سئوطراحی وب سایت

چرا با وجود مزیت شبکه های اجتماعی، کسب و کار شما همچنان به یک وب سایت نیاز دارد؟

ایجاد وب سایت می تواند امری هزینه بر باشد به خصوص اگر هزینه های دامنه، میزبانی، طراحی، SEO ، به روز رسانی و نگهداری را هم به هزینه های خودتان اضافه کنید. در نقطه ی مقابل شما تقریبا رایگان می توانید یک صفحه ی شبکه های مجازی در وب سایت هایی مثل فیسبوک، لینکدین، توییتر و یا ایسنتاگرام می توانید بسازید.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

اما وقتی می گوییم تجارت الکترونیک، ناگزیر شما نیاز دارید هر دو را داشته باشید و تنها داشتن یک حضور قوی در شبکه های اجتماعی کافی نیست.

زمانیکه یک وب سایت فقط برای تجارت خود داشته باشید خیلی متفاوت است. زمانیکه وب سایت به صورت حرفه ای طراحی شده باشد از نظر هزینه ای بسیار گران تر از صفحه های شبکه اجتماعی تمام می شود که از جمله مزیت شبکه های اجتماعی می باشد. اما با در نظر گرفتن این موارد شما می بایست به چند نکته زیر در خصوص اهمیت داشتن یک وب سایت توجه نمایید.

خرید دامنه و میزبانی وب

برای شروع، شما می بایست ثبت دامنه ir و یا com یا هر پسوند مورد نظر و مناسب به نام خود  و یک میزبان وب متناسب با وب سایت خود تهیه نمایید. دامنه «آدرس» شما است که وب سایت خود را در آن میسازید (مثلا IranHost.com). میزبانی وب فضای سروری است که وب سایت شما قرار است در سطح اینترنت بر روی آن قرار گیرد.

طراحی، توسعه و توانایی های فنی

از انجاییکه خیلی از صاحبین کسب و کار با طراحی وب سایت درگیر هستند، شما احتمالا مجبور می شوید یک طراح وب سایت استخدام کنید. البته خدماتی همانند سرویس فروشگاه ساز آنلاین ایران هاست نیز وجود دارند که شما می توانید بدون داشتن دانش فنی طراحی وب سایت مالک یک وب سایت حرفه ای و کارآمد شوید. یک طراح وب سایت خوب می بایست وب سایت شما را طراحی، ایجاد و به روز رسانی نماید تا از حداکثر مزیت خرید اینترنتی برخوردار شوید.

بهینه سازی موتورهای جستجوگر(SEO)

اگر شما می خواهید وب سایت شما از رتبه ی خوبی در خصوص کلمات کلیدی در سطح اینترنت برخوردار باشد، می بایست یک دانش خوبی در زمینه ی SEO در وب سایت خود داشته باشید. اگر هیچ چیزی در مورد SEO نمی دانید، ما پیشنهاد می کنیم حتما با یک شخص متخصص در این زمینه به مشورت بپردازید.

پس چرا علی رغم این هزینه ها چرا اصلا باید وب سایتی برای کسب و کار خود ایجاد کنید، در حالیکه حتی مزیت شبکه های اجتماعی به شما امکان حضور آنلاین را بدون هزینه ی خاصی می دهند؟ جواب ساده است. کنترل ۱۰۰٪ دست شماست.

برای مطالعه ی بیشتر در زمینه بهبود سئوی سایت می توانید به وبلاگ مراجعه و مقاله های متعدد ما را در این زمینه مطالعه فرمایید. همچنین مقاله های جزو دسته بندی «افزایش بازدید و رتبه» بلاگ ایران هاست نیز می توانید شما را راهنمایی نماید.

تحت سلطه ی دیگران نباشید!

اگر شما کل کسب و کار خودت را بر پایه ی یک زیرساخت شبکه اجتماعی واحد ایجاد کنید، شما خود را به آن شبکه اجتماعی محدود کرده اید. آنها می توانند هر زمان که صلاح می دانند تغییر ایجاد کنند، حتی اگر این تغییرات به ضرر شما باشند، راهکاری جزو کنار آمدن با آنها ندارید.

اگر آن شبکه مجازی به هر دلیلی فیلتر شود و یا توسط سازمان دیگری خریداری گردد و حتی خاموش شود، شما دیگر راهی برای دست یابی به مشتریان خود ندارید.

وب سایت شما درگاه حضور آنلاین شما است در حالیکه با وجود مزیت شبکه های اجتماعی تنها ابزار بازاریابی حضور آنلاین آن می تواند باشد. این وب سایت شما که درگاه خواهد بود به شما این امکان را می دهد که کنترل همه ی موقعیت ها را در دست داشته باشید و به کسب و کار خود را به همان سویی که تمایل دارید هدایت کنید.

شما می بایست از مزیت شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان و ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت نمایید. همچنین شما از همین ترافیک می توانید استفاده کنید و بانک ایمیل و مشتریان بسیار خوبی ایجاد کنید تا بتوانیید به سادگی با مخاطبین خود از هر کجا و در هر زمان در ارتباط باشید.

به صورت خلاصه هوشمندانه تر است که در چیزی سرمایه گذاری کنید که خود شما آن را ساخته اید و مالک کامل آن هستید. یک روزی قوانین تغییر خواهند کرد و این تغییر ممکن است اگر کنترل موقعیت دست شما نیست، به سود شما نباشد.

بازار دیگر ثابت نیست

دیگر مثل قدیم مشتریان به یک بازار واحد و مشخص جهت انجام خریدهای خود مراجعه نمی کنند. مشتریان منعطف تر شده و دارای جبش بسیار زیادی در زمینه ی تغییر بازار و محل خرید دارند. این باعث می شود که انتخاب یک شبکه اجتماعی واحد برای کوتاه مودت سودآور باشد و با جابجا شدن بازار به شبکه اجتماعی دیگری باعث از بین رفتن موقعیت تجاری شما گردد.

فروش ممکن است در شبکه های اجتماعی ریزش داشته باشد

انجام خرید و فروش آنلاین بر پایه زیر ساخت شبکه های اجتماعی ممکن است برای یک زمان و مکان مشخصی مناسب باشد اما اینگونه کسب و کارها (تجارت شبکه اجتماعی) همانطور که تجربه نشان داده، به صورت گذرا و کاملا موقتی است.

شما امکان اعمال نمودن روش های متعدد بازاریابی و پیشنهاد خدمات محصولات مکمل و اضافه را به مخاطبین خود دارید در حالیکه کسب و کار آنلاین شما در شبکه های مجازی بسیار محدود به امکاناتی جزئی می شود که زیر ساخت شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد.

تصویر زیر نشان می دهد که چه میزان فرصت های تجاری در وب سایت ها برای درگیر نمودن کاربران و ایجاد کمپین های بازاریابی را ایجاد می کند. این ها امکاناتی هستند که حتی مزیت شبکه های اجتماعی هم نمی توانند تحت اختیار شما قرار دهند.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما را برای آشنایی با “تبلیغات در شبکه های اجتماعی” مطالعه نمایید.

سوالات متداول

میزبانی وب فضای سروری است که وب سایت شما قرار است در سطح اینترنت بر روی آن قرار گیرد.
اگر شما می خواهید وب سایت شما از رتبه ی خوبی در خصوص کلمات کلیدی در سطح اینترنت برخوردار باشد، می بایست یک دانش خوبی در زمینه ی SEO در وب سایت خود داشته باشید.
زمانیکه یک وب سایت فقط برای تجارت خود داشته باشید خیلی متفاوت است. زمانیکه وب سایت به صورت حرفه ای طراحی شده باشد از نظر هزینه ای بسیار گران تر از صفحه های شبکه اجتماعی تمام می شود که از جمله مزیت شبکه های اجتماعی می باشد. اما با در نظر گرفتن این موارد شما می بایست به چند نکته زیر در خصوص اهمیت داشتن یک وب سایت توجه نمایید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا