شبکه

کدام هاست ایرانی بهتر است؟

کدام هاست ایرانی بهتر است؟

برای این‌که بهترین هاست ایرانی را انتخاب کنیم؛ لازم است ابتدا نیم‌نگاهی به نیاز وب‌سایت خود داشته باشیم. در مرحله ابتدایی مشخص کنیم که چه انتظارهایی برای تامین نیاز‌های وب‌سایت، از یک هاست داریم و پس از آن میان هاست‌های ایرانی بهترین سرویس را برای وب‌سایت خود  انتخاب کنیم. در ادامه با بررسی یک نقشه راه همه‌جانبه برای مقایسه انواع هاست ایرانی همراه شما هستیم!

کدام هاست ایرانی بهتر است

بررسی ملاک‌های اصلی برای مقایسه هاست‌های ایرانی

از آن‌جا که شرکت‌های متفاوتی در ارائه انواع هاست ایرانی به کاربران، نقش پررنگی ایفا می‌کنند؛ لازم است بدانید که انتخاب شرکت مناسب برای دسترسی به بهترین هاست شرط اول است. در این قسمت از مقایسه هاست‌های ایرانی به عواملی اشاره می‌کنیم که در هر شرکت خدمات میزبانی متفاوت بوده و تاثیر بالایی در عملکرد سایت شما دارد. 

کدام هاست ایرانی بهتر است

  • بررسی «سرعت» در مقایسه هاست‌های ایرانی 

هاست‌های ایرانی همواره به سرویس‌هایی گفته می‌‎شود که توسط دیتاسنترهای داخلی میزبانی شده و با شبکه‌های اینترنت داخلی به کاربران امکانات می‌دهند. این سرو‌یس‌ها از نظر سرعت و عملکرد بستگی بالایی به دیتاسنتری دارند که در آن مورد میزبانی قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم فاکتور سرعت را در مقایسه هاست‌های ایرانی با یک‌دیگر مقایسه کنیم؛ با توجه به توضیح بالا متوجه خواهیم شد که پرسرعت‌ترین هاست یا سرویس میزبانی ایرانی، متعلق به دیتاسنترهایی‌ست که از نظر سخت‌افزاری، دارای امکانات و زیرساخت‌های پرقدرت است.
«منابع سخت‌افزاری» مانند رم، پردازنده، دیسک و … بازیگر اصلی افزایش سرعت هاست‎های ایرانی به شمار می‌روند. برای بررسی این منابع سخت‌افزاری (در زمان انتخاب یک سرویس میزبانی ایرانی) لازم است به پلن‌هایی که هر یک شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ارائه کرده است دقت کنید. در این پلن‌های به توان پردازشی، ذخیره‌سازی و … اشاره شده است که به شما چشم‌انداز روشنی برای استفاده از منابع یک سرویس میزبانی را ارائه خواهد داد. 

پیام نهایی: برای بررسی سرعت هاست‎های ایرانی به کیفیت و قدرت منابع سخت‏‌افزاری توجه کنید.

  • توجه به پایداری، از اهمیت زیادی برخوردار است

پایداری یا Uptime دومین فاکتور مهم برای مقایسه سرویس‌های میزبانی ایرانی محسوب می‌شود. پایداری همان رکنی به شمار می‌رود که در صورت اختلال وب‌سایت شما از دسترس خارج شده یا عملکرد نرم‌افزارهای شما دچار اختلال می‎شود. یکی از آسیب‌هایی که یک سرویس ایرانی با پایداری پایین می‎تواند به سایت شما وارد کند؛ امیتازهای سئویی منفی محسوب می‎شود که جایگاه یا رنک وب‌‎سایت شما را در صفحات جست‌و‌جو کاهش می‎دهد. 

یکی از مشکل‌های رایج هاست‌های ایرانی، عدم رعایت سازوکارهایی‌ست که منجر به افزایش پایداری می‎شوند. تامین زیرساخت مناسب در دیتاسنترهای ایرانی به دلایل متفاوتی مثل شبکه، برق‌رسانی و … با مشکل مواجه می‎شود. برای این‌که وب‌سایت شما پایداری خود را حفظ کرده و از موتورهای جست‌و‌جو امتیاز منفی نگیرد یا به مایوس شدن مشتری شما ختم نشود؛ مجدد توصیه می‌کنیم که به امکانات دیتاسنتری یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی دقت کنید. 

برای بررسی همه‌‎جانبه پایداری به کیفیت و قدرت سرورهای میزبان دقت کنید.

چه امکاناتی در دیتاسنترهای ایرانی منجر به افزایش پایداری سرویس‌های میزبانی می‌شود؟

برای درک و آگاهی از امکانات دیتاسنتری هر یک از شرکت‌های وب‌هاستینگ، لازم است تا ویژگی‌های خاصی را مدنظر قرار دهیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هاست‌های ایرانی برای افزایش پایداری، مورد استفاده دیتاسنتر معتبر قرار می‌‎گیرد؛ تکنولوژی‌‎های روزی هستند که لازم است برای عملیاتی کردن آن‌ها از یک زیرساخت بهینه و مناسب استفاده کرد. برای مثال ایجاد کردن ساختار کلاستر یا چند سروری، یکی از مقدمات اصلی برای پیاده‌سازی تکنولوژی رایانش ابری محسوب می‌‎شود. تکنولوژی رایانش ابری همان ابزاری‌‎ست که داده‌های سرویس میزبانی شما را از هاست گرفته تا سرور، در زمان اختلال و خرابی سرور میزبان، به فضایی پرسرعت و مطمئن منتقل خواهد کرد. 

کدام هاست ایرانی بهتر است

  • بررسی فاکتور امنیت در مقایسه هاست‌های ایرانی

در مقایسه این رکن در هاست‌‎های ایرانی، لازم است مجددا به راهکارهایی که هر یک از شرکت‌های وب‌هاستینگ به کار گرفته‎اند دقت کنیم. در این مورد تعداد محدودی از شرکت‎های وب‌‎هاستینگ، با استفاده از فایروال‌های پرقدرت در دیتاسنتر‌ها به افزایش امنیت هاست ایرانی می‎‌پردازند. یا برای کاربرانی که هاست اشتراکی تهیه کرده باشند؛ لازم است بدانید یکی از راه‌حل‌های خوب، ایزوله‌سازی هر کاربر در این فضای اشتراکی‌ست که آن‌ها را در برابر خطراتی نظیر انتقال ویروس، بدافزار و عوارض حملات سایبری به کاربران دیگر شما را مصون نگه می‎دارند. بنابراین زمان مقایسه هاست‌های ایرانی به یاد داشته باشید که شرکت‌ ارائه‌دهنده خدمات میزبانی حتما از این راهکارها استفاده کرده باشد.

به یاد داشته باشید که برای بررسی امنیت در هاست‎های ایرانی، راهکارهای متفاوت یک شرکت را به خوبی بسنجید.

  • شرایط خرید هاست ایده‌ال ایرانی چیست؟

یکی از مسائلی که خیال مشتریان را حین خرید آسوده می‎کند، ارائه خدمات پیش و پس از فروش است. با درنظر گرفتن این ویژگی می‎‌توانید با آرامش خاطر بیشتری به بررسی و در نهایت خرید هاست‌ های ایرانی مشغول شوید. عواملی مثل مشاوره پیش از فروش، ارائه مشاوره تخصصی برای استفاده از سرویس، گارانتی بازگشت وجه و … از جمله عواملی هستند که با حضور خود بهترین هاست ایرانی را به شما معرفی می‎کنند.

چطور هاست‌های ایرانی را با یک‌دیگر مقایسه کنیم؟

با توجه به مهم‌ترین ملاک‌هایی که بالاتر راجع‌به‌ آن‌ها با شما صحبت کردیم؛ نوبت به مقایسه هاست‌های ایرانی در عملکرد، سرعت و امنیت می‎رسد. یکی از سریع‎ترین ابزارهایی که برای مقایسه انواع هاست ایرانی در اختیار شما قرار می‎‌گیرد، پلن‌هایی هستند که هر یک از شرکت‌های برای فروش سرویس‎‌های میزبانی از آن‌ها استفاده می‎کنند. با توجه به عواملی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‎توانید به راحتی هاست‌های ایرانی را با یکدیگر مقایسه کنید.

دیتاسنترها

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این مقاله اهمیت عملکرد دیتاسنترها را بررسی کردیم، در صورتی که بخواهیم در یک پلن این فاکتور مهم را بررسی کنیم لازم است تا سطر به سطر هر یک از پلن‌های هاست‌های ایرانی را مطالعه کنیم تا بتوانیم این گزینه را پیدا کرده و در مورد آن تحقیق کنیم.

کدام هاست ایرانی بهتر است

در پلن‎های فروش انواع سرویس میزبانی از هاست اشتراکی گرفته تا سرویس‌‎های اختصاصی (مانند سرورهای پرقدرت)، یکی از گزینه‌ها متعلق به دیتاسنتری‎ست که میزبانی از سرویس میزبانی را برعهده گرفته. براساس همین دیتاسنتر است که سرویس شما ایرانی خطاب می‎‏شود. با کسب اطلاعات در مورد دیتاسنترهای ایرانی می‌‎توانید به خوبی این مورد را بررسی کنید. برای تحقیق در مورد دیتاسنترها کافی است تجربه‌هایی را مطالعه کنید که در سطح وب در مورد کارکرد یک دیتاسنتر منتشر شده‌اند. استفاده از فروم‌های تخصصی یا مطالعه آمارهای رسمی‌تر به تحقیق در این مورد کمک خواهد کرد. 

خدمات نرم‌‎افزاری

یکی از عظیم‌ترین بخش‎‌ها در پلن‌های فروش هاست‌های ایرانی، مربوط به خدمات نرم‌افزار مربوط به آن است. از سیستم‌عامل گرفته تا کنترل‎پنل و وب‌‎سرور، گزینه‌هایی هستند که برای فروش هاست‎های ایرانی در پلن‌ها به نمایش می‎‌رسند. برای این‌که این نوع خدمات را مقایسه کنید، کافی‌ست این بخش از پلن‌های فروش هاست‌های ایرانی را در هر یک از وب‌سایت‌ها کنار هم بگذارید تا متوجه شوید نرم‌افزارهای مورد استفاده تا چه حد به بهبود سرعت و عملکرد سایت شما کمک می‎کند. 

اگر بخواهیم برای این مورد کمکی به شما کرده باشیم؛ لازم است بگوییم استفاده از وب‌سرورهای پرسرعت لایت اسپید، کنترل‌های پلسک و سی‌پنل و ارائه سیتسم‌عامل‌های متفاوت که بتوانند نیاز وب‌سایت شما را تامین کنند، همان گزینه‌هایی‌ست که لازم است به دنبال آن‌ها باشید. 

پشتیبانی فنی (عمومی و اختصاصی)

پشتیبانی سرویس‎های میزبانی بنا به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌‎دهند، متفاوت است. لازم است بدانید زمانی که یک هاست ایرانی را مناسب با عملکرد سایت خود می‎خواهید پیدا کنید؛ در مرحله اول باید خیال شما از ارائه پشتیبانی عمومی برای دسترسی به سرویس، راحت باشد. 

مرحله دوم دریافت پشتیبانی مربوط به زمانی‌ست که یک هاست اختصاصی یا سروری پرقدرت را تهیه می‌کنید؛ از آن جا که با خرید سرورها منابع مفصل‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ به پشتیبانی فنی، خدمات مدیریت سرور یا حتی دریافت سرویس میزبانی به‌صورت مدیریت‌شده نیاز پیدا خواهید کرد. 

نتیجه‌گیری 

در صورتی که تمایل دارید هاست ایرانی را مقایسه کنید؛ به شما توصیه می‌کنیم با درنظر گرفتن نظرات کاربران دیگر یک شرکت وب‌هاستینگ و بررسی پلن‌های فروش سرویس‌های میزبانی، می‌توانید به راحتی هاست‌های ایرانی را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین سرویس را برای خود تهیه کنید.

سوالات متداول 

چطور نظرات دیگر کاربران را از یک شرکت هاستینگ بررسی کنیم؟

کافی‌ست به مراجعی مانند Google Review مراجعه کنید تا نظرات کاربران دیگر را بررسی کنید. 

بهتر نیست برای مقایسه هاست‌های ایرانی، تنها قیمت را مدنظر قرار دهیم؟

اگرچه قیمت نقش موثری در انتخاب ما ایفا می‌کند، اما به یاد داشته باشید قیمت سرویس‌ها بنا به کیفیت تمام شده تعیین می‎شود بنابراین به شما خرید هاست‌های متفاوت را با قیمت پایین توصیه نخواهیم کرد. 

آیا برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، هاست ایران انتخاب خوبی محسوب می‎‌شود؟

انتخاب هاست ایرانی یا خارجی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، بستگی به نیاز وب‌سایت‌های شما دارد اما اگر کاربران شما داخل ایران سکونت دارند، بهترین انتخاب هاست ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا