محبوب ترین هامیزبانی وب

حذف وردپرس از روی لوکال هاست

دلایلی زیادی برای استفاده از وردپرس روی لوکال هاست وجود دارد. چه زمانی که یک سایت وردپرسی کامل را از قبل راه‌اندازی کرده باشید و چه زمانی که قصد دارید برای تمرین محیط وردپرسی استفاده کنید؛ می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی خود یک سایت وردپرسی را روی لوکال هاست راه‌اندازی کنید! پس از انجام تنظیمات و آشنایی با محیط وردپرس می‌توانید این آن نسخه از سایت خود را که روی لوکال راه‌اندازی کرده‌اید حذف کنید؛ برای انجام این کار لازم است مراحلی را طی کنی کنید تا حذف وردپرس با موفقیت به اتمام برسد. 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

آموزش حذف وردپرس از لوکال هاست

همان‌طور که برای راه‌اندازی وردپرس به نرم‌افزارهایی مانند XAMPP احتیاج دارید؛ برای حذف وردپرس هم لازم است از این ابزار استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر از وردپرسی که روی لوکال‌هاست برای یک محیط آزمایشی از سایت خود؛ استفاده کرده‌اید، لازم است قبل از حذف وردپرس در لوکال هاست، از وردپرس خود بک‌آپ تهیه کنید. از آن‌جا که XAMPP یکی از نرم‌افزارهای محبوب برای راه‌اندازی و استفاده از وردپرس روی لوکال هاست محسوب می‌شود، با آموزش حذف وردپرس از لوکال‌هاست به وسیله XAMPP همراه شما هستیم.پس از تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید با خیال راحت حذف وردپرس از لوکال هاست را نهایی کنید.

مرحله اول: حذف اطلاعات ایجاد شده

برای حذف اطلاعات ایجاد شده از لوکال، در بخش اول فولدر XAMPP را از درایو C کامپیوتر خود پیدا کنید. پس از پیدا کردن فایل xampp لازم است فایل htdocs را باز کنید. در این بخش فولدری را می‌بینید که نام وب‌سایت وردپرسی شما را نمایش می‌دهد. با پاک کردن فایلی که نام سایت شما را نمایش می‎دهد می‌توانید اطلاعات سایت ایجاد شده را پاک کنید!

مرحله دوم: پا‌ک‌سازی دیتابیس

برای پاک سازی دیتابیس و حذف وردپرس از لوکال هاست، لازم است وارد محیط PHPmyadmin شوید. در قسمت ابتدایی لازم است نرم‌افزار XAMPP را باز کنید؛ سپس برای دو ماژول Apache و MySQL لازم است روی دکمه Start (مقابل نام آن‌ها) کلیک کنید. دقت داشته باشید که دکمه‌های فعال‌سازی این دو ماژول حتما به Stop تغییر نام داده باشند. برای ورود به phpmyadmin و پاک‌سازی دیتابیس، روی دکمه ادمین در مقابل MySQL کلیک کنید.

 در این بخش به مرورگر هدایت شده و می‌توانید فضای phpmyadmin را مشاهده کنید. بالای محیط phpmyadmin گزینه‌های متفاوتی وجود دارند، که اولین گزینه را Databases تشکیل می‌دهد؛ روی این بخش کلیک کنید تا مجموعه دیتابیس‌های ساخته‌شده توسط شما ظاهر شوند! 

پس از آن با انتخاب دیتابیسی که با نام وردپرس شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه Drop کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای انتخاب دیتابیس مورد نظر و پاک کردن آن، حتما تیک انتخاب سمت چپ هر دیتابیس فعال شود! پس از کلیک کردن روی گزینه Drop، حذف وردپرس از لوکال هاست نهایی خواهد شد.

پیشنهاد جایگزین ایران‌هاست برای آزمون و خطای وردپرسی!

چنان‌چه جزء کاربرانی محسوب می‌شوید که با استفاده لوکال هاست، تنظیمات آزمایشی خود را پیاده‌سازی می‌کنید، لازم است بدانید هاست وردپرس ایران‌هاست با ارائه ویژگی Staging امکان اعمال تنظیمات و توسعه وب‌سایت‌های وردپرسی را برای کاربران فراهم کرده است؛ آن هم در حالتی که مخاطبان شما نتیجه نهایی تنظیمات شما را مشاهده نمی‌کنند و سایت شما مطابق معمول به فعالیت خود ادامه می‎دهد! بنابراین با استفاده از قابلیت Staging در هاست وردپرس ایران‌هاست، به فرآیند انتشار بدون نقص محتوا و بارگذاری سایت‌های وردپرسی کمک زیادی می‌کند. 

فراموش نکنید که استفاده ایران هاست از وب‌سرورهایی نظیر LiteSpeed در هاست وردپرس، هم برای اجرای تنظیمات در حالت Staging به تغییرات سرعت بالاتری می‌دهد، و هم سایت به‌روزرسانی شده توسط تنظیمات جدید را در زمان کم‌تری برای کاربران شما بارگذاری می‌کند. ایران‌هاست با استفاده از افزونه LSCache در این وب‌سرور سرعت بارگذاری تغییرات و زمان لود اسکریپت‌های جدید را کاهش می‌دهد و بستر مناسب برای پیاده‌سازی طراحی‌های خلاقانه را در اختیار شما قرار می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا