طراحی و توسعه وب سایتطراحی وب سایت

آیا وب سایت و کسب و کارشما واقعاً ترازبندی شده است؟

آیا وب سایت و کسب و کارشما واقعاً ترازبندی شده است؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

اگر شما تابه‌حال یک وب‌سایت را به خاطر حس خستگی و گیج شدن سرزنش کرده باشید، این احتمال وجود دارد که وب‌سایت هم‌تراز با کسب‌وکار نبوده است. ما معمولاً وقتی از یک وب‌سایت بازدید می‌کنیم، انتظاراتی داریم و اگر آن انتظارات برآورده نشوند، احتمالاً دکمه ی بازگشت را می‌فشاریم.

اگر کسب‌وکار و وب‌سایت شما به یک‌زبان سخن نمی‌گویند و یا اگر وب‌سایت شما تعریف‌نشده و مبهم است، ممکن است مشترکین و همچنین ابتکار عمل در کسب‌وکار و فروش‌های بالقوه را از دست بدهید. ما قصد داریم مشتاقانه به‌سوی قدرت تراز بندی ، چیزی که برای کسب‌وکار شما معنادار است و چند گام که شمارا به مسیر درست می‌برد، برویم.

ترازبندی کسب و کار

 

 

این‌که وب‌سایتتان را خودتان می‌سازید، یا با یک طراح وب کار می‌کنید مهم نیست، ساخت یک وب‌سایت که نیازهای شمارا برآورده کند آسان است. بااین‌همه، ساخت یک وب‌سایت یک فرآیند فوق‌العاده سرگرم‌کننده است و درگیر زیباییِ آن شدن برعکس تمرکز بر کارآمد و کاربردی بودن آن، ساده است.

این‌طور نیست که زیباترین وب‌سایت لزوماً موفق‌ترین نیز باشد، اما وب‌سایتی که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد، بهترین است. در طول فرایند طراحی، درگیر اضافه نمودن تمام انواع ابزارک ها، عناصر تعاملی و ویژگی‌های سرگرم‌کننده شدن آسان است؛ اما این عناصر صرفاً برای سرگرمی شما هستند، پس (با این کار) شما فقط به اختلالاتی کمک می‌کنید که در حال حاضر روی وب‌سایتتان هستند و کاربرانِ شمارا منحرف می‌کنند.

وب‌سایت شما باید یک شخص را مورد هدف قرار دهد. این شخص، مشتری ایده آل شما خواهد بود. اگرچه، هیچ مشتری‌ای به‌تنهایی همه­ی این ویژگی‌­ها را نخواهد داشت، اما همپوشانی‌های کافی‌ای وجود خواهد داشت (بین مشتری مد نظر شما و مشتریان واقعی وب سایت) که باعث می­شود وب‌سایت شما با گروه اصلی مشتریانتان صحبت نماید. وقتی برای این مشکل طراحی انجام می‌دهید یا حتی مطلبی می‌نویسید، مدنظر قرار دادن یک شخص برخلاف (هدف قرار دادن) کل گروه افراد، مفید است. این فرد را از درون خود بشناسید و وب‌سایت ایده آلی را برای این روح مجرد بسازید.

آیا کسب‌وکار و وب‌سایت شما مشابه هم (عین هم) هستند؟ شما کسب‌وکارهای کوچکی که فروشگاه (مکانی برای فروش محصولات به‌طور مستقیم به مشتری در دنیای فیزیکی) دارند و به‌تازگی وارد فضای مجازی شده‌اند را به‌وفور می‌بینید. اغلب وب‌سایت آنلاین آن‌ها را می‌یابید، کمی در آن گشت‌وگذار می‌کنید و نهایتاً تصمیم می‌گیرید از فروشگاه (مغازه فیزیکی) آن‌ها بازدید کنید. هنگامی‌که به فروشگاه آن‌ها می‌رسید حس شما کاملاً متفاوت است و با نام تجاری آن‌ها اصلاً تطابق ندارد. معمولاً، برنمی‌گردید و از مغازه بیرون نمی‌دوید، اما ممکن است کمی احساس سردرگمی کنید.

کسب‌وکار و وب‌سایت شما به یک‌زبان سخن نمی‌گویند

 

در مقابل، بیایید نگاهی به اپل بیندازیم. وب‌سایت و فروشگاه­های آن، نمودی از یکدیگرند و هردوی آن‌ها کاملاً تجسمی از نام تجاری‌شان هستند. شما می‌توانید از یکی به دیگری بروید و نام تجاری بسیار پایدار است. شما حتی ممکن است حسی که در وب‌سایت آن‌ دارید نیز مشابهاً هنگام بازدید از فروشگاهش داشته باشید.

به وب‌سایت شما، باید به‌عنوان یک گسترش‌دهنده­ی نام تجاری‌تان نگریسته شود. اگر شما صرفاً در فضای مجازی کسب‌وکار انجام می‌دهید، این موضوع بازهم مهم است. روشی که شما کسب‌وکار را هدایت می‌کنید، چیزی که می‌فروشید و چیزی که شمارا منحصربه‌فرد می‌سازد، بر چگونگی انعکاس وب‌سایت و کسب‌وکار از یکدیگر، تأثیر خواهد گذاشت.

اگر وب‌سایت شما گیج‌کننده است و همسو با چیزی که می‌فروشید نیست، یا حس نمی‌شود که گستره‌ای از فروشگاهتان (در صورت وجود) است، پس زمان آن است که نیشگونی از خودتان بگیرید و چیزی را که دارید تنظیم کنید:

  1. تعریف و پالایش کنید

یک‌بار دیگر، شما نیاز دارید که بفهمید به چه کسی می‌فروشید. اگر بار آخری که وب‌سایتتان را به‌طور تصادفی و بدون در نظر گرفتن این شخص (یک مشتری فرضی) در ذهنتان، ایجاد کرده‌اید، پس زمان آن است که به عقب برگردید و (این شخص را) تعریف کنید. به‌محض اینکه شما توانستید تصور کنید که این شخص چه شکلی است و چطور رفتار می‌کند، شما آماده‌ی حرکت به جلو هستید.

  1. سایت موجود خود را ارتقا دهید

به‌محض اینکه شما توانستید با مشتری ایده آل خود «آشنا» شوید، زمان آن است که برای آن‌ها یک وب‌سایت بسازید. این کار می‌تواند اجرای ترفندهای ساده، یا ساخت یک وب‌سایت جدید از این گروه (همین ترفندها) ها باشد. همچنین مطمئن شوید که کپی موجود خود را به‌روزرسانی می‌کنید تا با نیازهای خریدار ایده آل مطابقت نماید.

  1. به دنبال رایزنی حکیمانه باشید

همین‌که سایت خود را به‌روزرسانی کردید، برای هم‌تراز سازی، داشتن یک جفت چشم دوم (شخص دیگری) بر وب سایتتان، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این کمک می‌کند تا هر چیز گیج‌کننده یا نامشخصی را بزدایید. بدیهی است که هرچقدر این شخص (شخص دومی که به وب‌سایت شما نگاه می‌اندازد) به مشتری ایده آل شما نزدیک‌تر باشد، بهتر است.

 

آیا کسب‌وکار و وب‌سایت شما مشابه هم (عین هم) هستند

اطمینان از اینکه وب‌سایت و کسب‌ و کار شما با هم هماهنگ هستند زمان کمی از شما می‌گیرد، اما تأثیر مثبتی بر ارتباط شما با مشتری‌هایتان خواهد داشت، چراکه شما برای آن‌ها تجربه­ ی بهتری می‌سازید. در پایان، همه چیز به خدمات رسانی وابسته است.

سوالات متداول

اگر شما تابه‌حال یک وب‌سایت را به خاطر حس خستگی و گیج شدن سرزنش کرده باشید، این احتمال وجود دارد که وب‌سایت هم‌تراز با کسب‌وکار نبوده است. ما معمولاً وقتی از یک وب‌سایت بازدید می‌کنیم، انتظاراتی داریم و اگر آن انتظارات برآورده نشوند، احتمالاً دکمه ی بازگشت را می‌فشاریم. اگر کسب‌وکار و وب‌سایت شما به یک‌زبان سخن نمی‌گویند و یا اگر وب‌سایت شما تعریف‌نشده و مبهم است، ممکن است مشترکین و همچنین ابتکار عمل در کسب‌وکار و فروش‌های بالقوه را از دست بدهید. ما قصد داریم مشتاقانه به‌سوی قدرت تراز بندی ، چیزی که برای کسب‌وکار شما معنادار است و چند گام که شمارا به مسیر درست می‌برد، برویم.
به‌محض اینکه شما توانستید با مشتری ایده آل خود «آشنا» شوید، زمان آن است که برای آن‌ها یک وب‌سایت بسازید. این کار می‌تواند اجرای ترفندهای ساده، یا ساخت یک وب‌سایت جدید از این گروه (همین ترفندها) ها باشد. همچنین مطمئن شوید که کپی موجود خود را به‌روزرسانی می‌کنید تا با نیازهای خریدار ایده آل مطابقت نماید.

سلیم شهری

علاقه‌مند به IT

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا