کسب و کار

ثبت مکان در گوگل مپ ( ثبت لوکیشن در گوگل مپ رایگان با گوشی + دسکتاپ )

گوگل سرویس‌ها و ابزارهای مختلفی را به صورت رایگان در اختیار افراد و کسب‌وکارها قرار می‌دهد. این سرویس‌ها می‌توانند به بهبود فعالیت شما کمک بسیار زیادی کنند. یکی از این سرویس‌ها گوگل مپ است. در ادامه به معرفی این سرویس می پردازیم و به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه در گوگل مپ مکانی را ثبت کنیم؟  نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ به صورت مرحله به مرحله در دسکتاپ و گوشی را توضیح می دهیم..

نحوه ثبت کسب و کار در گوگل مپ با کامپیوتر

همان‌طور که در ابتدای این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ی خدمات پرسرعت ترین سرور مجازی کانادا ) گفته شد یکی از مزیت‌های استفاده از گوگل مپ، ثبت آدرس در گوگل مپ برای بیزینس‌های مختلف در سراسر دنیاست. به این طریق افراد می‌توانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کسب‌وکار شما در گوگل ثبت می‌شود.

بهترین و اصولی‌ترین روش برای ثبت کسب‌وکار و اطلاعات مربوط به آن در گوگل، استفاده از سرویس Google My Business است. اما این سرویس در ایران تحریم بوده و به جای آن می‌توانید از گوگل مپ استفاده کنید. اما چگونه باید محل مورد نظر را بر روی گوگل مپ ثبت کرد؟

زمانی که شما اطلاعات کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت می‌کنید، گوگل هنگام سرچ کلمات کلیدی مرتبط با شما توسط کاربرانی که در نزدیکی شما هستند، کسب‌وکار شما را معرفی می‌کند.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی و از طریق دسکتاپ کاملا مشابه است. برای این کار ابتدا وارد سایت گوگل مپ به نشانی https://www.google.com/maps شوید. می‌توانید زبان انتخابی را به فارسی تغییر دهید اما با زبان انگلیسی نیز می‌توانید محل موردنظر را ثبت کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

در بخش search google maps نام محل موردنظر را وارد کنید.

ثبت آدرس در گوگل مپ

پس از آن به صورت دقیق با وارد کردن نام خیابان، محل مورد نظر را انتخاب کنید. سپس منوی کشویی را باز کرده و گزینه add a missing place (افزودن مکان در گوگل مپ) را انتخاب کنید. این گزینه برای اضافه کردن محل‌های ثبت نشده در نقشه است.

ثبت مغازه در گوگل مپ

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود. ابتدا نام دقیق محل موردنظر را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Add category کلیک کنید. صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود که می‌توانید از میان دسته‌های موجود، نوع کسب‌وکار و فعالیت خود را انتخاب کنید.

افزودن مکان در گوگل مپ

در بخش بعد آدرس محل مورد نظر را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید نشانگر قرمز را جابجا کرده و دقیقا در محل مورد نظر قرار دهید.

در بخش بعد اگر محل مورد نظر شما با نام دیگری در گوگل مپ ثبت شده است، برای تغییر نام محل فعلی را وارد کنید. در صورتی که برای اولین بار اقدام به ثبت محل می‌کنید این بخش را خالی نگه دارید.

 

در بخش پایانی می‌توانید اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار خود از جمله ساعت، شماره تماس، وب سایت و … را وارد کنید.

در بخش زمان می‌توانید زمان شروع و پایان کاری خود را وارد نمایید. در نهایت اگر اطلاعاتی مانند زمان بازگشایی یا … دارید وارد کنید و پس از انتخاب گزینه send آن‌ها را ثبت کنید.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

در نهایت پیغامی را مشاهده کرده تا درخواست شما برای ثبت محل مورد نظر بررسی شود.

 

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی

اضافه کردن مکان در گوگل مپ  با استفاده از گوشی نیز بسیار ساده است. برای این کا باید وارد اپلیکیشن گوگل مپ در تلفن همراه خود شوید.

برای ثبت لوکیشن مورد نظرتان ابتدا آن را بر روی نقشه پیدا نمایید سپس  از نوار ابزار پائین صفحه بر روی گزینه contribute کلیک کنید

در صفحه‌ی باز شده بر روی گزینه Add a Missing Place کلیک نمایید.

 

دراین مرحله فرمی برای شما باز می شود که می توانید به وسیله آن اطلاعات مکان مورد نظر را وارد نمایید.

 

اگر می خواهید ثبت مغازه در گوگل مپ را انجام دهید در قسمت پائین تر و بر روی گزینه Add More Details کلیک کنید تا بتوانید ادرس سایت و ساعات فعالیت خود را نیز وارد نمایید.

 

 

فراموش نکنید حتما چند تصویر از مغازه یا شرکت خود به اشتراک بگذارید زیرا موجب افزایش میل و رغبت مشتریانتان برای انتخاب شما دارد.

 

 

پیگیری ثبت لوکیشن در گوگل مپ

برای آگاهی از وضعیت درخواست خود در همان حساب کاربری بر روی گزینه Your contribution کلیک کنید تا از وضعیت آن مطلع شوید. سه وضعیت برای درخواست شما وجود دارد.

  • Pending به معنای در انتظار است که هنوز درخواست شما بررسی نشده است.
  • Approved یعنی درخواست شما تأیید شده و محل مورد نظر ثبت شده است.
  • در نهایت Not approved به معنای تأیید نشدن درخواست شما است.

این مورد به دلیل مشکلات مختلف و وارد کردن اطلاعات نادرست اتفاق می‌افتد.

مختصری در مورد ثبت آدرس در گوگل مپ و کاربرد آن

Google Maps یکی از سرویس‌های مبتنی بر وب شرکت گوگل است که اطلاعات بسیار دقیق و کاربردی در مورد مناطق و محل‌های جغرافیایی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. گوگل مپ علاوه بر نقشه‌های جاده‌ای معمولی، نماهای هوایی و ماهواره‌ای نیز از مناطق و مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد. همچنین در برخی شهرها، نماهای خیابانی دقیقی را ارائه می‌دهد که شامل عکس‌های گرفته شده از وسایل نقلیه موجود در خیابان است.

گوگل مپ چیست

کاربرد ثبت لوکیشن در گوگل مپ

گوگل مپ می‌تواند در موارد مختلفی به کار رود، ازجمله:

  • تمامی رانندگان، افراد، کاربران، دوچرخه سواران، وسایل حمل و نقل عمومی و … که قصد حرکت از یک مکان به مکان دیگر را دارند، می‌توانند از دستورالعمل‌های گوگل مپ استفاده کنند.
  • این برنامه به افراد و بیزینس‌های مختلف امکان می‌دهد تا موقعیت مکانی و راهنمای دسترسی به محل مورد نظر را بر روی نقشه‌ها ثبت کنند.
  • گوگل مپ از طریق سرویس‌های موبایل یک سرویس مکان یابی برای رانندگان ارائه می‌دهد که با استفاده از لوکیشن تلفن همراه خود برای موقعیت یابی استفاده کنند.
  • تصاویر پانوراما افقی و عمودی را از سطح خیابان در شهرهای مختلف در سراسر جهان برای کاربران نمایش می‌دهد.

علاوه بر آن تصاویری از ماه، مریخ و … را نیز برای ستاره شناسان و علاقه مندان ارائه می‌دهد.

 

به عنوان مثال می توانید لوکیشن ایران هاست را در گوگل مپ در تصویر زیر مشاهده کنید.

لوکیشن ایران هاست

 

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا