وردپرس (wordpress)

هر آنچه بایستی در مورد تفاوت هاست ایران و خارج بدانید!

در چند سال اخیر، با افزایش روند رو به رشد فن‌آوری‌های مرتبط با اینترنت در داخل کشور و خصوصا توسعه و بهبود زیرساخت دیتاسنترها، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی فضای هاست و میزبانی موفق به راه اندازی سرویس‌های هاست داخل ایران با کیفت مناسب شده‌اند. این امر در کنار شرایط اقتصادی، به مرور مالکین کسب و کارهای اینترنتی را مجاب به منتقل کردن وب سایت‌ها و سرویس‌های خود به هاست‌های داخل ایران نموده است. اما همانطور که شاهد هستیم، همچنان حجم بزرگی از کسب و کارها، میزبانی‌های خارجی را ترجیح می‌دهند. علت تفاوت در این انتخاب چیست؟ هاست ایران بهتر است یا خارج ؟! ( هاست ایرانی یا خارجی ) در ادامه به مقایسه‌ی تفاوت هاست ایران و خارج در بخش‌های مختلف می‌پردازیم.

مزایا و معایب میزبانی وب­ در ایران

  1. سرعت بارگذاری سریع­‌تر (به دلیل فاصلۀ کمتر بین کاربر و میزبانی وب)
  2. عدم امکان تحریم (به دلیل نداشتن وابستگی به خارج از کشور)
  3. بارگذاری و باز شدن وب­سایت به هنگام اختلال­‌های بین المللی
  4. پورت و زیرساخت اینترنتی نسبتاً ضعیف‌­تر نسبت به سرویس­‌های خارجی
  5. پهنایِ باند گران­تر بخاطر محدودیت در نگهداری سرویس‌­ها

مزایا و معایب میزبانی و­­ب­ در خارج از ایران

  1. هنایِ باند و ترافیک ماهیانه بیشتر در مقایسه با سرویس­‌های داخل ایران
  2. استفاده از جدیدترین تکنولوژی­‌های نگهداری
  3. سرعتِ بالای پورت و کیفیت شبکه دیتاسنتر از نظر فنی
  4. امکانِ وجود خطر تحریم و عدم دسترسی
  5. بارگذاری کندتر به دلیل فاصله و مسافتِ بیشتر

تفاوت سرویس دهنده های میزبانی داخلی و خارجی

هاست ایرانی بهتره یا خارجی ؟ بررسی تفاوت هاست ایران و خارج براساس مولفه‌های زیر انجام داد:

تفاوت هاست ایران و خارج

سرعت دسترسی و بارگذاری وب سایت هاست ایران یا خارج بهتر است؟

به جرأت می‌توان گفت که مهمترین مولفه در خرید هاست پرسرعت، تاثیر آن بر سرعت بارگذاری وب‌سایت است. محل جغرافیایی استقرار سروری که میزبان یک وب سایت است، تاثیر مستقیم بر لود اولیه وب سایت دارد. هر چقدر این مکان نزدیکتر به کاربری باشد که در حال بارگذاری وب سایت است، سرعت بارگذاری اولیه سریع‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن این عامل، در صورتی که عمده بازدیدکنندگان وب سایت شما ایرانی هستند، قطعا خرید هاست ایران و استفاده از آن در سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. همچنین عکس موضوع نیز صادق بوده و برای وب سایت‌هایی با بازدید کنندگان غیر ایرانی، میزبانی‌های خارج از ایران پیشنهاد می‌شود.

هاست ایران یا خارج برای سئو مناسب است؟

یکی از مواردی که در سئوی یک وب سایت موثر است، ارتباط دائمی و سریع ربات‌های موتورهای جستجو با وب سایت است.درصورتی که این ارتباط مختل گردد و یا با سرعت مناسب برقرار نشود، وب سایت از دید موتور جستجو خارج از دسترس بوده و موجب افت امتیاز سئو می‌شود. به یاد داشته باشید که خرید هاست ویندوزی خارج از ایران از بستر شبکه پایدارتر و سریعتری نسبت به نوع ایرانی خود برخوردار است، در این زمینه دارای برتری بوده، و برای وب سایت‌هایی که SEO based هستند، پیشنهاد می‌شوند.

تفاوت هاست ایران و خارج از نظر اختلالات اینترنتی

بعضا رخ دادن اختلالات اینترنتی اجتناب ناپذیر بوده و مشاهده شده که به صورت لحظه‌ای ارتباط شبکه داخل ایران با خارج از کشور قطع می‌شود. در صورتی که وب سایت شما خارج از ایران میزبانی می‌شود، در این بازه‌ی زمانی،وب سایت برای کاربران داخلی در دسترس نخواهد بود. همچنین عکس این موضوع نیز صادق است، و وب سایت‌های میزبانی شده در ایران، از خارج از کشور قابل مشاهده نخواهند بود. پس با توجه به محدوده کاربران هدف خود که داخلی هستند و یا خارجی و هچنین مبحث سئو که در بالاتر توضیح داده شد، این مورد را نیز در انتخاب خود لحاظ نمایید.

هاست ایرانی یا هاست خارجی در زمان رخ دادن اختلال اینترنتی

امنیت هاست ایران بهتر است یا خارج ؟

اگر وب سایتی دارید که اطلاعات بسیار حساس و مهمی دارد و یا به شکلی وظیفه ارائه دادن سرویس‌های دولتی را بر عهده دارد، بهترین انتخاب ممکن برای شما، هاستینگ داخل ایران خواهد بود. از این جمله می توان به وب سایت‌های مرتبط با دانشگاه‌ها و مراکز اداری و دولتی، همانند شهرداری‌ها اشاره کرد.

[irp posts=”۱۹۱۷۱″ name=”هر آنچه بایستی درباره مزایا و معایب میزبانی سایت در ایران بدانید”]

تفاوت هاست ایران و خارج در مباحث کپی رایت و اعمال تحریم‌ها

یکی از دغدغه‌هایی که تابع شرایط حاکم است، اعمال تحریم‌ها روی وب سایت‌ها است. در صورتی که حس می‌کنید ممکن است وب سایت شما به این دلیل متضرر شود، بهتر است که از هاست داخلی استفاده کنید.

همچنین در رابطه با مبحث کپی رایت، معمولا هاست‌های ایرانی نظارت کمتری بر این مورد دارند. اما بدین معنی نیست که کلا هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد. پسندیده است که فارغ از نوع هاست مورد استفاده، قوانین کپی رایت رعایت گردد.

کپی رایت در هاست ایرانی و هاست خارجی هاست ایرانی ایران هاست رایگان ایران هاستینگ هاست لینوکس ایران دامنه هاست ایران قیمت هاست و دامنه

قیمت هاست ایران بهتر است یا خارج ؟

تهیه سرویس‌های خارج از ایران با استفاده از یکی از ارزهای رایج انجام می‌پذیرد. به همین دلیل با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، معمولا قیمت هاست‌های داخل ایران نسبت به نمونه خارجی آن ارزانتر خواهند بود. اگر قیمت برای شما مهم است، قطعا میزبانی داخل ایران می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

قیمت هاست ایرانی هاست ویندوز هاست ماهانه خرید هاست ارزان هاست وردپرس هاست لینوکس هاست خارج هاست خارجی هاست خارجی رایگان هاست خارجی ارزان

کلام آخر هاست ایران یا خارج

تمام موارد بالا به صورت کلی گفته شده است و ممکن است بسته به شرایط موجود متغیر باشند. همچنین نکاتی نیز وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید:

  • قرار داشتن وب سایت در هاست خارج از کشور حتی برای هاست وردپرسی الزاما به معنای کند لود شدن وب سایت نیست. همانطور که گفته شد تنها می‌تواند در سرعت لود سایت تاثیر‌گذار باشد.
  • مورد اعمال تحریم‌ها بسیار اختصاصی بوده و در مجموع مشکلی برای سایت‌ها ایجاد نمی‌کند.

سیاوش غلامی

مدیر سرور ایران هاست - کارشناس ICT

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    در صورتی که طراحی سایت در ایران انجام بشه و دامنه و هاست در خارج از ایران تهیه شده باشد, برای آپلود سایت به دلیل ip ایرانی ممکن است مشکلی ایجاد شود؟ و در صورت مثبت بودن جواب آیا این مسئله راه حلی دارد؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا