دامنه

هر آنچه بایستی در مورد تاثیر دامنه ملی IR در سئو بدانید!

دامنه‌های ملی یا cCountry Code Top-Level Domain) ccTLD) دامنه‌هایی با پسوند دو کاراکتری و منحصر به کشور و یا منطقه جغرافیایی معینی هستند. بعضی از این پسوند سایت ها، تنها توسط ساکنین منطقه مورد نظر قابل ثبت بوده و بعضی دیگر به‌صورت عمومی قابل ثبت هستند از جمله دامنه ir  از این رو قصد داریم در این مقاله تاثیر دامنه ملی IR در سئو را بررسی کنیم. پسوند ملی ir. که از اسم IRAN مشتق شده، منحصر به کشور ایران است. یعنی امکان ثبت دامنه ir برای اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود دارد که تابعیت یا اقامت این کشور را داشته ‌باشند.

تاثیر دامنه بر سئو

 

تاثیر پسوند دامنه در سئو به چه صورت است؟

در راستای تاثیر دامنه ملی IR در سئو سایت بایستی گفت دامنه با پسوند ملی را می‌توان یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین راه‌های بهبود سئو برای یک منطقه جغرافیایی یا کشور مشخص برشمرد. اگر می خواهید با انواع پسوند دامنه آشناشوید د مقالات دیگر در این باره توضیح داده ایم.

به این علت که پیش‌فرض موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، این است که یک وب سایت با آدرس دامنه دارای پسوند ملی، الزاما برای ساکنین همان کشور (یا منطقه) فعالیت می‌کند. در این‌جا، موتورهای جست‌وجو زبان وب سایت را در نظر نمی‌گیرند. برای مثال هر دامنه‌ای با پسوند .ir را دارای وب سایتی مربوط به ساکنان ایران می‌داند.البته به یاد داشته باشید که از تاثیر نام سایت در سئو هم نمی توان چشم پوشی کرد.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه دامنه ir چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

تاثیر پسوند دامنه در سئو به چه صورت است

 

برای ثبت دامنه ملی، با در نظر گرفتن تاثیر پسوند دامنه در سئو لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • تاثیر دامنه ملی IR در سئو بر توسعه فعالیت وب سایت 

در راستای تاثیر پسوند دامنه در سئو  بایستی گفت در صورتی‌که فعالیت آنلاین شما محدود به منطقه‌ای معین یا کشور محل سکونت شما است و برنامه‌ای برای توسعه آن به خارج از مرزهای کشوری ندارید، ثبت دامنه با پسوند ملی انتخاب مناسبی برای وب سایت شما خواهد بود. با این ‌کار، وب سایت شما بالاتر از سایر وب سایت‌های مشابه، در دسترس کاربرانی که نام شما را در موتورهای جست‌وجو سرچ می‌کنند، قرار خواهد گرفت. اما در صورت توسعه فعالیت وب سایت شما به خارج از مرزهای کشور، ریسک افت سئوی سایت را خواهید داشت. [irp posts=”۲۵۸۸۱″ name=”آموزش ثبت دامنه ir به زبان ساده همراه با تصویر”]

  • تاثیر دامنه ملی IR در سئو ( نقش دامنه در سئو ) و فعالیت در مناطق جغرافیایی مختلف

در راستای تاثیر پسوند دامنه در سئو بایستی گفت، دو انتخاب پیش روی شما است. انتخاب اول، ثبت دامنه با پسوندهای عمومی مانند .com و .net و… که در این حالت، وب سایت شما فارغ از سایر عوامل موثر بر سئو، شانس مشابهی برای نمایش در موتورهای جست‌وجو برای کاربران مناطق مختلف را خواهد داشت. انتخاب دوم، ثبت چندین دامنه با پسوندهای ملی مربوط به حوزه کسب و کار شما، برای ارتقا وضعیت جست‌وجوی سایت برای کاربران منطقه‌ای شما است.

با ثبت چند دامنه با پسوندهای ملی گوناگون، حجم بازدید از هریک از این وب سایت ها کم‌تر از یک وب سایت جامع خواهد بود. لذا با این اقدام ریسک افت سئو را خواهید داشت. بنابراین تنها زمانی ثبت چند دامنه ملی پیشنهاد می‌شود که زمان، انرژی و بودجه کافی برای ارتقای سئو هر سایت داشته باشید. این مورد را فراموش نکنید، سایتی که با دامنه ملی به کاربران معرفی می‌شود، در صورت استفاده از زبان متعلق به همان پسوند، وضعیت بهتری در مقایسه با سایتی ملی با زبان متفاوت دارد.

تاثیر دامنه ملی بر روی سئو

 

مزایای ثبت دامنه ملی جهت ارتقای سئو

  • در راستای بررسی تاثیر دامنه بر سئو بایستی گفت دامنه ملی برای وب سایت‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند، از نظر برندینگ و تبلیغ سایت، نقش مثبتی داشته و نقش مثبتی در بهبود سئو وب سایت دارد.
  • پیشنهاد وب سایت شما به کاربران محلی (کاربران ساکن در منطقه‌ای که از پسوند مربوط به آن استفاده کرده‌اید.) توسط موتورهای جست‌وجو، موجب رشد سئو سایت شما خواهد شد.
  • در راستای تاثیر نام دامنه در سئو بایستی گفت برای جست‌وجو با کلمات زبان محلی (مثلا جست‌وجو با استفاده از کلمات فارسی)، نمایش دامنه با پسوند مربوط به همان زبان، در الویت خواهد بود.
  • برای هدف‌گذاری‌های موتورهای جست‌وجو در بررسی نزدیک‌ترین وب سایت از لحاظ جغرافیایی، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مزایای ثبت دامنه ملی جهت ارتقای سئو

تصمیم بگیرید که دامنه ملی ثبت کنید یا نه؟

برای تصمیم‌گیری نهایی انتخاب پسوند دامنه ccTLD ، ابتدا بازار مخاطبین خود و پراکندگی جغرافیایی آن‌ها را بررسی کنید. توجه داشته باشید که می‌خواهید با بهبود سئو سایت، بازده و سودآوری وب سایت خود را افزایش دهید.در نتیجه پسوندی را انتخاب کنید که متناسب با وضعیت کاربران و موثر در بررسی سایت از نظر سئو باشد. پس از هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت ملی توسط موتورهای جست‌وجو، توقف در آن و مراجعه مجدد، به زبان وب سایت شما بستگی دارد. با تعیین چشم‌انداز فعالیت وب سایت و برنامه ریزی برای چگونگی پیش‌برد آن، نکات بالا را در نظر گرفته و پسوند مناسبی برای دامنه وب سایت خود نتخاب نمایید.البته نمیتوان از نقش ssl برروی ایمنی و در نهایت تاثیر آن برروی سئو سایت قافل شد برای خرید ssl برای دامنه ir می توانید از طریق لینک اقدام کنید.

امیدواریم با خواندن مقاله با تاثیر دامنه ملی IR در سئو آشنا شده باشید پیشنهاد می کنیم چنانچه تصمیم به ثبت دامنه ملی نمودید از سایت whois به بررسی آزاد بودن ان بپردازید در مقاله ” سایت whois چیست ” در مورد این سایت به طور کامل توضیح داده ایم.

سوالات متداول

دامنه‌های ملی یا Country Code Top-Level Domain) ccTLD) دامنه‌هایی با پسوند دو کاراکتری و منحصر به کشور و یا منطقه جغرافیایی معینی هستند. بعضی از این پسوندها، تنها توسط ساکنین منطقه مورد نظر قابل ثبت بوده و بعضی دیگر به‌صورت عمومی قابل ثبت هستند. پسوند ملی ir. که از اسم IRAN مشتق شده، منحصر به کشور ایران است. یعنی امکان ثبت دامنه ir برای اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود دارد که تابعیت یا اقامت این کشور را داشته ‌باشند.
دامنه با پسوند ملی را می‌توان یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین راه‌های بهبود سئو برای یک منطقه جغرافیایی یا کشور مشخص برشمرد. به این علت که پیش‌فرض موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، این است که یک وب سایت با آدرس دامنه دارای پسوند ملی، الزاما برای ساکنین همان کشور (یا منطقه) فعالیت می‌کند. در این‌جا، موتورهای جست‌وجو زبان وب سایت را در نظر نمی‌گیرند. برای مثال هر دامنه‌ای با پسوند .ir را دارای وب سایتی مربوط به ساکنان ایران می‌داند.
دامنه ملی برای وب سایت‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند، از نظر برندینگ و تبلیغ سایت، نقش مثبتی داشته و نقش مثبتی در بهبود سئو سایت دارد - پیشنهاد وب سایت شما به کاربران محلی (کاربران ساکن در منطقه‌ای که از پسوند مربوط به آن استفاده کرده‌اید.) توسط موتورهای جست‌وجو، موجب رشد سئو سایت شما خواهد شد - برای جست‌وجو با کلمات زبان محلی (مثلا جست‌وجو با استفاده از کلمات فارسی)، نمایش دامنه با پسوند مربوط به همان زبان، در الویت خواهد بود - برای هدف‌گذاری‌های موتورهای جست‌وجو در بررسی نزدیک‌ترین وب سایت از لحاظ جغرافیایی، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

‫۳ دیدگاه ها

    1. تکین باید ببینی زمینه فعالیت سایتت و هدف از سایتت چیه. خوب اگه میخوای به همه بگی که این سایت در ایرانه بهتره از Ir استفاده کنی و جنبه لوکال به خودش میگیره و برای زمانیه که بیشتر مخاطبانت در ایران هستن. اما .com حالت بین المللی داره و خوب اعتبارش بیشتره و من بهت پیشنهاد میکنم جفتش رو برای برندت بگیرو .com رو برای اصلی در نظر بگیر اما .ir رو ریدایرکت کن روی اولی.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا