میزبانی وبمحبوب ترین ها

مزایا و معایب هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یک گزینه‌ مناسب و محبوب میان کاربران معرفی شده است که به چندین وب‌سایت اجازه می‌دهد روی یک سرور واحد به میزبانی از سایت کاربران مشغول شوند. هاست اشتراکی یک انتخاب محبوب برای افراد و مشاغلی محسوب می‌شود که به‌دنبال راهی مقرون‌به‌صرفه و آسان برای آغاز فعالیت آنلاین هستند و حجم اطلاعات آن‌ها به قدرت زیادی برای پردازش نیاز ندارد. برای آشنایی با مزایا و معایب هاست‌های اشتراکی، همراه ما باشید. 

مزایای هاست اشتراکی

با بررسی مزایا و معایب این سرویس، انتخاب و تصمیم‌گیری برای خرید هاست اشتراکی برای شما تسهیل می‌شود. فراموش نکنید که به‌صورت کلی یکی از مزایای اصلی و مهم هاست‌های اشتراکی، استفاده از قابلیت مشاوره سازمانی شرکت ارائه‌دهنده محسوب می‌شود که با توجه به نیاز وب‌سایت یا حجم داده‌های شما، پیاده‌سازی می‌شود. لازم است بدانید که ایران‌هاست با ارائه خدمات مشاوره پیش از فروش، به شما در فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری درمورد مزایای هاست اشتراکی کمک می‌کند. در ادامه با بررسی سایر مزایای این سرویس‌های اشتراکی جذاب و محبوب همراه ما باشید!

قیمت مناسب

ازآنجایی‌که هزینه‌ها بین چندین کاربر تقسیم می‌شود مقرون‌به‌صرفه است. این امر به‌طور قابل‌توجهی هزینه سرویس را کاهش می‌دهد و آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به‌ویژه برای افراد و مشاغل کوچک با بودجه محدود تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این، ارائه‌دهندگان هاست اشتراکی اغلب برنامه‌های قیمت‌گذاری مختلفی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد بسته‌ای را انتخاب کنند که متناسب با نیازهای خاص آن‌ها طراحی شده باشد.

مزایای هاست اشتراکی

سهولت استفاده

هنگام بررسی مزایا و معایب هاست اشتراکی باید اشاره کرد که راه‌اندازی و مدیریت میزبان وب اشتراکی آسان است. ارائه‌دهنده سرویس، اقدامات امنیتی مناسبی را برای نگهداری از سرور یا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ضروری پیاده‌سازی می‌کند؛ که منجربه تمرکز بیشتر کاربران روی محتوا و عملکرد وب‌سایت‌های خود می‌شود. سهولت در استفاده از هاست‌های اشتراکی، انتخابی ایده‌آل برای کاربرانی با دانش فنی پایین ارائه می‌کند.

ارائه ابزار مختلف

یکی دیگر از مزایای هاست اشتراکی در دسترس‌بودن طیف وسیعی از ویژگی‌ها و ابزارها است. ارائه‌دهندگان آن معمولا کنترل پنل‌های کاربرپسندی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان مدیریت موثرتر را هدیه می‌کند! این پانل‌ها اغلب شامل ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های مدیریت محتوایی (CMS) محسوب می‌‎شوند که با ماژول‌های درنظر گرفته شده در این سرویس‌های اشتراکی هم‌افزایی زیادی پیدا می‌کنند. مانند هاست وردپرس که به این صورت برای وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه شده است و به پردازش پرسرعت‌تر این وب‎سایت‌ها کمک می‌کند. 

انعطاف‌پذیری

گاهی استفاده از پلن‌های انتخابی برای سایت فعلی شما کافی نیست! چراکه وب‌سایت شما توسعه پیدا کرده است و میزان ترافیک ورودی، تعداد کاربران یا داده‌های ذخیره‌سازی شده در هاست شما بیشتر شده! در چنین موقعیتی هر کاربر نیاز دارد با ثبت درخواست، بتواند دست باز میزان منابع پلن خود را افزایش دهد. این ویژگی با نام ارتقاءپذیری یا انعطاف‌پذیری هاست اشتراکی مطرح می‎‌شود که همکام با رشد سایت می‌تواند منابع متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مزایای هاست اشتراکی چیست

همراهی و پشتیبانی ۲۴ ساعته مشتری

ارائه‌دهندگان هاست اشتراکی لازم است پشتیبانی ۲۴ ساعته را در پشتیبانی از کاربران خود لحاظ کنند. با یک سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته کاربران می‌توانند از عدم اختلال یا حل چالش‌هایی که در حین استفاده از هاست ایجاد می‌شوند، اطمینان حاصل کنند. پشتیبانی ۲۴ ساعته در یک وب‌هاستینگ معتبر شامل تعهد به تعمیر و نگهداری سخت‌افزار یا نرم‌افزاره، تهیه بک‌آپ منظم، پیاده‌سازی مانیتورینگ پرقدرت و … می‌شود تا برای بهبود سرویس‌دهی و جلوگیری از اختلال تمام شرایط مهیا شده باشد. 

ویژگی‌های امنیتی

همان‌طور که همیشه گفتیم، در نظر گرفتن ویژگی‌های امنیتی از خرید انواع سرور گرفته تا خرید برحسب مزایای هاست اشتراکی، یکی از عوامل فوق‌العاده پراهمیت درنظر گرفته می‌شود. برای مثال هاست‌های اشتراکی ایران‌هاست با پشتیبانی فایروال‌های پرقدرت، و نرم‌افزارهای ایزوله‌ساز کاربری، مانع از حملات هکر‌ها یا فعالیت انواع ویروس و نرم‌افزار می‌شود.

محدودیت‌های هاست اشتراکی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، هاست اشتراکی مجموعه‌ای از چندین سایت است که به‌صورت هم‌زمان از منابع یک سرور اختصاصی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه می‌توانید شرکت‌های بسیاری پیدا کنید که این نقاط محدودکننده را رفع کرده‌اند، اما در ادامه قرار است به محدودیت‌ها و معایب هاست اشتراکی برای کاربرانی اشاره کنیم که لازم است به دنبال خرید هاست اختصاصی یا سرورهای مجازی بروند. همراه ایران‌هاست باشید.

معایب هاست اشتراکی

ارتقاءپذیری محدود

فراموش نکنید که هاست اشتراکی هر قدر هم با منابع بالایی ارائه شود، بازهم سقف کوتاه‌تری در ارائه منابع دارد. اگر بخواهیم به دلایل این قضیه اشاره کنیم؛ در ابتدا لازم است بدانید بدون این ویژگی هاست‌های اشتراکی مانند سرورهای پرقدرت با قیمتی بیشتر به بازار ارائه می‌شدند! که قیمت بالاتر دسترسی تمام کاربران (حتی آن‌هایی که به منابع بیشتری نیاز نداشتند) محدود می‌کرد. 

به‌عنوان دلیل دوم لازم است بدانید تقسیم منابعی مانند RAM ،CPUو … در حالت اشتراکی عملا پردازش وب‌سایت‌های سنگین را غیرممکن می‌سازد! اگرچه ارتقاء منابع یکی از راه‌حل‌هایی‌ست که می‌توانید در صورت توسعه وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید، اما به یاد داشته باشید درصورتی  که نیاز وب‌سایت بیش از منابع ارائه شده در پلن‌های آخر هاست اشتراکی ایران‌هاست باشد، بهتر است با استفاده از سرور مجازی VPS یا هاست اختصاصی، پردازش سایت خود را دگرگون کنید!

ممکن نبودن سفارشی‌سازی

نکته واحدی که در تمام جهان رعایت می‌شود؛ ارائه سرویس‌های اشتراکی به‌صورت مدیریت شده و تنها با دسترسی کاربر به کنترل‌پنل منتخب شرکت ارائه‌دهنده محسوب می‎شود. شرکت ارائه‌دهنده با مدیریت منابع سخت‌افزاری و امکانات یک سرور اختصاصی، امکان تقسیم منابع را به‌صورت یکسان در سایت‌های متفاوت ایجاد می‌کند. اگر همچنان از قسمت بالایی، با ارتقاءپذیری محدود در هاست‌های اشتراکی مشکل دارید، لازم است بدانید بدون این ویژگی فعالیت کارکرد باقی سایت‌ها تضعیف می‎شود. بنابراین امکان مدیریت اختصاصی با نرم‌افزارهای دلخواه، دسترسی‌های متفاوت یا تغییر نرم‌افزار ممکن نیست. 

قیمت هاست اشتراکی

قیمت هاست اشتراکی

برنامه‌های هاست اشتراکی معمولا بر اساس پهنای باند فضای دیسک اختصاص‌داده‌شده و ویژگی‌های اضافی قیمت‌گذاری می‌شوند. قیمت ممکن است بسته به ارائه‌دهنده یا یک پلن هاست خاص به‌صورت متفاوت تعیین شود. به‌طورکلی میزبان وب اشتراکی در مقایسه با گزینه‌های میزبانی پرقدرت‌تر (مانند سرورهای خصوصی اختصاصی یا مجازی) به طور قابل‌توجهی به بودجه کمتری نیاز دارد. این ویژگی به یک انتخاب جذاب برای افراد با بودجه‌های متفاوت گزینه‌های بیشتری برای انتخاب هدیه می‌کند!

چرا هاست اشتراکی ایران‌هاست یکی از پرطرفدارترین‌ سرویس‌ها است؟

در مجموع نه تنها در ایران‌هاست بلکه در تمام وب‌هاستینگ‌ها یا شرکت‌های ارائه دهنده این نوع خدمات هاست اشتراکی از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر بخواهیم به‌صورت اختصاصی موارد ذکرشده در این بلاگ را بررسی کنیم، لازم است ضمن نیم‌نگاهی به امنیت فوق‌العاده و پایداری بی‌نظیر، به مانیتورینگ و بک‌آپ‌گیری ۲۴ ساعته اشاره کنیم. همچنین فراموش نکنید یکی از مزایای هاست اشتراکی در ایران‌هاست، ارائه دامنه ملی و گواهی‌نامه SSL  به‌صورت رایگان محسوب می‌شود. 

امنیت بالا که توسط فایروال‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزارهای هوشمند برای اسکن آلودگی‌های نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای ایزوله‌ساز کاربری در ایران‌هاست برای انواع سرویس‌های اشتراکی یکی از ملزومات درنظر گرفته می‌شود؛ امکان دسترسی به داده‌های شما توسط انواع ویروس و بدافزار را غیر ممکن می‌سازد. 

استفاده از هاست‌های اشتراکی در صورتی شما را با محدودیت مواجه می‌کند که از نیاز فعلی و آینده وب‌سایت خود هیچ تصوری نداشته باشید. برای تجربه نکردن چنین چالش‌هایی به شما توصیه می‎کنیم قبل از خرید سرویس موردنظر خود، از کمک و دانش متخصصان ایران‌هاستی نیز استفاده کنید تا به شما برای انتخاب بهترین سرویس در فرآیند راه‌اندازی سایت (مخصوص کسب‌و‌کار) شما را همراهی کنند.

جمع‌بندی

هاست اشتراکی مزایای متعددی از جمله راه‌اندازی و مدیریت آسان مقرون‌به‌صرفه و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. بااین‌حال محدودیت‌هایی نیز از نظر سفارش سازی، تخصیص منابع و نوسانات عملکردی دارد. دانستن مزایا و معایب هاست اشتراکی برای افراد و کسب‌و‌کارها بسیار اهمیت دارد و به آن‌ها کمک می‌کند که انتخاب هاست مناسبی را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا