وردپرس (wordpress)

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در جهان است و امکان مدیریت وب‌سایت‌ها را با امکانات بالایی فراهم می‌کند. یکی از قابلیت‌های وردپرس، امکان مدیریت نظرات کاربران است. در این بلاگ، به ارائه یک چندین راهکار جالب در مورد غیرفعال‌سازی نظرات خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

برای غیرفعال‌سازی نظرات در وردپرس، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  • به بخش «تنظیمات» و سپس «گفت‌و‌گو» بروید.
  • تیک گزینه «اجازه دادن به دیگران برای ارسال نظر در نوشته‌های جدید» را بردارید.
  • تغییرات را ذخیره کنید.

نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس به صورت مرحله به مرحله

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا کنترل بیشتری بر روی محتوای وب‌سایت خود داشته باشید و از نظرات نامناسب یا اسپم جلوگیری کنید. در این راهنمای مرحله به مرحله، روش‌های مختلفی را برای غیرفعال کردن نظرات در پست‌ها و صفحات وردپرس به شما آموزش می‌دهیم. با استفاده از این راهنما، می‌توانید به راحتی و به صورت کامل نظرات را در سایت خود مدیریت کنید.

مرحله اول؛ ورود به پیشخوان سایت 

به عنوان قدم اول برای غیرفعال‌سازی نظرات، ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید. برای این کار، آدرس سایت خود را وارد کنید و در انتها /wp-admin را اضافه کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شوید.

مرحله دوم؛ ورود به بخش تنظیمات

پس از ورود به پیشخوان، به بخش «تنظیمات» بروید. برای این کار، از منوی سمت چپ بر روی «تنظیمات» کلیک کنید.

مرحله سوم؛ انتخاب گزینه گفت‌و‌گو

در منوی تنظیمات، گزینه «گفت‌و‌گو» را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید گزینه‌های مربوط به کامنت و قوانین ارسال نظر را پیدا کنید.

نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

مرحله چهارم؛ غیرفعال کردن نظرات

در صفحه گفت‌و‌گو، تیک گزینه «اجازه دادن به دیگران برای ارسال نظر در نوشته‌های جدید» را بردارید. با برداشتن تیک این گزینه از ارسال نظرات کاربران برای پست‌های جدید جلوگیری خواهید کرد و کاربران امکان ارسال نظر را نخواهند داشت. به یاد داشته باشید که پس از برداشتن تیک این گزینه؛ حتما روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر شما ذخیره شود.

طریقه غیر فعال کردن نظرات در وردپرس

مرحله پنجم؛ غیرفعال کردن نظرات برای نوشته‌های قدیمی

غیرفعال کردن دیدگاه‌های وردپرس

برای غیرفعال کردن نظرات در نوشته‌های قبلی، لازم است از طریق منوی کناری، روی بخش «نوشته‌ها» کلیک کنید. با کلیک روی این بخش از پنل وردپرس خود، با لیستی از صفحات مواجه می‌شوید که لازم است برای هر یک از این صفحات، تیک گزینه «اجازه ارسال نظر برای دیگران» را بردارید.

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

برای پاک کردن نظرات، به جز روش دستی روش دیگری هم وجود دارد؟

لازم است بدانید برای غیرفعال کردن نظرات به صورت کلی و برای تمامی نوشته‌ها، می‌توانید از افزونه‌های مخصوص این کار استفاده کنید. یکی از پلاگین‌های محبوب برای حذف نظرات در سایت‌های وردپرسی، پلاگین Disable Comments است. برای نصب این افزونه کافی‌ست از منوی کناری، وارد قسمت افزونه‌ها شوید. در بخش جست‌و‌جو افزونه‌ها عبارت «Disable Comments» را وارد کرده و بعد از پیدا کردن این پلاگین، آن را روی سایت خود نصب کنید. 

پس از نصب و فعال‌سازی پلاگین، کافیس‌ست به بخش «تنظیمات افزونه» مراجعه کنید. با کلیک روی تنظیمات پلاگین، لازم است به دنبال گزینه “غیرفعال کردن نظرات” را برای همه نوشته‌ها و صفحات بگردید و آن را فعال کنید. با فعال‌سازی این افزونه می‌توانید به راحتی و بدون استفاده از روش دستی، تمامی نظرات موجود در نوشته‌های جدید و قدیمی را حذف کنید. 

چرا گاهی لازم است نظرات را غیرفعال کنیم؟ 

یکی از دلایل اصلی برای غیرفعال کردن نظرات، جلوگیری از هرزنامه‌ها به شمار می‌رود. برخی از سایت‌ها ممکن است به دلیل حجم بالای نظرات اسپم، تصمیم بگیرند نظرات را به طور کامل غیرفعال کنند. از جمله دلایل دیگر برای غیرفعال‌سازی بخش نظرات مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد؛ مصرف کم‌تر منابع میزبانی به شمار می‌رود. با غیر فعال‌سازی نظرات در وردپرس بار سرور کاهش پیدا می‌کند و سرعت سایت افزایش پیدا خواهد کرد. 

از طرفی به یاد داشته باشید که غیرفعال کردن بخش «نظرات» در وردپرس، گاهی به نیت کنترل بیشتر مالکان وب‌سایت‌ها اعمال می‌شود. اگر تمایل دارید نظرات کاربران را روی وب‌سایت مورد نظارت قرار داده و بعد از آن منتشر کنید؛ لازم است مانند مرحله چهارم (مطابق تصویر زیر) تیک این گزینه را فعال کنید.

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

مشکلات و دغدغه‌ها در روند غیرفعال کردن نظرات

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات غیرفعال کردن نظرات، از دست دادن تعامل با کاربران است. نظرات به کاربران این امکان را می‌دهد که نظرات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند و این امر می‌تواند به بهبود سایت کمک کند. برای حفظ تعامل با کاربران، می‌توانید از روش‌های دیگر مانند فرم‌های تماس، شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل استفاده کنید. این روش‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با شما در ارتباط باشند و نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند. 

نظرات کاربران می‌توانند بازخوردهای ارزشمندی را فراهم کنند که به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بهبود دهید. با غیرفعال کردن نظرات، ممکن است این بازخوردهای ارزشمند را از دست بدهید. در چنین وضعیتی شما می‌توانید از نظرسنجی‌ها یا فرم‌های ثبت بازخورد استفاده کنید تا بازخورد کاربران را جمع‌آوری کنید. این روش‌ به شما اجازه می‌دهد تا همچنان به بازخوردهای ارزشمند دسترسی داشته باشید.

در برخی موارد، ممکن است با غیرفعال کردن نظرات با مشکلات فنی یا خطاها مواجه شوید. این مشکلات می‌توانند به دلیل ناسازگاری پلاگین‌ها یا تنظیمات نادرست باشند. همیشه قبل از تغییرات بزرگ در سایت، از سایت خود بکاپ تهیه کنید. همچنین، می‌توانید با پشتیبانی وردپرس یا پلاگین‌های مورد استفاده تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

درصورت بروز مشکلات فنی، می‌توانید از پشتیبانی هاست خود نیز کمک بگیرید. برای خرید هاست مناسب، به صفحه “هاست وردپرس” مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس که در این مقاله از ایران هاست بررسی شد، می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود، از جمله جلوگیری از هرزنامه‌ها، حفظ منابع سرور و کنترل محتوای سایت. با این حال، این فرآیند ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد که با راهکارهای مناسب می‌توان آنها را مدیریت کرد. با استفاده از روش‌های مختلف مانند فرم‌های تماس و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید همچنان تعامل با کاربران خود را حفظ کنید و بازخوردهای ارزشمند را دریافت کنید. 

سوالات متداول

آیا می‌توانم نظرات را فقط برای برخی از نوشته‌ها غیرفعال کنم؟

بله، برای این کار، به ویرایش نوشته مورد نظر بروید و تیک گزینه «اجازه دادن به دیگران برای ارسال نظر» را بردارید.

آیا غیرفعال کردن نظرات تاثیری بر سئو سایت دارد؟

غیرفعال کردن نظرات به خودی خود تاثیری بر سئو سایت ندارد اما نظرات می‌توانند به بهبود محتوای سایت و افزایش تعامل کاربران کمک کنند که ممکن است به بهبود سئو کمک کند.

آیا پلاگین‌های دیگری برای غیرفعال کردن نظرات وجود دارند؟

بله، پلاگین‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید برای غیرفعال کردن نظرات استفاده کنید. برخی از این پلاگین‌ها شامل «WP Disable Comments» و «No Page Comment» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا