شبکه های اجتماعیکسب و کار

تایید دو مرحله ای اینستاگرام ( حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام با ایمیل )

آیا تا به حال نگران مسائل خصوصی و امنیتی حساب اینستاگرام بوده‌اید؟ به خصوص اگر نمایه کسب و کار شما در اینستاگرام فعالیت باشد. یک راه‌حل عالی برای چنین نگرانی‌هایی، ایجاد یک احراز هویت دو عاملی Instagram یا تأیید ۲ مرحله‌ای برای حساب است. دو مرحله‌ای کردن رمز اینستاگرام یک دروازه امنیتی در پنجره ورودی حساب اینستا است و یک ترکیبی قوی از نویسه‌های تصادفی که فقط برای صاحب حساب فاش می‌شود.

به بیان ساده‌تر فعال سازی تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام یک کد امنیتی برای حساب شما به محسوب می‌شود. شاید با خود بگویید وقتی یک رمز عبور و نام کاربری دارید، داشتن یک نام و رمز دیگر چه فایده‌ای دارد؟ تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام از هک شدن حساب شما جلوگیری می‌کند. زیرا نام و رمز دومی که تعیین می‌کنید در حقیقت مربوط به احراز هویت شماست. ما در این مقاله به آموزش تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام می‌پردازیم. برای فعال سازی تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام با ما در این محتوا از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین خدمات سرور ابری آلمان ) همراه باشید.

روش های تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام

برای دو مرحله‌ای کردن رمز اینستاگرام دو راه وجود دارد:

  • استفاده از روش پیام کوتاه
  • فعال کردن برنامه تأیید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام

در ادامه نحوه فعال سازی احراز هویت دو عاملی را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم. اگر تایید دو مرحله بر روی اینستاگرام شما فعال نیست اما مشکل ورور به اکانت خود را دارید در مقاله حل مشکل ورود به اینستاگرام به دنبال راه حل های این موضوع بگردید.

فرآیند تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. با صرف زمانی کمتر از ۱ دقیقه امنیت اطلاعات حساب خود را افزایش خواهید داد.

استفاده از پیام کوتاه برای فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

به منظور فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای از طریق پیام کوتاه، اینستاگرام خود را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید. سپس گزینه امنیت را از منو انتخاب کنید.

فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

بر روی احراز هویت دو عاملی ضربه بزنید. در پنجره باز شده بر روی گزینه شروع یا Get Started ضربه بزنید.

فعالی سازی تایید دو مرحله ای اینستا

بعد از انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید از بین گزینه روش مورد نظر خود را که در این بخش پیام متنی است، انتخاب کنید. در صورتی که شماره تلفن خود را از قبل وارد نکرده‌اید، در این بخش وارد کنید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام با پیامک

برای شماره همراه شما کدی ارسال می‌شود که باید آن را جایگذاری کرده و بر روی گزینه Next ضربه بزنید. سپس گزینه Done را انتخاب کنید. در صفحه باز شده کدهایی نمایش داده می‌شود که باید از آن‌ها اسکرین شات تهیه و در مکانی امن ذخیره کنید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام با sms

از این به بعد در حین ورد به اینستاگرام و یا هر کار دیگری که با حساب اینستاگرام خود دارید مانند وصل کردن لینک واتساپ در اینستاگرام از شما تایید دو مرحله ای می خواهد.

 
 

غیر فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام در صورت در دسترس نبودن تلفن همراه

چگونه احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام را حذف کنیم؟ همان‌طور که می‌دانید برای حذف تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام باید تلفن خود را داشته باشید یا از طریق برنامه Instagram به حساب خود دسترسی پیدا کنید. اما اگر تلفن خود را گم کرده‌اید، باید از دستگاه دیگری به آن دسترسی داشته باشید.

اگر نمی‌توانید از دستگاه‌های دیگر نیز به حساب خود دسترسی داشته باشید یا حساب خود را در دستگاه‌های دیگر تنظیم نکرده اید، در صورت عدم دسترسی به تلفن همراه خود فقط دو راه برای شما وجود دارد. اولین راه اتصال از طریق لپ‌تاپ است. شما می‌توانید با کدی که به ایمیل شما ارسال می‌شود به راحتی وارد حساب کاربری خود شده و از بخش تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت به بخش تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام رفته و آن را خاموش کنید.

غیر فعال کردن تایید دو مرحله ای

اگر نتوانستید با کد ارسال شده به ایمیل یا تلفن خود وارد سیستم شوید، کافیست رمز عبور اینستاگرام بازنشانی کنید. در این شرایط باید از امکانات فراموشی رمز اینستاگرام بهره‌مند شوید. با استفاده از لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیگری به برنامه اینستاگرام بروید و بعد از وارد کردن نام کاربری بر روی گزینه فراموشی رمز کلیک کنید. سپس گزینه Help need more را انتخاب کنید. سپس از شما شماره تلفن مربوط به صفحه اینستاگرام خواسته می شود و در صورت وارد کردن آن، پیوند ورود به اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید اگر به ایمیل یا تلفن سازنده دسترسی ندارید این کار را نکنید، زیرا تا زمانی که کد را از طریق ایمیل یا تلفن دریافت نکنید، حساب شما قفل می‌شود. برای تأیید رمز عبور و ایمیل جدید، دستورالعمل موجود در ایمیل را دنبال کنید. بعد از تغییر رمز و ورود به حساب مراحل قبل را برای خاموش کردن تأیید دو مرحله‌ای طی کنید.

در صورتی که به شماره تلفن نیز دسترسی نداشتید بعد از انتخاب Help me sign in و وارد کردن نام کاربری خود بر روی گزینه Need more help? ضربه بزنید. در صفحه بعدی گزینه I cant access this email or phone number را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه من رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام بر روی Next ضربه بزنید. با انجام این مراحل اینستاگرام از شما درباره اطلاعاتی که در حساب کاربری‌تان است، سؤالاتی می‌پرسد که بعد از تأیید اینستاگرام شما بازنشانی خواهد شد و می‌توانید رمز جدید خود را وارد کنید.

 

در مقاله بازیابی گذرواژه اینستاگرام می توانید با جزئیات این روش را بیاموزید.

 

هنگام فعال سازی احراز هویت دو عاملی فراموش نکنید که کدها را ذخیره و در جایی امن نگه‌داری کنید. در صورت گم شدن این رمزها با مشکل بزرگی برای ورود به حساب خود مواجه می‌شوید.

 

قبلا در مقاله بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام در مورد راهکارهای امنیت پیج اینستاگرام صحبت کرده ایم.

 

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای از طریق برنامه

برای فعال سازی کد دو مرحله‌ای اینستاگرام با استفاده از برنامه کافیست به حساب خود در اینستاگرام رفته و از بخش تنظیمات گزینه امنیت را انتخاب کنید. سپس از منو گزینه احراز هویت دو عاملی را انتخاب کنیدو بر روی دکمه شروع یا Get Started ضربه بزنید و این بار گزینه برنامه احراز هویت را انتخاب کنید. در ادامه نصب برنامه یا تنظیم دستی را انتخاب کنید.

تایید دومرحله ای اینستاگرام با برنامه

در صورتی که نصب برنامه را انتخاب کردید بر روی Open  ضربه بزنید تا به App Store هدایت شوید. برنامه پیشنهادی اینستاگرام را دانلود کنید. برنامه را باز کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. کدی را که برنامه در اینستاگرام ایجاد کرده وارد کنید. هر بار که وارد حساب اینستاگرام می‌شوید، از شما خواسته می‌شود که این کد را وارد کنید. بنابراین آن را در جایی امن نگه دارید.

دانلود برنامه تایید دومرحله ای اینستا

اگر راه‌اندازی دستی را انتخاب کرده اید، کلید را کپی کنید. بعد از خواندن دستورالعمل‌ها بر روی Next ضربه بزنید. کلید برنامه احراز هویت را وارد کنید. این برنامه یک کد ۶ رقمی تولید می‌کند. پس از دریافت به اینستاگرام برگردید، کد را وارد کرده و روی next ضربه بزنید. احراز هویت دو عاملی اینستاگرام در حال حاضر فعال است. در مورد یکی از امکانات جدیداینستاگرام که ریلز می باشد در مقاله ی ریلز چیست بیشتر بخوانید.

کد تایید دو مرحله ای

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام با ایمیل

امکان دارد که شما به شماره تماس خود و یا کدهای Backup دسترسی نداشته باشید و از طرفی بخواهید که تایید دو مرحله ای اینستاگرام را لغو کنید. کارهای زیر را انجام دهید:

  • در آغاز از صفحه ی تایید دو مرحله ای اسکرین شات بگیرید
  • متن زیر را به ایمیل پشتیبانی [email protected] ارسال کنید

Hi, I’m hacked, someone put my number in my account and double-checked the invoice in my account now I can not get the code to login to my page, please remove the two-step confirmation option or a backup Send out.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام با برنامه

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را غیر فعال کنیم؟ در بخش تنظیمات گزینه امنیت را انتخاب کرده و بر روی احراز هویت دو عاملی ضربه بزنید. گزینه “برنامه احراز هویت” را انتخاب کرده و بر روی دکمه خاموش ضربه بزنید.

درست است که فرآیند احراز هویت دو عاملی اینستاگرام ورود به برنامه را سخت می کند، اما شما را از نگرانی در مورد ایمنی حساب خود باز می‌دارد. بزرگ‌ترین مشکل تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام، فراموش کردن کدهای امنیتی است. متأسفانه برخی افراد فراموش می‌کنند این کدها را ذخیره کنند و برای ورود به اینستاگرام دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مطمئن شوید کدها را در جایی امن نگه داشته‌اید تا از مشکلات آینده ورود به اینستاگرام جلوگیری کنید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد اینستاگرام هستید مقاله سایت دانلود از اینستاگرام را بخوانید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان در صورت فراموشی رمز دو مرحله‌ ای اینستاگرام آن را بازیابی کرد؟

کد احراز هویت دسترسی شما به اینستاگرام را محدود می‌کند و اجازه می‌دهد فقط از طریق تلفن خود به آن دسترسی پیدا کنید. اما اگر تلفن شما گم شده یا کدهای یکبار مصرف ارائه شده را یادداشت نکرده‌اید، راه‌حل‌هایی برای شما وجود دارد. برنامه اینستاگرام را باز کرده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، در این مرحله گزینه get help logging in را انتخاب نمایید. سپس گزینه Request Support را انتخاب کنید. در مرحله بعد اطلاعاتی که از شما خواسته شده را وارد کرده و دکمه Sumbit بزنید.

در ادامه سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد. پس از پاسخ به آن سوال ها باید شرح کوتاهی از درخواست خود را نوشته و submit request را بفشارید.

چرا کد تأیید دو مرحله‌ای اینستاگرام ارسال نمی‌شود؟

وقتی احراز هویت دو عاملی را برای حساب خود فعال می‌کنید، برای ورود به حساب باید یک کد ۶ رقمی برای شما ارسال شود. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی این کد برای شما ارسال نمی‌شود. علل این مشکل نیز می‌تواند عدم استفاده از نرم‌افزار اصلی اینستاگرام، استفاده از برنامه‌های مربوط به ذخیره و دانلود فیلم و عکس از پلتفرم، استفاده از برنامه‌های خرید لایک و جذب فالوور، فالو و آنفالو کردن بیش از حد در طول یک بازه زمانی کوتاه مثلاً یک روز، ریپورت شدن توسط کاربران پلتفرم و … باشد. از این رو برای رفع مشکل حتماً از برنامه اصلی این پلتفرم استفاده کنید. همچنین از برنامه‌های جانبی اکانت خود را حذف کنید.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا