میزبانی وبوردپرس (wordpress)

آموزش ساده حذف وردپرس از هاست 

حذف وردپرس از هاست، یکی از معمول‌ترین تصمیماتی‌ست که کاربران یک سایت بنا به دلایل متفاوتی عملیاتی می‌کنند. برای حذف وردپرس از هاست لازم است تمام داده‌های مربوط به سایت وردپرسی را از روی دیتابیس هاست پاک کنید. توجه داشته باشید که حتما از اطلاعات سایت خود بک‌آپ تهیه کنید تا درصورت نیاز به اطلاعات بتوانید برای راه‌اندازی مجدد سایت یا … از آن‌ها استفاده کنید! برای یادگیری مراحل حذف وردپرس از هاست کافی‌ست مراحلی که در ادامه گفته می‎شود را مطالعه کنید.

آموزش حذف وردپرس از هاست با استفاده از کنترل‌پنل

در این بلاگ‌ ما فرآیند آموزش حذف وردپرس به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم، ابتدا حذف وردپرس در هاست‌ را با افزونه WP toolkit مورد بررسی قرار داده‌ایم و در ادامه به روش‌های معمول برای حذف وردپرس پرداخته‌ایم که در دو کنترل‌پنل دایرکت ادمین و سی‌پنل مورد توجه قرار خواهند گرفت.

آموزش حذف وردپرس از هاست وردپرسی ایران‌هاست

از آن‌جایی که در برخی از هاست‌های وردپرسی، سرویس با Wordpress Toolkit در کنترل پنل cPanel به کاربران عرضه می‌شود؛ برای حذف وردپرس از هاست‌های مجهز به این پلاگین، نیازی به طی کردن مراحل متفاوت ندارید؛ چرا که این افزونه با مدیریت دیتابیس و تمام جزئیات مربوط به وردپرس در هاست شما، هم فرآیند نصب نرم‌افزار مدیریت محتوای وردپرس را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند و هم امکان راه‌اندازی یا حذف سایت‌های وردپرسی از هاست را با سرعت بیشتری فراهم می‌کند. 

مرحله اول حذف وردپرس از هاست با پلاگین WP Toolkit

برای حذف وردپرس در انواع هاست‌هایی که به افزونه WP Toolkit مجهز شده‌اند؛ در ابتدا لازم است وارد کنترل‌پنل cPanel شوید و روی گزینه WP Toolkit کلیک کنید.  

حذف وردپرس از هاست با پلاگین WP Toolkit

مرحله دوم: با ورود به افزونه WP Toolkit، مشخصات سایت وردپرسی برای شما امکان مشاهده پیدا می‌کند. سایت وردپرسی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Remove کلیک کنید. 

آموزش حذف وردپرس از هاست وردپرسی

آموزش حذف وردپرس از cPanel به روش دستی

برای حذف وردپرس از سایت به روش دستی و به‌وسیله cPanel، لازم است گزینه File manager را در منوی اصلی cPanel پیدا کنید. پس از ورود به File manager لازم است گزینه Public_html را انتخاب کنید؛ با ورود به بخش Public_html و پاک کردن فایل‌های مربوط به سایت وردپرسی، می‌توانید با موفقیت حذف وردپرس از هاست خود را با موفقیت به پایان برسانید! 

حذف وردپرس از cPanel به روش دستی

برای اطمینان از حذف تمامی فایل‌های مربوط به وردپرس، از طریق گزینه Setting (بالای صفحه سمت راست) روی گزینه Show hidden files کلیک کنید تا تمام فایل‌های سایت وردپرسی شما امکان مشاهده و حذف کردن را داشته باشند. با حذف فایل‌های مخفی شده، وردپرس به صورت کامل از هاست شما حذف خواهد شد.

آموزش حذف وردپرس از هاست در دایرکت ادمین

برای حذف وردپرس از دایرکت ادمین و هاست‌هایی که با این کنترل‌پنل خریداری کرده‌اید، کافی‎ست از صفحه اصلی دایرکت ادمین گزینه Wordpress Manager را پیدا کنید و پس از ورود به این بخش، لیستی را می‌توانید مشاهده کنید که دامنه و نام سایت وردپرسی شما در این لیست قرار گرفته است. 

در مرحله بعد لازم است سایت وردپرسی موردنظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه remove کلیک کنید. با استفاده از این گزینه در فضای WordPress manager تمامی داده‌های شما از دیتابیس هاست پاک خواهد شد. اگرچه به شما توصیه می‌‌کنیم حتما از طریق htaccess و گزینه Public_HTML مجددا فایل‌های خود را مرور کنید تا به‌طور قطعی خیال شما از پاک شدن وردپرس راحت شود.  

راهکار مناسب به جای پاک کردن وردپرس از هاست

از آن‌جا که بیشتر چالش‌ها به دریافت خدمات میزبانی مناسب برمی‌گردد؛ مجددا تاکید می‌کنیم با انتخاب یک شرکت هاستینگ معتبر می‌توانید «حذف وردپرس از هاست» خود را به‌عنوان آخرین راه‌حل درنظر بگیرید! در این مورد می‌توانید روی ایران‌هاست حساب کنید و از کیفیت بین‌المللی خدمات هاستینگ لذت ببرید.

همگام با تغییرات به‌روز دنیا

ایران‌هاست با استفاده از پلاگین WP Toolkit در هاست وردپرس، نه تنها فرآیند نصب، ارتقا، حذف و … سایت‌های وردپرسی را با کلیک فراهم کرده است، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از قابلیت Staging تنظیمات آزمایشی خود را، در پشت صحنه سایت پیاده‌سازی کنند؛ قابلیت Staging به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های امنیتی و عملکردی اسکریپت‌های توسعه داده‌شده توسط برنامه‌نویسان را قبل از خطرساز شدن تشخیص دهید تا به دلایل امنیتی مجبور نباشید به حذف وردپرس از هاست خود فکر کنید! 

کیفیت بالا در ارائه خدمات

کیفیت یک شرکت وب‌هاستینگ توسط امکاناتی که ارائه می‌کند تعیین خواهد شد. ایران‌هاست با میزبانی از سرور‌های متنوع در کشورهای متفاوت، امکان دسترسی و ارائه خدمات بی‌نظیری را برای کاربران خود ارائه کرده که سرعت و پایداری وب‌سایت‌های کاربران را به‌صورت هم‌زمان مورد ضمانت قرار می‌دهد.

هاردهای پرسرعت SSD با تنظیمات RAID 10 و استفاده از وب‌سرور پرسرعت LiteSpeed در هاست وردپرسی ایران‌هاست باعث شده است تا داده‌های کاربران با سرعت بیشتری مورد پردازش قرار گرفته و هیچ مخاطبی را در صف انتظار برای پردازش وب‌سایت شما قرار نگیرد، چرا که ایران‌هاست با ارائه ترافیک مناسب، به‌کارگیری یک وب‌سرور پرسرعت و ارائه منابع سخت‌افزاری به‌روز دنیا، کیفیت عملکرد سایت وردپرسی شما را تضمین کرده است.

امنیت بی‌نظیر 

لازم است بدانید ایران هاست به عنوان یکی از هاستینگ‌های معتبر، با اولویت حفظ امنیت کاربران هاست وردپرس، امکان حملات سایبری و انتقال بدافزارها از طریق سایر سایت‌های مستقر روی این فضای اشتراکی را به امری غیر ممکن تبدیل کرده! استفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزارهایی مانند Imunify و CageFS و ارائه یک گواهی‌نامه SSL رایگان، به کاربران کمک می‌کند تا به دلیل مشکلات امنیتی فعالیت سایت خود را با حذف وردپرس از هاست، متوقف نکنند!

اگر قصد حذف کامل سایت خود از لوکال هاست را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله حذف سایت از لوکال هاست را بخوانید.

سوالات متداول 

چگونه می‌توان وردپرس را به طور کامل از هاست حذف کرد؟

برای حذف کامل وردپرس از هاست، ابتدا باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید سپس به بخش مدیریت فایل‌ها رفته و تمام فایل‌ها و پوشه‌های مرتبط با نصب وردپرس را حذف کنید. علاوه بر این، باید دیتابیس مرتبط با وردپرس را نیز از طریق phpMyAdmin حذف کنید تا وردپرس شما به‌صورت کامل پاک از هاست حذف شود.

آیا حذف وردپرس از هاست تأثیری بر دیگر وب‌سایت‌های میزبانی شده در همان هاست دارد؟

اگر وردپرس در یک زیرپوشه نصب شده باشد و هیچ پیکربندی خاصی با سایر نصب‌ها یا وب‌سایت‌ها نداشته باشد، حذف آن تأثیری بر دیگر وب‌سایت‌های موجود در هاست نخواهد داشت.

چه نکات ایمنی را باید هنگام حذف وردپرس از هاست در نظر بگیریم؟

قبل از حذف وردپرس، مهم است که از تمام اطلاعات وب‌سایت خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل یا تغییر نظر، بتوانید وب‌سایت خود را به حالت قبلی بازگردانید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا