سئوطراحی وب سایت

نکاتی برای خلق یک سایت تجارت الکترونیک موفق

سایت تجارت الکترونیکی شما پرزرق‌وبرق است؛ سریع بارگذاری می‌شود؛ و مقدار مناسبی محصول به فروش می‌رسانید؛ اما مهم نیست که وب‌سایت شما چقدر خوب است، سایت شما همیشه می‌تواند بهتر از این هم باشد. همیشه جا برای بهبود وجود دارد. این به معنای انتقاد از همه سایت­ها نیست، بلکه یک واقعیت است. فناوری‌ها تکامل می‌یابند و همراه با این تکامل، فضاهایی برای بهبودهای بیشتر در هر سایتی به وجود می‌آیند.در این مقاله به نکاتی برای خلق یک سایت تجارت الکترونیک موفق پرداخته می شود.

نکات خاصی وجود دارند که کاربرد آن‌ها حصول اطمینان از به همین خوبی ماندن وب‌سایت تجارت الکترونیک، بهبود شدید آن یا خدمت‌رسانی به سایت شما به هر نحوی می‌باشد. پس لطفاً هر پیشنهادی را که ارائه می‌شود به خود نگیرید .

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مفهوم تجارت الکترونیک چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

این پیشنهاد‌ها بیشتر شبیه گردآوری مسائل مختلفی است که مکرراً در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دیده شده و احساس می‌شود که نیاز است به آن‌ها پرداخته شود تا دیگران بتوانند پیشرفت مداوم داشته باشند. با این ذهنیت- پیشنهاد‌ها عبارت‌اند از:

  1. ساده بمانید- چنانکه در بسیاری از مقالات گفته شده، سادگی بهتر است. اگر مشتریان سؤالات بیشتری در مورد محصولات و خدمات شما داشته باشند، می‌پرسند ( تا زمانی که شما مکانی برای انجام این کار داشته باشید). مشتریان خود را در اطلاعات غرق نکنید. اکثر مشتریان شما در حال حاضر ایده‌ای خوب ازآنچه به دنبالش می‌گردند و ذهنیتی ابتدایی از اینکه محصولشان چه الزاماتی باید داشته باشند، دارند. کافی است توصیفی پایه‌ای از آن ارائه دهید. محلی برای آن‌ها قرار دهید که کالا را به کارت بیفزایند و همچنین محلی برای پرسیدن سؤالاتشان ( مثل ایمیل یا گفتگوی زنده پشتیبانی ) در نظر بگیرید و این برای کسب اطلاعات از اجناس وبسایت، کافیست.
  2. برای دیدن کالاهایتان، کاربران را مجبور به ثبت‌نام نکنید- مطمئناً این موضوع یکی از بزرگ‌ترین موارد آزاردهنده است. اگر سایت شما کاربر را برای دیدن چیزی که برای فروش دارید مجبور به ثبت‌نام کند، برای مطالعه در مورد محصول به‌جایی دیگر می‌رود (مثلاً آمازون) یا اگر خیلی کنجکاو باشد یا شما تنها جایی باشید که آن محصول را می‌فروشید، با یک نام، آدرس ایمیل و سایر موارد کاملاً دروغین در سایت شما ثبت‌نام می‌کند. شما به اطلاعات واقعی کاربر دست نخواهید یافت و کاربر به‌احتمال‌زیاد کالا را از سایتی که او را مجبور به چنین کاری نموده ( دروغ ثبت‌نام کردن) نخواهد خرید. چرا؟ چون شما به اطلاعات او نیاز ندارید. شما چیزی که او خریده است را برای او ایمیل نمی‌کنید، بلکه دارید تلاش می‌کنید تا پیشاپیش اطلاعاتی در مورد او جمع‌آوری کنید و این اصلاً خوب نیست.
  3. گشت‌وگذار در سایت و جستجو در آن را تسهیل بخشید. بیشتر کاربران از یافتن کالایی که در نظر دارند، از طریق گشت‌وگذار و جستجو متنفرند. بیشتر سایتهای ارائه دهنده ی محصولات با این روش(مانند سایت فروش صنایع دستی com) غیر بصری و منسوخ‌شده اند. به‌هرحال بسیاری از کاربران مایل به رفتن به سایتهای اینچنینی نیستند، اما ازآنجاکه یکی از معدود مکان‌ها برای فروش اقلام دست‌ساز است و بخشی از کاربران علاقمند به مصنوعات دستی هستند، ممکن است هر شش ماه یک‌بار از سایتی شبیه به این سایت بازدید کنند، چرا؟ چون گشت و گذار در آن ساده نیست. اگر برای یافتن اقلام، نیازی به نگاه کردن به صدها صفحه نبود،بسیاری از افراد پول بیشتری در این سایت خرج می‌کردند. Thriftbooks.com یکی دیگر از سایت‌هایی است که اگر جستجو در آن کمی بصری‌تر بود، پول بیشتری در آن توسط کاربران خرج می‌شد. بعنوان مثال یک کاربر می‌خواهد فقط نام کتاب یا یک نویسنده را وارد کرده و به آن دست یابد و مایل نیست نیم دوجین چیز را برای پیدا کردن یک یا دو مورد ببیند. جستجو را مثل آمازون برای کاربران ساده‌تر کنید و کاربران هرروز پول خرج خواهند کرد. جستجو را سخت کنید، خواهید دید که پول کم یا اصلاً هیچ پولی دریافت نخواهید کرد. این موضوع اساساً به نقطه اول بازمی‌گردد- ساده بمانید. کالاها را بیش‌ازحد پیچیده نکنید و درنتیجه پول بیشتری از مشتریان دریافت خواهید کرد.

تجارت الکترونیک می‌تواند پاداش‌دهنده و همین‌طور خسته‌کننده باشد، اما کلید کسب پول همیشه ساده‌تر کردن آن برای مشتریانتان است تا پول خرج کنند.. به همین دلیل است که شخصی مرطوب کننده لب یا آب‌نبات یا یک لیموناد را می‌بیند و فکر می‌کند که شاید “لبهایش ترک‌خورده‌اند/ یک‌چیز شیرین به نظر عالی می‌رسد/ تشنه‌است” و آن­ها را میخرد. اگر یافتن آن اقلام بسیار مشکل بود یا برداشتنشان بسیار سخت بود، فروشگاه‌ها از این ارقام کوچک آن‌قدر سود نمی‌کردند. وب‌سایت تجارت الکترونیک شما، فروشگاه مجازی شماست. آن را برای مشتریانتان ساده‌سازی کنید و آن‌ها درازای اینکه تجربه بهتری برایشان ایجاد کرده‌اید، به شما پاداش خواهند داد.

سلیم شهری

علاقه‌مند به IT

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا