میزبانی وبسئومحبوب ترین ها

تاثیر هاست بر روی سئو

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در بهبود سئو سایت ایفای نقش می‌کند؛ «انتخاب سرویس میزبانی مناسب» و توجه به تاثیر هاست بر روی سئو سایت است. با انتخاب یک شرکت مناسب که توانایی ارائه سرویس‌های متنوع با موقعیت‌های متنوع دیتاسنتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ می‌توانید به بسیاری از ملاک‌های یاد شده در «تاثیر هاست بر روی سئو سایت» خود دست پیدا کنید. برای بررسی این ملاک‌ها همراه ما باشید.

تاثیر سرویس هاستینگ بر سئو

تاثیر سرویس هاستینگ بر روی متریک‌های موثر سئویی

در ابتدا لازم است برای آن دسته از کاربرانی که با فرآیند سئو آشنایی کافی ندارند؛ توضیحی مختصر ارائه کنیم. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است؛ در واقع SEO در سایت با بهینه‌سازی صفحات سایت برای موتورهای جست‌و‌جو متفاوت، تاثیر بسزایی در دیده‌شدن سایت توسط کاربران مورد نظر شما خواهد داشت. SEO با درنظر گرفتن متریک‌های متفاوت Ranking یا رتبه‌بندی سایت شما را بهبود می‌دهد و با تصاحب اولین لینک‌ها در صفحه نتایج یک موتور جست‌و‌جو مانند گوگل، شانس دیده شدن سایت شما را افزایش خواهد داد. اما چه عواملی به این نتیجه منجر می‎شوند؟ برای دسترسی به پاسخ این سوال و بررسی تاثیر هاست بر روی سئو سایت، کافی‌ست به مطالعه ادامه دهید.

زمان بارگذاری صفحات و سرعت سایت

در حال حاضر زمان بارگذاری صفحات یکی از ملاک‌های اساسی برای پیشرفت رتبه‌بندی سایت در صفحات جست‌و‌جو به شمار می‌رود. از آن‌جایی که رسالت سئو بهینه‌سازی صفحات سایت شما برای رتبه‌بندی محسوب می‌شود؛ می‌توان این فاکتور را یکی از عوامل تاثیر هاست بر روی سئو سایت نیز به شمار آورد. سرعت بارگذاری و پردازش سایت برای مخاطبان شما، به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هاست برمی‌گردد؛ توجه داشته باشید که استفاده از هاردهای نسل جدید SSD NVMe در هاست مورد استفاده، تاثیری بی‌نظیری روی قدرت پردازش سایت شما ایجاد می‌کند. 

قابلیت بکاپ در تاثیر هاست بر سئو

قابلیت بک‌آپ و تهیه نسخه پشتیبان برای جلوگیری از حفظ داده‌‎‌ها

با انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب، فرآیند پشتیبانی از داده (بک‌آپ) به صورت خودکار انجام می‌شود که این امر از خطر نابودی اطلاعات شما جلوگیری می‌کند. از طرفی یکی از مهم‌ترین عوامل در تاثیر هاست بر روی سئو سایت، حفظ اطلاعاتی‌ست که برای مخاطبان شما از محبوبیت زیادی برخوردار است و به صورت مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که نسخه بک‌آپ از داده‌های شما به‌صورت خودکار تهیه شود، حتی در بحران نابودی اطلاعات هم می‌توانید از طریق نسخه‌های بک‌آپ هاست به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و مجددا در اختیار کاربر خود قرار دهید.

پایداری ودسترسی‌پذیری سایت 

پایداری و دسترسی پذیری سایت به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در تاثیر هاست بر روی سئو محسوب می‌شود. هاستی که مناسب سئو سایت انتخاب شده باشد با برقراری پایداری و آپتایم %۹۹.۹ ویژگی «دسترسی‌پذیری» سایت شما را برای مخاطبان فراهم می‌کند. در صورتی که سایت با اختلال‌های مکرر از دسترس کاربران خود خارج شود؛ از لحاظ سئویی امتیاز منفی دریافت کرده و جایگاه‌ خود را در صفحه نتایج موتورهای جست‌و‌جو یا SERP از دست خواهد داد. لازم است بدانید یکی از تکنولوژی‌های به‌کارگرفته شده توسط هاستینگ‌های برتر، استفاده از «تکنولوژی رایانش ابری» در دیتاسنترهایی محسوب می‌شود که به زیرساخت «چند سروری» تجهیز شده‌اند. 

در واقع در زمان اختلال تکنولوژی رایانش ابری با انتقال داده‌های سایت شما از سرور میزبان مختل شده به سروری پرقدرت، احتمال اختلال در سایت شما ممکن نیست و نه تنها متوجه اختلال نمی‌شوید؛ بلکه داده‌های سایت شما بدون کاهش سرعت، به سروری سالم منتقل می‌شوند!

پشتیبانی از گواهی‌نامه SSL در تاثیر هاست بر سئو

پشتیبانی از گواهی‌نامه SSL

فراموش نکنید که با انتخاب و خرید هاست مناسب، امکان نصب و استفاده از گواهی‌نامه‌های SSL برای شما فراهم می‌شود. اگر نمی‌دانید گواهی‌نامه SSL چیست؛ باید بگوییم SSL پروتکلی امنیتی است که با پیاده‌سازی و نصب آن روی سایت می‌توانید امنیت لینک‌های وب‌سایت خود را تامین کنید. اما چرا تامین امنیت لینک صفحات وب‌سایت تا این حد اهمیت دارند و عوامل مهم در تاثیر هاست مناسب بر روی سئو به شمار می‌روند؟ برای پاسخ باید بگوییم یکی از شکاف‌های امنیتی و دسترسی به اطلاعات کاربران شما، از طریق لینک صفحات وب‌سایت به وجود می‌آید؛ در صورتی که لینک صفحات وب‌سایت شما به گواهی‌نامه امنیتی SSL مجهز نباشند، احتمال نفوذ بدافزارها (به‌خصوص بدافزارهای مالی) افزایش پیدا می‌کند. 

محل قرارگیری دیتاسنترها

از دیگر مسائل مهم در تاثیر هاست بر روی سئو سایت شما، مکان دیتاسنتری محسوب می‌شود که وظیفه میزبانی از اطلاعات کاربران هاست روی سرورهای میزبان را برعهده می‌گیرد. زمانی که سرورهای میزبان از هاست منتخب شما در دیتاسنترهای خارج از کشور نگهداری می‌شوند، دسترسی‌پذیری سایت شما برای کاربران متفاوت افزایش پیدا می‌کند. اگر سایت شما وردپرسی است، خرید هاست وردپرس خارجی یکی از پیشنهادهای ما برای افزایش این دسترسی‌پذیری است.

تاثیر پشتیبانی هاست بر سئو

پشتیبانی و همراهی ۲۴ ساعته

از نکات و فاکتورهای موثر در انتخاب هاست مناسب برای بهبود سئو سایت، دسترسی به خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته است که در تمام سال (حتی تعطیلات) امکان همراهی شما در اختلالات را برعهده می‎گیرد. کانال‌های ارتباطی نظیر تماس تلفنی، چت آنلاین و ارسال تیکت از جمله راه‌هایی‌ست که به شما استفاده از خدمات پشتیبانی کمک خواهد کرد. بنابراین به یاد داشته باشید پشتیبانی ۲۴ ساعته از جمله فاکتورهایی‌ست که حین اختلال، به دسترسی‌پذیری سایت برای مخاطبان کمک خواهد کرد و دقیقا به همین دلیل سئو وب‌سایت شما هم بهبود پیدا می‌کند.

علاوه‌بر توجه به این فاکتورها، کافی‌ست به خدمات قبل و پس از فروش شرکت هاستینگی که انتخاب کرده‌اید دقت کنید، چرا که گاهی خدمات جانبی شرکت هاستینگ می‌تواند فرآیند بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جست‌و‌جو را بهبود بخشد!

بهبود سئوی سایت با افزایش سرعت بارگذاری

تا این نقطه با ملاک‌های مهم در تاثیر هاست برای بهبود سئو سایت آشنا شدیم. برای بررسی دقیق‌تر به شما پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن ویژگی‌های وب‌سایت خود بهترین سرویس را خریداری کنید. برای شناخت این عوامل مهم همراه ما باشید.

توجه به هماهنگی ساختار سرویس با سایت

از آن‌جا که سیستم‌عامل مناسب نقشی کلیدی در پشتیبانی از زبان برنامه‌نویسی وب‌سایت ایفا می‌کند و بستری بهینه برای پردازش پرسرعت‌تر وب‌سایت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ لازم است در انتخاب سرویس به این نکته توجه کافی داشته باشید. بنابراین حین خرید سرویس میزبانی دقت داشته باشید که سرعت پردازش سایت شما تحت تاثیر پشتیبانی سیستم‌عامل از اسکریپت‌های وب‌سایت است. با پشتیبانی سیستم‌عامل از اسکریپت‌های برنامه‌نویسی سایت، سرعت اجرای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و در انتها سایت شما با سرعت بالاتری برای مخاطبان بارگذاری می‌شود.

سرعت هاست و تاثیر آن بر سئو

توجه به نوع وب‌سرور مورد استفاده

از دیگر عواملی که مستقیما به تاثیر هاست بر روی سئو منتهی می‎شود و روی سرعت بارگذاری صفحات شما نقشی ویژه ایفا می‌کند، استفاده از وب‌سرورهای پرسرعتی است که زمان کمتری را برای پردازش داده‌های سرویس شما نیاز دارند! یکی از این وب‌سرورها LiteSpeed نام می‌گیرد. لایت اسپید با سرعتی پنج برابر بیشتر از وب‌سرور آپاچی یکی از موثرترین عامل در تسریع روند پردازش و تاثیر هاست بر روی سئو محسوب می‎شود.

با استفاده از وب‌سرورهای پرسرعت، زمان پردازش داده‌ها و بارگذاری وب‌سایت شما کاهش پیدا می‌کند و مخاطبان شما هم به حضور بیشتر در سایت ترغیب می‌شوند. «مدت حضور مخاطبان در سایت» یکی از همان عواملی به‌شمار می‌رود که در تاثیر هاست بر روی سئو و به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا رنک یا رتبه مناسب‌تری در صفحات جست‌و‌جو کسب کنید.

در انتها…

در انتها لازم است یادآوری کنیم که با انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب، تا حد زیادی می‌توانید سئو وب‌سایت خود را بهبود ببخشید. علاوه‌بر توجه به فاکتورهای اصلی در تاثیر هاست بر روی سئو، باید شرکتی را انتخاب کنیم که از لحاظ خدمات و تنوع سرویس‌ها، قادر باشد در راه‌اندازی سایت‌های پرقدرت، کاربران خود را همراهی کند و سرعت پردازش سایت را بعد از خرید انواع هاست اشتراکی یا اختصاصی مورد ضمانت قرار دهد. برای انتخاب هاست متناسب با سئو وب‌سایت خود می‌توانید از مشاوره کارشناسان در ایران هاست استفاده کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی سرویس میزبانی بر روی سئو سایت در چیست؟

منابع و وب‌سروری که در یک سرویس میزبانی ارائه می‎شود، از جمله مواردی‌ست که روی سرعت سایت شما و بهبود سئوی آن تاثیر دارد. 

چرا هاست روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

چون کیفیت هاست روی سرعت و عملکرد سایت تاثیر می‌گذارد و در نتیجه تجربه کاربران شما از گشت‌و‌گذار در سایت شما بهبود پیدا می‌کند.

کدام هاست برای بهبود سئوی سایت مناسب‌تر است؟

برای انتخاب سرویس مناسب در متحول کردن سایت خود، کافی‌ست به منابع مورد نظر سایت برای پردازش داده‌ها دقت کنید. با انتخاب میزبانی مناسب با سایت، داده‌ها با سرعت بهتری پردازش می‎شوند و سئوی سایت شما هم بهبود پیدا می‎‎کند.

در انتخاب هاست برای بهبود وضعیت سئو به چه مواردی دقت کنیم؟

  • سرعت پردازش
  • محل قرار‌گیری دیتاسنتر
  • میزان منابع ارائه شده
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته برای حل اختلال
  • پایداری و آپتایم %۹۹.۹
  • قابلیت ارتقاء‌پذیری منابع زمانی که حجم استفاده ما از منابع افزایش پیدا می‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا