طراحی وب سایتمیزبانی وب

چند نکته درباره انتقال میزبانی

انتقال سایت از یک میزبانی وب به میزبانی دیگر زمانی ضرورت می یابد که وب سایت شما محبوبیت یافته و میزبان فعلی توان ارایه کیفیت مورد نیاز، پهنای باند، فضای وب و دیگر ملزومات سایت شما را نداشته باشد، به ویژه اگر از میزبانی رایگان بهره گرفته اید. چنان چه انتقال میزبانی سایت شما اجتناب ناپذیر شده، حتما با برنامه ریزی آن را به اجرا بگذارید. طبیعتا نخستین گام، انتخاب میزبانی جدید است.

وقتی میزبان جدید که توانایی ارایه همه نیازمندی های شما را دارد یافتید، بایستی محتوای سایتتان را به میزبانی جدید ببرید، اما پیش از هرگونه جابجایی از همه محتویات میزبان قدیم (اول) اعم از FTP  و  پایگاه داده نسخه پشتیبان (Backup) تهیه نمایید. اگر با مفهوم بکاپ آشنا نیستید مقاله بکاپ گرفتن چیست را مطالعه کنید.

اگر سایت شما ساختار مناسبی نداشته و  به صورت تصادفی و دفعتا آن را تکمیل کرده و گسترش داده اید، اکنون زمان مناسبی برای مرتب کردن و نظم دادن به آن است. مرتب سازی می تواند شامل طراحی و افزودن یک صفحه تازه  و یا طراحی دوباره پایگاه داده و نحوه نگهداری محتوا در پوشه ها باشد.

در ۴۸ ساعت اول انتقال بهتر است یک صفحه تغییر مسیر (redirect) در میزبانی قدیم خود قرار دهید تا به صورت خودکار بازدیدکنندگان سایت را به میزبانی جدید منتقل کند. این امر به شما اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان دائمتان به میزبان جدید راهنمایی می شوند حتی اگر نشانی IP  آن هنوز منتشر نشده باشد.

در این جا به چند پیشنهاد دیگر را که انتقال را برای شما تسهیل می کنند، اشاره می کنیم:

۱-از میزبان جدید بپرسید که در چه بستری میزبانی ارایه می کند و از آن مهم تر اینکه آیا بستر مذکور با هرچه از سایت قدیم خود منتقل می کنید سازگار است یا خیر؟

۲-کافی بودن فضای ارایه شده در میزبانی جدید را برای فایل ها و دیتابیس محتوای فعلی بررسی کنید. آیا این فضا امکان گسترش دارد؟

۳-سرویس ها و امکاناتی را که میزبان جدید در اختیارتان قرار می دهد را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه سرویس های مورد استفاده در میزبانی قدیم، در میزبانی جدید وجود داشته باشند. مثلا سرویس هایی نظیر  پاسخ خودکار ایمیل (Autoresponder) و همین طور انتقال ایمیل (Mail  Forwarding).

۴-خط مشی میزبان جدید را درباره  شیوه و پروسه ارتقای میزبانی بررسی کنید.

۵-به بازخوردها و نظرات مشتریان، پیش از خرید میزبانی رجوع کنید، چرا که نظرات مشتریان معیار بسیار خوبی از سطح خدمات و سرویس های ارایه شده توسط میزبان می باشند.

منبع: www.selfseo.com

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا