میزبانی وب

۵ فاکتور مهم در انتخاب بهترین هاست ( بهترین ارائه دهنده هاست کدام است؟ )

شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که می خواستید وب سایت خود را در یک جلسه کاری معرفی کنید، با خطای قطع بودن آن مواجه شده اید. آیا آن زمان با شرکت هاستینگ خود تماس گرفته اید تا علت این مورد را بررسی کنید؟ آیا خرید بهترین هاست راه حل است؟ شاید پس از چند ساعت یا حتی چند روز، مشکل برطرف شده و وب سایت شما به درستی کار کرده باشد. حتی ممکن است دوباره این اتفاق در جلسات بعدی و روزهای آتی رخ داده باشد. با تکرار این مشکلات، ممکن است به این فکر افتاده باشید که چگونه می توانید خرید بهترین هاست ایرانی را تجربه کنید؟ یا چگونه می توانید بهترین سرویس دهنده هاست را در ایران انتخاب کنید؟ قبل از پاسخ به این سوالات، بهتر است کمی در مورد نحوه راه اندازی یک وب سایت صحبت کنیم.

 اولین گام برای راه اندازی یک وب سایت و کسب و کار اینترنتی، خرید دامنه است. نام دامین مناسب، می بایست مرتبط با حیطه فعالیت و کسب و کار شما باشد. یک نام مناسب که در ذهن کاربران ماندگار می شود. پس از خرید دامین، نیاز به فضایی در اینترنت دارید که اطلاعات شما را در دسترس عموم قرار دهد. این فضا، همان “هاست” یا “میزبانی” نامیده می شود. خرید بهترین هاست گام دوم در راه اندازی یک وب سایت است.

در انتخاب و خرید هاست لینوکس و خرید هاست ویندوزی و سایر هاست ها ویژگی هایی چون پایداری، سرعت بالا، بالاترین زمان در دسترس بودن (Uptime)، پشتیبانی مناسب و بهترین نوع خدمات پس از فروش مورد توجه قرار می گیرند. حالا، شرایطی که یک هاست ویژه داراست و به عنوان گزینه نهایی خرید، انتخاب خواهد شد را بررسی می کنیم.

بهترین هاست در ایران

۵ نکته مهم در انتخاب و خرید بهترین هاست ایرانی

قدرت سخت افزاری و پیکربندی سرور

نکته اول در خرید بهترین هاست به کارگیری به روزترین و قدرتمندترین سخت افزار ها در پیکربندی سرور است. علاوه بر این، جهت داشتن بهترین هاست، به زیرساختی مناسب که بالاترین سطح Uptime را ارائه دهد نیاز است. امروزه بهترین پردازنده ها و سخت افزار سرور توسط شرکت هایی همچونIntel ،HP و Supermicro ارائه می شوند که قادر خواهند بود در مدت زمان طولانی، بدون هیچگونه اختلال و وقفه، جوابگوی نیاز کاربران باشد. از شرکتی که از سرورهایی با این سخت افزارها بهره برداری می کند، می توان خرید هاست وردپرسی را انتظار داشت.

سیستم عامل هاست

دومین نکته، استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل ها و نرم افزارهای کاربردی بر روی سرور است. همچنین ارائه کنترل پنل هایی که در عین امنیت بالا، استفاده از آنها برای کاربران راحت و ساده باشد، اهمیت به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: هاست سایت چیست

فناوری طراحی شبکه سرور

سومین نکته در خرید بهترین هاست استفاده از بروزترین فناوری ها در طراحی شبکه سرورها است. در عصر تکنولوژی، پیشرفت های بسیاری جهت بهبود عملکرد سرورها انجام شده است. یکی از مهمترین و جدیدترین آنها “Cloud Computing” یا همان رایانش ابری است. در ساختار رایانش ابری، با جداسازی لایه سخت افزار از نرم افزار، تاثیر اختلالات سخت افزاری بر روی عملکرد وب سایتها به شدت کاهش پیدا می کند. بدین شکل، با بهره گیری از این تکنولوژی، قطع شدن وب سایت ها به کمترین زمان ممکن خواهد رسید.

سرویس های ارائه شده در هاست

چهارمین نکته در گزینش و خرید بهترین هاست ارایه سرویس ها و پلان های متناسب با نیاز شماست. وب سایت شما، بر اساس طراحی انجام شده جهت عملکرد مناسب، به ویژگی های مختلفی نیازمند است. این ویژگی ها می تواند شامل سیستم عامل سرور، زبان برنامه نویسی یا نوع پایگاه داده باشد. هاست شما می بایست از کلیه ویژگی های تعیین شده توسط تیم طراحی سایت شما، به خوبی پشتیبانی کند. برخی از شرکت های هاستینگ با بهینه سازی سرورهای خود جهت سیستم های مدیریت محتوا (CMS) سرویس هاست وردپرس را ارائه می دهند و همین طور سیستم مدیریت محتوای جوملا، پرستاشاپ و …، پلانهای مخصوص خود را ارایه می کنند. در صورتی که قصد دارید از یکی از این CMS ها استفاده کنید، انتخاب هاست مخصوص آن CMS می تواند گزینه مناسبی باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه cms چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

خدمات ارائه شده در بهترین هاستینگ ایرانی

پنجمین و مهمترین نکته در خرید بهترین هاست و دامنه، از یک شرکت ارائه دهنده خدمات بهترین هاستینگ ایران ، ارایه خدمات پشتیبانی مناسب، خدمات پس از فروش مسئولانه و احترام به مشتریان است. پاسخ سریع و صحیح به سوالات و مشکلات مشتریان به صورت شبانه روزی به روش های مختلف مانند تلفن، گفتگوی آنلاین، تیکت و … یکی از اساسی ترین فاکتورها جهت انتخاب سرویس دهنده هاست است.

خدمات ارائه شده در شرکت هاستینگ

چگونه با توجه به این نکات، هاست مناسب خود را انتخاب کنیم؟

حال با دانستن این نکات می توانید بهترین ارائه دهنده هاست مناسب خود را انتخاب نمایید.

مطمئنا هر شرکت میزبان، به اقتضای زیرساختی که برای سرویس های خود پیاده سازی کرده است، قیمت گذاری منحصر به فردی دارد. باید در نظر داشت، در قبال هزینه ای که پرداخت می شود، چه خدمات و امکانات ویژه ای دریافت می شود. قطعا امتیازاتی چون Uptime بالای سرور و یا ارتباط با یک تیم پاسخگوی متخصص، آنقدر ارزشمند است که شما حاضر به پرداخت قیمت هاست بیشتر از سایر سرویس دهندگان هاست باشید.

در خرید بهترین هاست و ثبت دامنه باید توجه کنید که از شرکتی، هاست و دامین خود را تهیه کنید که تا حد ممکن، تمامی نکات ذکر شده در ارائه یک هاست مناسب و مطمئن را رعایت کند. تا با انتخاب آن تجربه خوبی از داشتن وب سایت و کسب و کار آنلاین داشته باشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا