتیبانی و پاسخ به سوالات کاربران آن امری حیاتی و ضروری بشمار می رود. اینکه شما همیشه به تمام سوالات کاربران و مشتریان خود پاسخ دهید، این اطمینان را به افراد می دهد که بابت هر مشکلی بلافاصله پاسخ خود را دریافت خواهند کرد و همین امر اعتماد و وفاداری آنها را به صفحه شما بیشتر از قبل خواهد کرد.

[irp posts=”۱۱۷۵۷″ name=”۴ استراتژی شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار که آنها چیزی نمی دانید!”]

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

[irp posts=”۱۷۲۷۳″ name=”SMO چیست + هر آنچه بایستی در مورد مقایسه SEO و SMO بدانید”]

اطلاع رسانی تبلیغات شبکه های اجتماعی فراموش نشود

همیشه کاربران خود را از رویداد های مجموعه خود مطلع نمایید. آخرین محصولات خود را به آنها در شمایل یک فراخوان معرفی کنید و هر چند وقت یکبار به عنوان قرعه کشی یا جشنواره، برای آنها تفریحات سرگرم کننده ایجاد کنید.

ترغیب کاربران برای دنبال کردن شما تنها با اطلاع رسانی میسر خواهد شد و این امر می تواند آنها را مشتاق به پیگیری و مشاهده پیشرفت مجموعه شما کند.

به طور میانگین، کلیه مراحل بازاریابی و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی می تواند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص دهد. این زمان بسیار سریع تر از شیوه های بازاریابی حضوری، تنظیم قرارهای ملاقات و سعی برای متقاعد نمودن مشتریان از طریق معرفی محصولات می باشد. از جهتی دیگر، هزینه این نوع از تبلیغات به مراتب پایین تر از روش های دیگر می باشد و در عوض نتیجه ای بسیار رضایت بخش خواهد داشت.

بهترین نکته در مورد بازاریابی اینترنتی عدم نیاز به استخدام یک متخصص برای انجام امور تبلیغاتی می باشد، زیرا محیط شبکه های اجتماعی به قدری ساده و User friendly  است که هر کسی از پس انجام کلیه امور خود در آن ها بر می آید.

[irp posts=”۱۱۷۵۷″ name=”چگونه کسب و کار خود را با رسانه های اجتماعی رونق دهیم (+ ۴ استراتژی کلیدی)”]

سوالات متداول

رسانه های اجتماعی سرعت تبادل اطلاعات را به مقدار بسیار زیادی نه تنها در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین بلکه در اطلاع رسانی و ارسال پیغام های گروهی برای مشتریان فعلی، افزایش داده اند. اخبار و اطلاعات جدید با سرعت بسیار بالا از طریق سیستم های میکروبلاگینگ در سطح دنیا پخش می شوند
این کار به بازدید کنندگان شما این پیام را می دهد که علاوه بر علاقه مندی شما به توسعه بیزینس و کسب و کارتان، فعالیت و ارتباط مستمر با کاربران برایتان در اولویت قرار دارد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا