میزبانی وبوردپرس (wordpress)

راهنمای خرید هاست برای وردپرس

یکی از نکات مهمی که برای راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرسی باید به آن توجه کنیم انتخاب هاست مناسب است. انتخاب صحیح هاست برای افراد، نیاز به یک راهنما دارد. در این راهنما نیاز است به مواردی مانند سرعت و عملکرد شرکت هاستینگ، پشتیبانی و امنیت هاست مورد نظر بسیار توجه شود. در ادامه این مقاله فاکتور‌های مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را به صورت مفصل‌تر بررسی خواهیم کرد.

نوع هاست انتخابی ما چه تاثیری در عملکرد وردپرس دارد؟

برای پاسخ به سوال بالا لازم است با تفاوت‌ها و شباهت‌های میان سایر سرویس‌های میزبانی آگاهی لازم را پیدا کنید! شاید تمام صفحات گوگل را یک‌به‌یک باز کردید اما هنوز تصمیم خود را برای خرید هاست مناسب برای وردپرس قطعی نکرده باشید یا هم‌چنان در حال تحقیق هستید تا بهترین سرویس را پیدا کنید!

نوع هاست انتخابی ما چه تاثیری در عملکرد وردپرس دارد؟

یکی از مسائلی که هاست وردپرس را از سایر هاست‎ها مجزا می‎کند، در محیطی‎ست که این هاست برای کارکرد وردپرس بهینه می‌کند. برای مثال شما می‌توانید از هاست ویندوز یا لینوکس برای نصب وردپرس استفاده کنید؛ اما کار شما همین‌جا تمام نمی‎شود و لازم است با صرف زمان بیشتر، محیط هاست خود را مناسب با قابلیت‌های وردپرس بهینه‌ کنید. این تجربه برای کاربرانی که در سطح جهان مشغول استفاده از وردپرس روی هاست‌های متفاوت بودند، به دغدغه پیدا کردن سرویسی منتهی شد که با صرف زمان کم‌تر بتوانند روی آن سایت وردپرسی خود را مدیریت کنند. 

شرکت‌های هاستینگ با دیدن چنین شرایطی، هاست‌های وردپرسی را عرضه کردند که محیطی بهینه‌شده برای مدیریت داده‌ها در اختیار سایت‌های وردپرسی قرار می‌داد! زمانی که صحبت از یک هاست بهینه‌شده برای وردپرس در میان باشد امکان راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی و غیر فروشگاهی برای شما تسهیل می‎شود. این فضا با ارائه منابعی مانند هاردهای پیشرفته از یک سرور میزبان، یا استفاده از وب‌سرورهایی که سرعت سایت‌ها را متحول می‌کرد تکنولوژی جدیدی در ملاک مدنظر کاربران در خرید هاست برای وردپرس ایجاد کرد که در ادامه آن‎ها را بررسی می‌کنیم.

به چه مواردی در انتخاب بهترین هاست وردپرس توجه کنیم؟

اگر به دنبال خرید هاست برای وردپرس هستید، لازم است به معیارهایی توجه کنید که در بهبود عملکرد و امنیت سایت شما از نقش مهمی برخوردار هستند. این معیارها نه تنها بر کیفیت کلی سایت، بلکه بر تجربه کاربری و SEO نیز تاثیر زیادی می‌گذارند و حتی می‌توانند آمار فروش شما در فروشگاه‌های اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهند! یکی از مشکلات رایجی که کاربران با هاست‌های غیربهینه‌شده برای وردپرس مواجه هستند، کندی بارگذاری صفحات به شمار می‎رود که می‌تواند «تجربه کاربری» مخاطبان یا مشتریان شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در صورت استمرار منجر به فراری شدن آن‌ها شود! برای جلوگیری از این مشکل، در زیر به ویژگی‌های کلیدی و تخصصی که باید هنگام خرید هاست در نظر بگیرید، اشاره می‌کنیم.

به چه مواردی در انتخاب بهترین هاست وردپرس توجه کنیم؟

منابع ارائه شده

حجم و کیفیت منابعی که یک شرکت هاستینگ ارائه می‌کند (مانند فضای دیسک، پهنای باند و …) لازم است با حجم ترافیکی که امکان دارد هر لحظه در سایت بیشتر شود، سازگاری لازم را داشته باشد و مانع از توسعه وب‌سایت نشود. برای مثال زمانی که شرکت هاستینگ با ارائه هاست وردپرس رو سروری که پردازنده (CPU) یا هارد پرقدرتی ندارد، باعث می‌شود سرعت پاسخ‌گویی سایت شما به مخاطبان کاهش پیدا کند و نتوانید آن طور که مایل هستید صفحات را به نمایش بگذارید!

پایداری و آپتایم %۹۹.۹

پایداری و آپتایم مطلوب نه تنها یک ملاک مهم در خرید هاست برای وردپرس محسوب می‎شود؛ بلکه در تمامی سرویس‌های میزبانی از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با آپتایم یا پایداری %۹۹.۹ یک هاست دسترسی‌پذیری سایت شما تضمین می‌شود و قابلیت بازدید برای مخاطبان شما را از دست نمی‌دهد. مخصوصا اگر مالک یک فروشگاه آنلاین هستید، باید بدانید که در صورت ناپایداری هاستی که برای وردپرس خود خریداری کرده‌اید، شانس شما برای فروش از دست می‎رود و حتی مشتریان همیشگی خود را نیز از دست خواهید داد!

یکی از تکنولوژی‌هایی که به عنوان راهکار در انواع شرکت‌های وب‌هاستینگ مطرح می‌شود، «تکنولوژی رایانش ابری» به‌شمار می‌رود. بنابراین زمانی که قصد خرید هاست مناسب برای وردپرس را داشتید، به ابری بودن هاست خود توجه کنید. رایانش ابری در زمان ناپایداری سرور میزبان، با انتقال اطلاعات سایت شما از سرور مختل شده به سروری دیگر، مانع از کاهش پایداری و دسترسی‌پذیری سایت شما خواهد شد.

بهینه‌سازی‌شده برای وردپرس

همان‌طور که اشاره کردیم یک بستر بهینه به کاربرد بهتر نرم‌افزار مدیریت محتوای وردپرس کمک می‌کند. زمانی که تصمیم می‌گیرید در یک بستر بهینه سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید، نرم‌افزارهایی به‌صورت آماده در این سرویس میزبانی نصب می‌شوند که فرآیند راه‌اندازی، بک‌آپ گرفتن و … سایت وردپرسی را، در ساده‌ترین حالت ممکن برای شما امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از نرم‌افزارهایی نظیر WP toolkit نیازی نیست برای هر بار راه‌اندازی سایت‌های وردپرسی آن دسته از مقدماتی را پیاده‌سازی کنید که در هاست‎های دیگر انجام می‌دادید. برای مثال زمانی که هاست شما بهینه‌‌شده برای وردپرس نباشد؛ لازم است تنظیمات دیتابیس، دانلود نرم‌افزار و … را قبل از انتقال یا راه‌اندازی سایت وردپرسی خود انجام دهید که زمان زیادی از شما خواهد گرفت! اما اگر هاست مورد استفاده شما از نرم‌افزار WP Toolkit برخوردار باشد، نیازی به انجام مقدمات همیشگی نیست و پنلی مجهز برای مدیریت سایت وردپرسی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ آن هم با فضایی مجزا از کنترل‌پنل cPanel

پشتیبانی و همراهی

از طرفی دیگر دسترسی به پشتیبانی فنی در هر زمان از شبانه‌روز و هر روز هفته، یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی‌ به‌شمار می‌رود که لازم است در خرید هاست مناسب برای وردپرس مور توجه قرار دهید؛ پشتیبانی پرقدرت می‌تواند در حل سریع مشکلات و پیشگیری از وقفه‌های طولانی‌مدت سایت شما، تاثیر زیادی داشته باشد و مانع از بروز مشکل یا تلنبار شدن چالش‌های حل نشده شما بشود! توجه داشته باشید ضمن کیفیت بالای پشتیبانی در شرکت هاستینگی که انتخاب می‌کنید، لازم است به ۲۴ ساعته بودن خدمات هم توجه داشته باشید!اگر وب‌سایت فروشگاهی دارید یا تصمیم گرفتید با فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید؛ استفاده از هاست وردپرس یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود. تصور کنید که در زمان فروش ویژه، سرعت بارگذاری سریع وب‌سایت شما می‌تواند تأثیر به‌سزایی در افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان داشته باشد. اگر قصد تمدید سرویس هاست خود را دارید، خواندن مقاله نحوه تمدید هاست و دامنه به شما کمک خواهد کرد. 

پشتیبانی و همراهی هاست

سرعت و عملکرد سرور در راهنمای خرید هاست برای وردپرس

سرعت بارگذاری داده‌ها در هاست مناسب برای وردپرس، تلفیقی از توان پردازشی منابع سخت‌افزاری و عملکرد وب‌سروری است که توسط شرکت هاستینگ ارائه دهنده هاست وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد وب‌سرورها یکی دیگر از عوامل حیاتی برای حفظ سرعت سایت شما محسوب می‌شود. برای مثال وب‌سرور LiteSpeed به عنوان یکی از وب‌سرورهای پرسرعت برای هاستینگ‌ها قابلیت استفاده پیدا می‌کند. این وب‌سرور با سرعتی ۵ برابر بیشتر از وب‌سرور پرمخاطب آپاچی، داده‌های هاست مناسب برای وردپرس را مورد بررسی و پردازش قرار می‌دهد و روی سرعت عمل سایت شما تاثیری شگرف برجای می‌گذارد.

سرعت و عملکرد سرور در راهنمای خرید هاست برای وردپرس

هاست سازگار با وردپرس را از کجا تهیه کنیم؟

از مهم‌ترین عواملی که روی خرید هاست وردپرس، تاثیر بالایی دارد؛ انتخاب یک شرکت هاستینگ معتبر است! با انتخاب یک شرکت معتبر در ارائه‌ خدمات میزبانی هم خیال شما از امنیت آسوده است و هم تجربه شما از خرید هاست مناسب برای وردپرس متحول می‎شود. 

با بررسی ویژگی‌های یک هاست مناسب برای وردپرس، با نیازها و تاثیر این سرویس روی وردپرس آشنا شدید؛ اما لازم است بگوییم ایران‌هاست به عنوان یکی از معتبر‌ترین هاستینگ‌ها، امکاناتی فرای استاندارد اشاره شده برای میزبانی از سایت‌های وردپرسی در نظر گرفته است که علاوه‌بر سرعت و پشتیبانی ۲۴ ساعته، شامل مواردی نظیر امنیت، گارانتی بازگشت وجه و پشتیبانی فنی را برعهده بگیرد. در ادامه کافی‌ست راهنمای خرید هاست وردپرس را مطالعه کنید تا سایت خود را در بستری پرقدرت مورد پشتیبانی قرار دهید. 

هاست سازگار با وردپرس را از کجا تهیه کنیم؟

پشتیبانی ۲۴/۷

دسترسی به پشتیبانی فنی در هر زمان از شبانه‌روز و هر روز هفته، یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک میزبان خوب است. این امکان اطمینان می‌دهد که هرگونه مشکل فنی یا سوالی به سرعت و به طور موثر حل و پاسخ داده شود.

امنیت پیشرفته

 این فاکتور بر اساس اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای فراهم می‎شود که شرکت هاستینگ برای محافظت از وب‌سایت‌ها و داده‌های مشتریان به کار می‌برد. این اقدامات شامل گواهی‌نامه‌های SSL رایگان، سیستم‌های جلوگیری از حملات DDoS و راه‌حل‌های امنیتی پیشرفته است.

نصب و به‌روزرسانی آسان وردپرس

نصب، ارتقاء و مدیریت افزونه‌ها به‌صورت هوشمند، تفاوتی عظیم در استفاده از وردپرس روی هاست را فراهم می‌کند. زمانی که نصب، ارتقاء و … در سهولت هر چه بیشتر انجام شود؛ مدیریت سایت‌های وردپرسی هم برای شما ساده‌تر خواهد شد. 

نتیجه‌گیری

در نهایت، انتخاب هاست مناسب برای وردپرس نه تنها بر بهبود عملکرد وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد، بلکه در حفظ و افزایش رضایت بازدیدکنندگان و مشتریان شما نیز نقش مهمی دارد. با انتخاب هاستینگ مناسب از ایران هاست می‌توانید با خیال راحت بر روی رشد کسب‌وکار خود تمرکز کنید؛ چرا که با ارائه خدمات متنوع و تخصصی در زمینه میزبانی وردپرس، به شما کمک می‌کند تا فروشگاه آنلاین یا سایت شخصی خود را در راحت‌ترین حالت ممکن مدیریت کنید.

سوالات متداول

در خرید هاست برای وردپرس به چه فاکتورهایی باید دقت کنیم؟

در مرحله اول به بهینه‌سازی شدن منابع در یک هاست دقت کافی داشته باشید. پس از آن با بررسی پشتیبانی و منابع ارائه شده در مسیر خرید هاست برای وردپرس انتخاب خود را نهایی می‌کنید.

لازم است حتما از سرویس بهینه شده برای وردپرس استفاده کنیم؟

خیر. استفاده از سرویس بهینه‌شده برای وردپرس و راه‌اندازی سایت‌های وردپرسی یک قانون نیست اما برای مدیریت زمان و آسودگی خاطر به شما توصیه می‌کنیم از سرویس‌های بهینه‌شده برای وردپرس استفاده کنید.

در خرید بهترین هاست برای وردپرس، نوع سایت (مثل فروشگاهی بودن آن یا ..) تفاوت دارد؟

خیر. حتی به شما توصیه می‌کنیم اگر سایت فروشگاهی دارید حتما به راهکارهای ارائه شده در این راهنما توجه کنید تا فرآیند مدیریت یک فروشگاه آنلاین را به‌راحتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا