میزبانی وب

ترافیک نامحدود در سرور مجازی چه معنایی دارد؟

اگر شما به دنبال یک کسب و کار موفق در اینترنت و فضای مجازی هستید نیاز دارید که در ابتدا از یک سرور مجازی خوب استفاده کنید. در صورتی که شما نیاز دارید از فایل‌های تصویری و یا صوتی و یا به طور کلی فایل‌های حجیم و سنگین برای کسب وکار خود استفاده کنید باید از سرور مجازی با ترافیک نامحدود بهره ببرید. برای توضیح این بخش ابتدا باید با سرور مجازی آشنا شویم.

سرور مجازی

سرور مجازی در واقع بخشی از یک سرور بزرگ و قدرتمند است که منابع و تجهیزات اختصاصی مانند رم و هارد به آن‌ اختصاص داده می‌شود.

سرور مجازی

کاربرد سرور مجازی

می‌توان گفت که سرور مجازی برای وب‌سایت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به منابع و ویژگی‌هایی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی نیاز دارند. چرا که اگر شما بر روی هاست اشتراکی بخواهید بیشتر از حد مجاز منابع هاست استفاده کنید، کندی سرعت و دریافت ارور را در پردازش و ارسال و دریافت داده‌ها تجربه خواهید کرد. استفاده از سرور مجازی به این سایت‌ها توانایی لازم برای استفاده از منابع و تجهیزات زیاد مانند رم، هارد و قدرت پردازنده مرکزی یا همان CPU را می‌دهد.

یکی دیگر از موارد کاربرد سرورهای مجازی دانلود و آپلود است. استفاده از سرور مجازی برای وب‌سایت، سرعت آپلود و یا دانلود را افزایش می‌دهد. سرور مجازی به همراه سیستم عامل‌هایی مانند لینوکس، ویندوز و… به متقاضیان عرضه می‌گردد.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه هاست دانلود و آپلود مقاله ما را مطالعه نمایید.

سوالی که اغلب برای کاربران ایرانی پیش می‌آید آن است که باید از سرور مجازی ایران استفاده کنیم یا سرور مجازی خارج از ایران؟

برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که اجاره سرور مجازی ایران برای کاربران ایرانی سودمند‌تر است. چرا که دسترسی به سرور مجازی از ایران برای کاربران ایرانی آسان‌تر و راحت‌تر است. همچنین در راستای امنیت اطلاعات و نگهداری از آن‌ها به خصوص برای سازمان‌های دولتی که پیوسته از سرمایه‌های ملی پاسداری می‌کنند، سرور ابری داخل ایران بهتر از سرورهای مجازی در خارج از ایران عمل می‌کنند‌. حال که تا حدودی با سرور مجازی آشنا شدیم، بهتر است پهنای باند و ترافیک نامحدود را در ایران شرح دهیم.

در انتهاب این بخش به شما توصیه می کنیم مقاله سرور میکروتیک چیست یا MikroTik VPS را مطالعه نمایید.

پهنای باند و ترافیک نامحدود

پهنای باند و ترافیک نامحدودزمانی که شما از یک هاست اشتراکی و یا سرور مجازی استفاده می‌کنید شرکت ارائه دهنده مشخصاتی را به شما می‌دهد که میزان سهم شما را از منابع سرور مرکزی مانند ترافیک، پهنای باند، CPU، رم و… را مشخص می‌کند. شرکت‌های هاستینگی وجود دارند که برای جذب مشتری‌های قوی به فروش ترافیک یا پهنای باند نامحدود پرداخته‌اند. کاربران برای آنکه بتوانند سرعت آپلود و یا دانلود خود را در سرور مجازی بالا ببرند نیاز دارند که از پهنای باند و ترافیک نامحدود استفاده کنند.

اما شرکت‌ها ترافیک نامحدود را به چه طریقی به کاربران عرضه می‌کنند؟

عرضه ترافیک نامحدود سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران با توجه به نزدیکی موقعیت جغرافیایی به کاربران ایرانی سرعت بالاتری را در ارسال و دریافت اطلاعات از خود نشان داده است. به همین دلیل کاربران ایرانی تمایل بیشتری به استفاده از این سرور دارند.

بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ در ایران ترافیک نامحدود را برای سرورهای مجازی ارائه می دهند.سرور مجازی نامحدود ایران از لحاظ ترافیک، با توجه به شرایط خدمات در شرکت‌های مختلف، تفاوت دارد. معمولا برای سرویس هایی با ترافیک نامحدود، سرعت اینترنت پایین تری در نظر می‌گیرند. البته بعضی از شرکت‌ها نیز برای ترافیک‌های نامحدود، سقف مصرف منصفانه تعیین می‌کنند (برای مثال ۱۰۰۰ گیگ).

در برخی از شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ ممکن است ترافیک نامحدودی را به شما ارائه دهند که فایل‌هایی که می‌توانید بر روی سرور مجازی خود میزبانی کنید را محدود کند.

همانطور که می‌دانید وجود فایل‌های تصویری و صوتی پهنای باند بیشتری را نیاز دارد. پس در صورتی که شما فایل صوتی و یا تصویری بر روی سایت خود نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که سرمایه خود را صرف استفاده از ترافیک نامحدود نکنید چرا که نیازی به انجام این کار نیست.

برخی نکاتی که کاربران در هنگام خرید ترافیک نامحدود سرور مجازی حجیم باید در نظر بگیرند

  • هیچ شرکت هاستی نمی‌تواند پهنای باند نامحدود به شما عرضه کند، اما می‌تواند یک پهنای باند نسبتا بزرگ و سرویس عالی را در خدمت شما قرار دهد. البته این میزان از خدماتی که شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌دهند تماما به میزان بودجه و سرمایه شما بستگی دارد.
  • سرویس‌های نامحدود بیشتر برای وبسایت‌های پر حجم و پر ترافیک همانند وب‌سایت‌های دانلودی استفاده می‌شود.
  • از شرکت ارائه دهنده بخواهید ضمانتی به شما دهد، که شما امکان افزایش دیسک و ترافیک خود را داشته باشید. چرا که ممکن است در اواسط فعالیت خود به فضای دیسک بیشتری نیاز پیدا کنید.

همانطور که گفته شد استفاده از سرور مجازی ایران بسیار سودمند و مفید خواهد بود. اما در هنگام “خرید سرور مجازی ایران پهنای باند نامحدود” ، به پهنای باند و میزان ترافیک مناسب شرکت ارائه دهنده توجه کافی داشته باشید.حال بایستی با توجه به نکات ذکر تصمصیم به خرید سرور مجازی ایران و یا در صورت نیاز سرور مجازی کانادا کنید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در مورد هاست نامحدود مطالعه نمایید.

امیر بیژنی

مدیر سرور در ایران هاست | کارشناس ارشد مدیریت فناری اطلاعات | کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات | برنامه نویس php، پایتون | تسلط بر مفاهیم سرور، شبکه | علاقه مند به امنیت، IOT، مطالعه، ورزش، گیتار و نقاشی

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا