طراحی وب سایت

پیش بینی روند طراحی وب سایت ها در سال ۲۰۱۵

 نیازی نیست کاربران حتما دارای تجربه طراحی باشند تا بتوانند طراحی های تاریخ گذشته را از طراحی های جدید  تشخیص دهند. وقتی به روند  طراحی وب سایت ها در سال ۲۰۱۴ نگاهی می اندازیم، قطعا بررسی اینکه چه نوع طرح هایی در سال  ۲۰۱۵ جذابند  مطلب بسیار مهمی است.  بنابراین قصد داریم ببینیم چه تکنولوژی ها و تکنیک هایی روند طراحی در سال ۲۰۱۵ را تعیین می کنند.

۱. طرحهای  دارای   Interactive Scrolling

در وب سایت هایی که دارای  طراحی Parallax و Infinitive هستند ، کاربر  با استفاده از اسکرول  به یک خط داستانی از تبلیغات یک برند تجاری هدایت می شود. تمامی اسکرول های interactive   (تعاملی) برای مشاهده در موبایل ایده ال هستند.

در اسکرول نوع infinitive بخش های  دیگر سایت زمانی لود می شوند که کاربر به انتهای  صفحه  سایت برسد.  این نوع طراحی در هدایت کاربر بسیار خوب عمل می کند.

طراحی نوع Parallax ، از طریق یک خط داستانی خاص بازدیدکننده را به ویترین محصولات ۳ بعدی هدایت می کند.

در مطالعه ای که با عنوان “همه اسکرول می کنند” صورت گرفت،  Rebeca Gordon (از موسسه Huge) با بررسی تجربیات کاربران و مشتریان دریافت که همه  اسکرول کردن را دوست دارند. گروه او ۴ نوع طراحی را مورد آزمون قرار دادند، این آزمون دارای ۴۸ شرکت کننده بود که در مدت ۳ روز انجام  شد. وی گفت : ” ما دریافتیم که شرکت کنندگان بدون در نظر گرفتن اینکه  از چه طریقی  به اسکرول کردن  راهنمایی شدند  تقریبا همیشه از اسکرول استفاده می کنند. البته ارایه توصیه های کلی کمی دشوار است، ولی پیشنهاد می کنیم در این نوع طراحی، طراحان حتما از اشاره گرها و راهنما استفاده کنند.”

طراحان بر اساس محتوا، نوع حرفه و طبقه بندی سایت،  برای اسکرول کردن باید از اشاره گرهایی  استفاده کنند که کاربر را در استفاده از آن راهنمایی کند. آیا سایت شما سایتی مربوط به تجارت الکترونیک، مقالات و یا اخبار است؟ اشاره گرهای دیداری چگونه با مولفه های طراحی موجود در سایت  شما ادغام می شوند؟  تمامی این موارد بر جایگذاری بهینه و موثر اشاره گرها و راهنماهای  اسکرول تاثیر خواهند گذاشت.

۲. طراحی    Flat

ظهور طراحی فلت در سال ۲۰۱۴ بوده است ولی پیش بینی می شود  این نوع طراحی در سال ۲۰۱۵ بسیار گسترده تر شود. طراحی فلت از فضای باز، لبه های تیز،رنگ های روشن و تصاویر دو بعدی استفاده کرده و  برای کاربر تجربه ای ساده و زلال را فراهم می کند. بدلیل اینکه طراحی فلت برای طراحی واکنش گرا بسیار عالی بوده و زمان لود سریعی دارد، انتظار می رود که در سال ۲۰۱۵ رشد بیشتری داشته و از محبوبیت بالاتری برخوردار شود.

o۳. طراحی  وب سایت  ویژه  موبایل  در  قدم اول

امروزه برای اینکه وب سایت ها تجربه بازدید خوبی در گوشی های تلفن همراه داشته باشند از ابتدا برای دستگاه های موبایل طراحی می شوند تا اثری از کاهش سرعت بازدید آنها در دستگاه های موبایل دیده نشود. در سال ۲۰۱۵ تمرکز طراحی سایت های موبایل بر روی این شعار است که : طراحی وب سایت واکنش گرا دیگر یک گزینه انتخابی نیست،بلکه یک اجبار است.

۴.قالب  ساده  و  منظم

در سال ۲۰۱۵ ، استفاده از تصایر باکیفیت و داینامیک را مشاهده خواهیم کرد که به ارایه یک داستان از محصول تجاری شما می پردازد و حتی ممکن است در آن متن کمی به کار برده شود.  پیمایش آسان  و قالب های تک رنگ (به عنوان مثال،سایه های مختلف آبی در سرتاسر وب سایت بدون رنگ های متضاد اضافی ) از ویژگی های آن است،این ویژگی ها باعث می شود  بازدیدکنندگان تمرکز بهتری داشته باشند و از مسیرهای مشخص شده  حرکت کنند.

۵. وب سایت های  تک  صفحه ای

به دلایل زیادی وب سایت های تک صفحه ای به سرعت حوزه طراحی را در اختیار خود گرفته اند :

  1. سازگاری خوبی با دستگاه های موبایل دارند
  2. به راحتی می توان در آنها حرکت کرد
  3. به سرعت می توانند با یک خط داستانی ارتباط برقرار کنند (و بر روی روایت یک موضوع تمرکز داشته باشند)
  4. امکان ایجاد ارتباط سریع با نام تجاری را فراهم می کنند.

اگر تصور می کنید که وب سایت های تک صفحه ای ۱۰ سال قبل ظهور کرده اند،کمی صبور باشید، وب سایت های تک صفحه ای در سال ۲۰۱۵  منظم تر و جذاب تر از نسخه های قدیمی خود خواهند بود.

۶. استفاده  از  حروف چینی  و  فونت 

 حروف چینی یک عمل انسانی است که شما در فونت های گوگل آن را نمی بینید. دیدن طرح های نوگرایانه که در مسیر اصلی طراحی خود دارای طراحی سفارشی و با کیفیت هستند، بیشتر از قالبها و طرح های  آماده متخصصین صنعت را تحریک  می کند. در سال ۲۰۱۵ وب سایت هایی را خواهیم دید که برای افزودن به جذابیت های بصری وب سایت های خلاقانه خود از فونت های دارای هویت استفاده می کنند،این امر به ساخت یک برند  کمک کند.

۷.  تصاویر  بزرگ   در  پس زمینه

 انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ از تصاویر پشت زمینه در طراحی وب سایت ها استفاده گسترده تری شود. این نوع طراحی همراه با کمی استفاده از افکت های Parallax طرح هایی هستند که توسط برند های بزرگی چون Apple و Google Nexus نیز به کار گرفته شده اند.

ما تاکنون پس زمینه های با اندازه بزرگ زیادی را مشاهده کردیم،اما برای سال ۲۰۱۵ طراحان تغییرات جالبی را در آن ایجاد کردند. همزمان با عرضه فیلم های سه بعدی ، کاربران نیز انتظار دارند لبه های ۳ بعدی را در طراحی ها ببینند. آموختن این مطلب که چطور بتوان در پیچیدگی های گرافیک ۳ بعدی تعادل ایجاد کرد ، نقش مهمی در انقلاب طراحی وب سایت ایفا می کند. به علاوه  انتظار داشته باشید که ویدئو هایی با کیفیت HD را بصورت واکنش گرا در بسیاری از سایت ها در سال ۲۰۱۵ ببینید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا