کسب و کارشبکه های اجتماعی

راه های افزایش فروش در اینستاگرام ( فروش بالا در اینستاگرام با رعایت چند نکته ساده! )

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب می‌تواند تأثیر چشمگیری در میزان فروش و کسب درآمد بیشتر در حوزه فعالیت شما داشته باشد. برای این منظور باید با تکنیک‌ها و نکات مختلف استفاده از آن آشنا باشید تا بتوانید محصولات خود را به تعداد افرادی بیشتری بفروشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات و راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام به شما معرفی کنیم.

راهکار افزایش فروش اینستاگرام

۱) ایجاد اکانت بیزینسی

حساب کاربری در اینستاگرام انواع مختلفی داشته که یکی از آن‌ها حساب کاربری بیزینسی است. اگر در اینستاگرام فروشگاه اینترنتی دارید و به دنبال فروش بالا در اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌شود حتما حساب کاربری خود را از نوع بیزینسی انتخاب کنید. انتخاب نوع بیزینسی امکانات زیادی را برای راه اندازی فروشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر آن ابزارهای مختلفی برای تحلیلی و بررسی اکانت نیز در اختیار دارید که می‌توانید به کمک آن‌ها رفتار مخاطب خود را رصد کنید و به افزایش میزان فروش خود در این شبکه اجتماعی کمک کنید. در کنار اینستاگرام بهتر است باقی شبکه های اجتماعی خود را نیز بیزینسی کنید تا به افزایش فروش خود کمک کنید. مثلا میتوانید در پینترست نیز فعالیت کنید اگر نمی دانید برنامه پینترست چیست در مقالات دیگر ما در این باره بخوانید.

در مقاله تحلیل پیج اینستاگرام این مورد را به طور کامل توضیح داده ایم.

داشتن حساب بیزینسی در اینستاگرام

۲) تبدیل پروفایل اینستاگرام به ویترین جذاب

اولین قدم برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام، ساختن یک پروفایل کاملا خلاقانه است که توجه خریداران را به خود جلب کند. در قسمت بیو پیچ توضیحات جذابی در مورد نوع فعالیت خود درج کنید.

می‌توانید آدرس یا شماره تلفن نیز اضافه کنید تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. از عبارت‌هایی مانند ارسال رایگان نیز می‌توانید استفاده کنید که انگیزه خرید را در افراد افزایش داده و باعث فروش بیشتر در اینستاگرام می‌شود. در مقاله نوشتن آدرس در بیو اینستاگرام این مورد را توضیح داده ایم.

اگر محصولات و خدمات خود را در استوری نیز ارائه می‌دهید می‌توانید هایلات‌های مختلفی را با عنوان‌هایی از قبیل محصولات جدید، رضایت مشتری، ارتباط با ما، جدیدترین تخفیفات و … ایجاد کنید تا دسترسی به استوری‌ها برای مشتریان راحت‌تر شود. داشتن یک پروفایل جذاب باعث می‌شود افراد هر بار مشتاق به دیدن پیج شما باشند تا محصولات و پیشنهادات جذاب را بررسی کنند.

 

پروفایل اینستاگرام شبیه ویترین فروشگاه

نکته مهم این است که شما باید از صفحه کاربری خود دقیقا مانند یک فروشگاه استفاده کنید. نحوه قرار دادن پست و استوری‌ها مشابه چیدمان محصولات در ویترین فروشگاه است. هرچه ویترین فروشگاه جذاب‌تر باشد تعداد مشتریان نیز افزایش می‌یابد. برای این منظور می‌توانید به فروشگاه‌های موجود در شهر خود مراجعه کنید و ببینید چه چیزی شما را به ویترین یک مغازه جذب می‌کند. از این ترفندها در حساب کاربری خود استفاده کنید.

 

 

۳) برندسازی در پست و استوری، راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

برای متمایز شدن از دیگران، باید یک پیام ثابت داشته باشید. برندسازی پروفایل شما بخش مهمی از حضور شما در اینستاگرام است. استفاده از یک سبک خاص برای عکاسی از محصولات، داشتن تصاویر طراحی شده و ثابت برای هایلات‌های مختلف، استفاده از لوگو بر روی تصاویر و هرکاری که به طور خاص برای محصولات شما بوده و مشتریان با دیدن آن به یاد برند شما می‌افتند.

به اکانت اینستاگرام زیر توجه کنید. برای هایلات‌های خود تصویر مرتبطی را طراحی و قرار داده قرار داده است. همچنین از سبک خاصی برای عکاسی از محصولات استفاده نموده است که بسیار جذاب است. اگر در بازه ی زمانی کوتاهی پس از راه اندازی پیج اینستاگرام خود نتوانستید به فروش چندانی دست یابید، نا امید نشوید و تصمیم به دیلیت اکانت اینستاگرام نگیرید. بهتر است ابتدا روش های زیر را برای بالا بردن فروش در اینستاگرام امتحان کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را بخوانید.

برای فروشگاه اینترنتی خود برندسازی کنید

روش‌های مختلفی برای برندسازی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تصویربرداری خلاقانه از محصولات:

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، باید وقت زیادی را برای چیدمان جذاب محصولات و تصویربرداری از آن‌ها اختصاص دهید. می‌توانید از دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کرده یا از یک عکاس برای این کار کمک بگیرید.

  • استفاده از رنگ مناسب برای پست و استوری:

می توانید از ترکیب رنگ موجود در لوگوی خود استفاده کنید، یا با توجه به نوع محصولات خود رنگ خاصی را انتخاب و تمام پست‌ها و استوری‌های خود را در این ترکیب رنگ طراحی کنید. این کار باعث ایجاد جذابیت در پست‌ها و استوری‌های شما می‌شود. برای نمونه در تصاویر بالا لوگوی فروشگاه به رنگ صورتی بوده و اگر توجه کنید تمام پست‌ها هاله‌ای از رنگ صورتی دارند.

  • استفاده از هشتگ‌های مناسب و اختصاصی:

هشتگ‌ها باعث می‌شوند شما به راحتی در میان تعداد بالایی از پیج‌های اینستاگرامی پیدا شوید و به تقویت پیام شما برای مخاطبان بزرگ‌تر کمک می‌کنند. فهرستی از هشتگ‌هایی که نشان‌دهنده برند شما هستند را جمع‌آوری کنید و سپس در مورد آن‌ها تحقیق کنید تا میزان محبوبیت آن‌ها را در اینستاگرام بسنجید.

در مقاله ساخت هشتگ در اینستاگرام در مورد استفاده از هشتگ به طور کامل توضیح داده ایم.

۴) استوری لینک دار راه فروش بالا در اینستاگرام

یکی از مهم ترین خدماتی که از طریق اینستاگرام برای کاربران ایجاد شده ایجاد لینک در استوری ها می باشد. این کمک بزرگی به کسانی است که پیج های فروشگاهی دارند. با راحت تر کردن مسیر رسیدن مخاطب به محصولات می توانید فروش را افزایش بدید.

۵) برقراری ارتباط قوی با مخاطبان

از آن جایی که حجم بالایی از محصولات و فروشگاه‌های مختلف در اینستاگرام وجود دارد و کاربران با گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید روبرو هستند، زمان زیادی برای جلب توجه آن‌ها ندارید. یکی دیگر از راه‌کارهای افزایش فروش اینستاگرام ایجاد ارتباط قوی بین خود و مخاطبانتان است. این ارتباط باعث می‌شود آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد کنند و در صورتی که حتی از محصولات شما خرید نکنند باز هم در صفحه شما باقی بمانند.

تصور کنید به تازگی پیج فروش محصولی را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید. در ابتدا تنها دوست و آشنایان شما را دنبال کرده و از شما خرید می‌کنند. دلیل این امر این است که این افراد با شما آشنا بوده و به شما اعتماد دارند. فعالیت شما باید به گونه‌ای باشد که تمام افراد دنبال کننده صفحه چنین حسی نسبت به شما داشته باشند و با اعتماد از فروشگاه شما خرید کنند. می‌توانید تصاویر و ویدیوهای ارسالی از مشتریان خود را در پیج قرار دهید تا شانس خود را برای فروش بیشتر افزایش دهید.

۶) اطلاعات تماس خود را ارائه دهید

یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، ارائه اطلاعات تماس به طور کامل و صحیح است. هنگامی که یک فالوور اینستاگرام خریدی انجام می‌دهد، باید برای پاسخ به سوالات مربوط به خرید او در دسترس باشید. به مشتریان راهی برای تماس بدهید تا مطمئن شوند در صورت بروز مشکل شما در کنارشان هستید. بسیاری از پیج‌های فروش در بیو خود شماره تماس قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید آدرس ایمیل یا در صورت داشتن فروش حضوری آدرس فروشگاه خود را نیز اضافه کنید. این کار باعث ایجاد اعتماد بیشتر بین شما و مشتریان فروشگاه خواهد شد.

یکی از قابلیت های اینستاگرام وصل شده به واتساپ است. ما در مقاله چگونه واتساپ را به اینستاگرام متصل کنیم در این مورد توضیح داده ایم.

افزودن شماره تماس در پروفایل

۷) تبلیغ در اینستاگرام یکی از راه های فروش بالا در اینستاگرام

پیج‌ها و اکانت‌های مختلفی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که دنبال کنندگان بسیار زیادی نیز جذب کرده‌اند. استفاده از این پیج‌ها برای تبلیغ محصولات راهی بسیار مناسب برای فروش بیشتر است. به این صورت که این افراد محصولات شما را دریافت و پس از بررسی و اطمینان از کیفیت محصول آن را به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کنند.

البته توجه داشته باشید برای تبلیغ به هر پیج پربازدیدی مراجعه نکنید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت می‌کنید، بهتر است از پیج‌هایی که در زمینه آموزش آرایش و خود آرایی فعالیت می‌کنند برای تبلیغ استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توانید پیج‌های کاری مشابه فروشگاه خود را پیدا کرده و از طریق تبادل با آن‌ها میزان فروش خود را افزایش دهید.

در مقاله ای دیگر در مورد استراتژی بازاریابی اینستاگرام توضیحات کاملی داده ایم، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

فروشگاه ساز

جمع‌بندی

جذابیت بصری اینستاگرام آن را به کانالی مناسب برای فروشندگان برای دستیابی به مشتریان بیشتر و افزایش میزان فروش تبدیل می‌کند. برای تبدیل یک فالوور اینستاگرام به مشتری وفادار، باید محتوایی ایجاد کنید که با صدای برند منحصر به فرد شما را با مشتریان در میان بگذارد. اگر مخاطبان خود را بشناسید، می‌توانید خواسته‌ها و نیازهای آنها را برآورده کنید و ارتباط قوی با آن‌ها برقرار کنید که برای فروش در اینستاگرام بسیار مهم است.

در کنار موارد گفته شده اگر شما برند هستید می توانید برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان، درخواست تیک آبی اینستاگرام را ارائه دهید تا اینستاگرام هویت شما را تایید کند.

این مقاله از ایران هاست ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ( خرید سرور مجازی vps ، هاست ویندوز، ثبت دامنه و.. ) تقدیم شما شد. تیم کارشناسان محتوای ایران هاست امیدوار است که این محتوا توانسته باشد نیاز شما را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا