طراحی و توسعه وب سایت

Cross Browsing چیست + ۵ ابزار چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت در مرورگرهای مختلف

در پاسخ به Cross Browsing چیست بایستی گفت یکی از معیارهایی که به واسطه آن می توان طراحی یک سایت را استاندارد و کامل به شمار آورد، قابلیت سازگار وب سایت با انواع مرورگرها با نسخه های مختلف می باشد. به این قابلیت در اصطلاح Cross-browsing Compatibility می گویند حال که با این مفهوم آشنا شدید با توجه به اهمیت آن در امتداد مقاله به معرفی ۵ ابزار برای چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت با مرورگرهای مختلف می پردازیم.

تفاوت Multi browser و Cross Browsing چیست ؟

به معنای اجرا شدن وب سایت مربوطه بر روی چندین مرورگر مانند Safari, Chrome, Firefox و Internet Explorer می باشد اما Cross-Browsing به معنای لود شدن صحیح وب سایت در تمامی نسخه های همه مرورگرها می باشد.

تفاوت Multi browser و Cross Browsing چیست ؟

اهمیت Cross Browsing چیست ؟

این موضوع می تواند به عنوان چالش مهمی برای طراحان وب سایت به شمار می رود، زیرا زمانی که کاربر قادر به مشاهده وب سایتی نمی باشد، هیچ گاه سیستم عامل و یا مرورگر خود را برای این مشکل مقصر نمی داند و در اکثر مواقع طراحان وب سایت را سرزنش می کند بنابراین هدف اصلی تمامی طراحان و برنامه نویسان وب سایت این است که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند به دلیل اهمیت این موضوع شایان ذکر است که سرویس سایت ساز فروشگاهی ایران هاست قابلیت cross browsering را دارد امروزه ابزارهای رایگان یا تجاری زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید Cross-Browsing وب سایت خود را به سادگی بررسی نمایید.

cross browser compatibility01

ابزارهای چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت

۱ – چک کردن قابلیتCross-Browser وب سایت با  BrowserShots

BrowserShots یک ابزار رایگان در زمینه بررسی Cross-browsing می باشد، که تصاویری (Screenshot) از وب سایت لود شده شما در مرورگرهای مختلف را به نمایش می گذارد تا با استفاده از آن قادر باشید بدون نیاز به نصب همه مرورگر آنها، لود شدن سایت خود را در تمامی آن ها بررسی نمایید.

مرورگرهای مورد پشتیبانی BrowserShot  عبارتند از :

  • Google Chrome
  • Dillo
  • ELinks
  • Epiphany
  • Mozilla Firefox
  • Galeon
  • و بسیاری از مرورگرهای دیگر …..

سیستم عامل های مورد پشتیبانی عبارتند از :

  • Linux
  • Windows
  • Mac
  • BSD

براساس نظرسنجی های انجام شده از کاربران، به نظر می رسد که دو موضوع در این ابزار هنوز احتیاج به بهبود دارند. محیط کاربری ابزار مربوطه نیاز به ارتقا دارد، زیرا برای مشخص نمودن مرورگرهایی که قصد بررسی آن ها را دارید، باید تیک کنار آن ها را بزنید، که در صورتیکه کاربر بخواهد تمامی گزینه ها را تیک بزند، زمان زیادی از او به هدر می رود. یکی از دیگر از نقض های موجود در این ابزار، کند شدن مراحل لود آن در برخی از موارد می باشد.

browsershots

۲ – چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت با IE Tester

در صورتیکه شما برنامه نویسی هستیدکه به ابزاری برای بررسی لود وب سایت خود در مرورگر Internet explorer  هستید، ابزار IE Tester، ابزاری ایده آل برای شما می باشد.

IE Tester، یک ابزار تحت وب رایگان می باشد که شما را قادر به مشاهده نحوه لود شدن وب سایت خود در انواع نسخه های Internet explorer 5.5, 6, 7, 8  و ۹ می نماید. محیط کاربری این ابزار از نرم افزار Microsoft Word 2007 الهام گرفته است.

طبق آمارها ، این ابزار در برخی از مواقع به خوبی پاسخگوی کاربران نبوده و احتیاج به عیب یابی دارد. همچنین احتمالا دارای مشکلاتی در زمینه لود شدن در ویندوز ۷ می باشد.

۳ – چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت با Dotmobi Virtual Developer Lab

ابزار Dotmobi به شما اجازه می دهد تا نحوه لود شدن وب سایت خود را در انواع دستگاها، مانند iphone، انواع گوشی های موبایل و … مشاهده فرمایید. این ابزار از طریق تکنولوژی Remote access به یک دستگاه مورد نظر واقعی، Remote زده و وب سایت شما را باز خواهدنمود.

همچنین قابل ذکر است که برای استفاده از این ابزار، احتیاج به داشتن کارت اعتباری بین المللی و پرداخت هزینه مربوطه خواهید داشت.

۴ – چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت با Adobe Browser Lab

Adobe browser lab یک ابزار آنلاین برای بررسی Cross-browsing می باشد. این ابزار تصاویری از وب سایت لود شده شما در مرورگرهای مختلف را نمایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا تصویر آن ها را در کنار یکدیگر مقایسه نمایید.

browserlab

با باز شدن Browser Lab، این ابزار از کاربر درخواست وارد نمودن آدرس اینترنتی URL سایت مربوطه خود را می نماید، سپس با وارد کردن نام وب سایت، Browser Lab بلافاصله و به صورت اتوماتیک شروع به لود نمودن وب سایت بر روی مرورگر پیش فرض  Firefox 3.0(در صورت استفاده از ویندوز) می کند. شما به راحتی می توانید از لیست موجود، مرورگر انتخابی خود را تغییر دهید.

در مقایسه Browser Lab  با سایر نرم افزارهای بررسی Cross browser، این نرم افزار به دلیل عدم پشتیبانی از سایر سیستم عامل ها مانند لینوکس و  سایر مرورگرها، قابل استفاده برای کاربران Unix نمی باشد، اما Browser Lab به عنوان یک نرم افزار رایگان دارای محیط کاربری و قابلیت های قابل توجهی می باشد.

۵ – چک کردن قابلیت Cross-Browser وب سایت با CloudTesting

CloudTesting ابزاری است که به طراحان وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت خود را در هریک از مرورگرهای زیر چک نمایند :

مرورگرهای مورد پشتیبانی

  • Internet Explorer 6, 7, 8
  • Mozilla Firefox 3, 3.5, 3,6
  • Apple Safari 3.2, 4.0, 5.0
  • Google Chrome Latest version
  • Opera 9.6

امیداوریم با خواندن این مقاله با مفهوم آشنا شده باشید و با استفاده از ۵ ابزار معرفی شده وب ساتی cross browser در فضای مجازی داشته باشید.

سوالات متداول

BrowserShots - IE Tester - Dotmobi Virtual Developer Lab - Adobe Browser Lab - CloudTesting
BrowserShots - IE Tester - Dotmobi Virtual Developer Lab - Adobe Browser Lab - CloudTesting
Adobe browser lab یک ابزار آنلاین برای بررسی Cross-browsing می باشد. این ابزار تصاویری از وب سایت لود شده شما در مرورگرهای مختلف را نمایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا تصویر آن ها را در کنار یکدیگر مقایسه نمایید.
ابزاری است که به طراحان وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف بررسی و آزمایش نمایند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا