امنیت

۵ اشتباه رایج امنیتی

ممکن است شما هم یکی از چندین صاحب کسب‌ و کاری باشید که به افسانه‌ ها و اعتقادات غلط در مورد امنیت سایبری اعتقاد دارند. اگر شما از جمله این افراد هستید ، اجازه ندهید که شبکه ی جهانی اینترنت شما را فریب دهد. کلمه ی کلیدی ، سخت‌ کوشی است. اما سوالی که به وجود می آید این است که اگر فریب‌ خورده باشید ، چگونه متوجه خواهید شد؟ گاهی اوقات ممکن است که شما هرگز متوجه این موضوع نشوید. اگر به موضوعات داغ آنلاین ادامه نمی ‌دهید ، ممکن است وارد دروغ‌ هایی شوید که هکرها می‌ خواهند به آن ‌ها معتقد شوید.

از این رو ، در اینجا ۵ باور غلط امنیتی آورده شده که افراد متعددی (درست مثل شما) به آن‌ ها اعتقاد دارند:

 

Website-Security-Mistakes-NonProfits-Must-Fix-Now

 

۱- هکرها فقط داده‌ های شما را می ‌خواهند

درحالی ‌که این عنوان در صدر فهرست باقی می ‌ماند ، آخرین موج‌ های شکاف های امنیت سایبری کاری با داده ‌ها نمی‌ کنند. هک کردن یک سیستم در حال حاضر با ویروس‌ های باج افزاری جایگزین می‌شود که فایل‌ ها و پوشه‌ های یک سیستم را رمزنگاری می‌کنند (و شبکه را). سپس مجرمان درخواست باج ‌گیری می ‌کنند و به ‌محض اینکه پرداخت انجام شد ، وعده می‌ دهند که یک کلید رمز گشایی برای باز کردن قفل سیستم ارائه نمایند. هدف کسب پول است و ویروس ‌های باج افزار می ‌توانند به‌ راحتی در فایل پیوست ایمیل تعبیه شوند.

۲- هکرها نابغه هستند

این افسانه در طول سال ‌ها کم ‌ارزش شده چرا که برخی از نوجوانانی که فوق العاده باهوش نبوده اند به بهترین هکرها تبدیل شده اند ، اگرچه آن ها حفره‌ های امنیتی را به خوبی می ‌شناسند. تبادل اطلاعات هک شده ، دانش رایجی است و مهارت اینکه اکثر هکرها دارا هستند ، انتظار زیاد و صرف زمان طولانی برای ارسال حملات می باشد. در طول زمان ، آن‌ها درنهایت می ‌توانند یک شرکت را مکان ‌یابی کنند که موارد امنیتی را رعایت نمی کرده اند.

۳- تمام چیزی که نیاز دارید ، یک دیواره ی آتش خوب است

یک دیوار آتش معمولاً یک مانع بین یک شبکه ی درونی ایمن و مطمئن و از سویی دیگر شبکه ی بیرونی مثل اینترنت ایجاد می‌کند که فرض می‌شود ، ایمن یا قابل ‌اطمینان نیست. اما امنیت سایبری به‌ خوبی محافظت ‌شده ، فراتر از خرید اولیه یک دیواره ی آتش می باشد. تبهکاران سایبری هر روز راه ‌های جدید و مبتکرانه ‌ای برای رخنه به سیستم ‌ها ایجاد می‌ کنند ، اگر فقط بر دیواره ی آتش اکتفا نکنید و ‌به روز رسانی ‌های نرم ‌افزاری را نیز انجام دهید ، خود را از معرض حمله رها خواهید کرد.

۴- آن ‌ها فقط اطلاعات شما را می‌خواهند.

در حالی ‌که این ‌یک موضوع اولویت دار است و بسیاری از هکرها اطلاعات شما را می‌ خواهند ، بخش دیگری از امنیت که باید درک شود عبارت است از : حملات DoS. در این نوع حمله مجرم به سیستم شما دسترسی پیدا می ‌کند و مجوز را چنان تغییر می‌دهد که شما و سایر کاربران مجاز توانایی دسترسی به‌حساب های خود را از دست بدهید. هدف از این موضوع باز داشتن شما ، شرکای کسب‌ و کار شما یا حتی مشتریانتان در استفاده از سیستم است.

۵- تهیه ی بک آپ فقط در شرکت‌های بزرگ مورد نیاز است

در سال‌ های اخیر ، تعداد رخنه‌ های امنیتی در سراسر دنیا به‌ صورت تصاعدی در حال افزایش است. یک دلیل این است که ویروس ‌هایی که به یک سیستم و شبکه نفوذ می ‌کنند ، اغلب تا سه ماه پس از اولین حمله کشف می‌ شوند. به  اکثر شرکت ‌های امنیتی در حال حاضر توصیه می‌شود تا حداقل دو منبع پشتیبان گیری به‌ عنوان روشی برای رهایی از ویروس و بازگشت سیستمشان به حالت نرمال داشته باشند. ابر به‌عنوان یکی از ایمن ‌ترین مکان‌ ها برای یک پشتیبان گیری باقی می‌ماند ، اما منبعجایگزین نداشته باشید ، ممکن است از ویروس نیز پشتیبان تهیه کنید. وقتی اقدامات ضروری را انجام می دهید (و به تسریع رویه‌ های خود ادامه می‌ دهید) ، در مورد اینترنت فریب نخواهید خورد. این موضوع ، مزیت ایمن نگه‌ داشتن سیستم ‌های شما را به همراه دارد و شما به ‌عنوان مالکی پرتلاش برای کسب ‌و کاری که دارا هستید ، محسوب خواهید شد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا