سئوطراحی وب سایت

خبرنامه چیست ؟ ( ۱۰ نکته کاربردی برای طراحی خبرنامه )

در پاسخ به خبرنامه چیست بایستی گفت خبرنامه الکترونیکی می‌تواند یک ایمیل باشد که یک شرکت به مشترکین خود بصورت منظم، ارسال می‌کند. قالب این نامه‌ها می‌تواند در خصوص اطلاع‌رسانی محصولات جدید و یا آخرین اخبارِ شرکت و تخفیف‌های موجود، باشد.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

سرویس خبرنامه ، دو کار اساسی را برای شما انجام می‌دهد. اول اینکه افزایش ترافیک وب‌سایت شما در مدت زمان طولانی را تضمین می‌کند و دوم اینکه، مشتریان شما با دیدن خبرنامه‌های شما هرگز شما را فراموش، نمی‌کنند.

خبرنامه‌ها بهترین روش برای ایجاد ارتباط بین شرکت و مشتریان است. درصورتی‌که خبرنامه خوبی طراحی کنید و بطور مرتب آن را برای مشتریان خود ارسال نمایید، بی شک آنان را به مشتریان دائمی خود، تبدیل کرده‌اید.

خبرنامه

قبل از شرح اینکه اصولا خبرنامه چیست، باید چند مورد را شفاف‌سازی کنیم. مورد اول اینکه باید یک شرکت مناسب برای خرید ایمیل شرکتی پیدا کنید. نکته بعدی است که، با توجه به تعداد ایمیل‌های زیادی که روزانه دریافت می‌شوند، ایمیل‌های خبرنامه باید به گونه‌ای طراحی شوند که نسبت به بقیه ایمیل‌ها برجسته‌تر باشند، و در میان انبوه ایمیل‌ها به راحتی قابل مشاهده باشد. بسیاری از افراد تنها نگاهی گذرا به موضوع ایمیل‌ها می اندازند، لذا باید به نحوی عمل کنید که توجه کاربر را به ایمیل‌ها، جلب کنید.

۱۰ نکته موثر برای طراحی خبرنامه الکترونیکی چیست ؟

  1. به خواننده بیشتر توجه کنید

یک محتوای خوب، محتوایی است که در حین توجه به هدف خبرنامه، به علائق خواننده نیز توجه کافی داشته باشد. در حقیقت باید یک تعادل بین این دو مورد ایجاد کنید. فراموش نکنید خواننده خبرنامه یک انسان است. شما می‌توانید برای شخصی‌سازی هر چه بیشتر هنگام طراحی خبرنامه، نام خواننده را در آن درج کنید.

  1. طراحی خبرنامه چیست ؟

محتوای خوب مهم است اما چگونگی ارائه آن مهم‌تر است. یک طراحی خوب ارتباط مستقیم با موفقیت یک خبرنامه برای سایت و برجسته شدن آن در میان دیگر ایمیل‌ها دارد. برای طراحی خبرنامه، از طرح‌هایی استفاده کنید که بر روی دستگاه‌های مختلف به خوبی قابل بارگذاری باشد و خواننده بتواند در اولین نگاه، لوگوی شما را مشاهده کند.

برای شروع می توانید از ابزارهای رایگان آنلاین همانند نمونه خبرنامه Canva استفاده کنید.

  1. هدف گذاری کنید

اولین چیزی که در هنگام ایجاد خبرنامه باید از خود بپرسید این است که “قرار است چه چیزی بدست بیاوریم؟”

با پاسخ به این سوال بهتر می‌توانید بر روی طراحی خبرنامه تمرکز کنید. هدف شما می‌تواند صرفا اطلاع رسانی محصولات جدید و یا ارائه تخفیف بر روی محصولاتتان باشد. هدف شما از ارسال خبرنامه، باید بطور واضح مشخص باشد، و در حین طراحی خبرنامه، باید هدف خود را در طراحی و چینش محتوا به خوبی نشان دهید.

خبرنامه ها

  1. به زیرعنوان ها توجه کنید

زیرعنوان، فرایند مطالعه محتوا را برای خوانندگان خبرنامه های الکترونیکی آسان‌تر می کند . امروزه با حجم ایمیل‌هایی که روزانه دریافت می‌کنیم، زمان کافی برای خواندن همه آنها را نداریم. استفاده از عناوین فرعی در محتوا، باعث می‌شود خواننده به راحتی با نگاهی گذرا به محتوا، بتواند موضوع و هدف خبرنامه شما را به راحتی درک کند. در این صورت اگر موضوع مورد علاقه او باشد، وقت بیشتری صرف مطالعه آن کند.

  1. محتوا باید مختصر باشد

کاربران وقت زیادی برای مطالعه کامل خبرنامه‌ها ندارند. ایده خوب در طراحی خبرنامه این است که از حداقل فضا استفاده کنید و یک محتوای مختصر در خبرنامه قرار دهید. سپس با ارائه یک لینک، کاربر را به محتوای اصلی بر روی سایت، هدایت کنید.

  1. از تصاویر استفاده کنید

استفاده از تصاویر و المان‌های تصویری، بهترین روش برای جذب چشمان کاربران و ترغیب آنها به واکنش است. در هنگام طراحی خبرنامه، بهتر است از متن و تصویر بصورت ترکیبی استفاده کنید.

ایمیل خبرنامه

  1. توجه به سربرگ

سربرگ خبرنامه بسیار مهم است،زیرا اولین چیزی است که افراد پس از باز کردن ایمیل آن را می‌بینند. متنی که در سربرگ خبرنامه قرار می‌دهید، باید دقیق، هوشمندانه و خاص ‌باشد تا هرچه بیشتر توجه مخاطب را جلب کند. [irp posts=”۱۸۲۶۳″ name=”بهترین سرویس ایمیل برای کسب و کارها چیست؟”]

  1. به پاورقی توجه داشته باشید

توجه به پاورقی خبرنامه به اندازه سربرگ اهمیت دارد. پاورقی و انتهای خبرنامه جایی است که ارتباط مخاطب با خبرنامه به پایان می‌رسد. لذا باید نهایت استفاده را از این بخش داشته باشید و اطلاعات لازم را به کاربر بدهید، تا در صورت لزوم بتوانیم با شما تماس بگیرید.

خبرنامه Newsletter

  1. نتایج را بررسی کنید

بهترین روش برای اینکه در مسیر درستی حرکت کنید، این است که مشترکین خود را بشناسید و نتیجه ارسال خبرنامه به مخاطبان را تحلیل کنید. بازخورد خبرنامه‌ها و اینکه چه موضوعاتی بیشترین کلیک و علاقه‌مندی را داشته است، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

  1. منظور از منظم بودن در خبرنامه چیست ؟

اگر در گذشته بصورت هفتگی در روزهای دوشنبه خبرنامه ارسال می‌کردید، به همین شکل ارسال را ادامه دهید. بودجه ای را برای تهیه محتوای خبرنامه خود برای یکسال در نظر بگیرید تا اینکار بطور پیوسته انجام شود.

نبود نظم در ارسال، ممکن است باعث از دست رفتن انتظار کاربر شود. یک برنامه تقویمی منظم ایجاد کنید و براساس آن عمل کنید. نظم می‌تواند باعث ایجاد وفاداری در کاربر شود.

فرآیند تولید و ارسال خبرنامه الکترونیک چگونه است؟

٣بخش اصلی در فرآیند تولید و ارسال خبرنامه وجود دارد:

١-محتوا

محتوا می تواند شامل لینک، مقاله، دعوت نامه، اطلاعیه، عکس و یا عر محتوای دیگری باشد.

٢- قالب

می توانید محتوای خبرنامه را با دادن ویژگی هایی مانند فونت، عکس های گرافیکی، تیترها، لینک و… تغییر ظاهری دهید و در همه ی خبرنامه هایی که ارسال می کنید این قالب را رعایت کنید.

٣ – مدیریت ارسال

زمانی که محتوا و قالب خبر نامه ی شما آماده شد وقت آن رسیده است که خبرنامه را به مخاطبان خود ارسال کنید. می توانید از سیستم مووبل تایپ که نرم افزاری ایرانی است برای مدیریت فهرست مخاطبان خود استفاده کنید.

سوالات متداول

خبرنامه می‌تواند یک ایمیل باشد که یک شرکت به مشترکین خود بصورت منظم، ارسال می‌کند. قالب این نامه‌ها می‌تواند در خصوص اطلاع‌رسانی محصولات جدید و یا آخرین اخبارِ شرکت و تخفیف‌های موجود، باشد.
یک محتوای خوب، محتوایی است که در حین توجه به هدف خبرنامه، به علائق خواننده نیز توجه کافی داشته باشد. در حقیقت باید یک تعادل بین این دو مورد ایجاد کنید. فراموش نکنید خواننده خبرنامه یک انسان است. شما می‌توانید برای شخصی‌سازی هر چه بیشتر هنگام طراحی خبرنامه، نام خواننده را در آن درج کنید.
زیرا اولین چیزی است که افراد پس از باز کردن ایمیل آن را می‌بینند. متنی که در سربرگ خبرنامه قرار می‌دهید، باید دقیق، هوشمندانه و خاص ‌باشد تا هرچه بیشتر توجه مخاطب را جلب کند.
زیرعنوان، فرایند مطالعه محتوا را برای خوانندگان آسان‌تر می کند . امروزه با حجم ایمیل‌هایی که روزانه دریافت می‌کنیم، زمان کافی برای خواندن همه آنها را نداریم. استفاده از عناوین فرعی در محتوا، باعث می‌شود خواننده به راحتی با نگاهی گذرا به محتوا، بتواند موضوع و هدف خبرنامه شما را به راحتی درک کند. در این صورت اگر موضوع مورد علاقه او باشد، وقت بیشتری صرف مطالعه آن کند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا