وردپرس (wordpress)

هاست asp.net core را بشناسید + معرفی ۶ ویژگی هاست دات نت کور

شاید یکی از پارامترهای اساسی که برنامه نویسان، برای ایجاد و استقرار برنامه‌های خود باید در نظر بگیرند، استفاده از بهترین و مناسب‌ترین‌ هاست در دسترس است.‌ خرید هاست باید متناسب با زبان برنامه نویسی که بکار میرود باشد. و از آنجا که درصد زیادی از برنامه نویسان از زبان برنامه نویسی ASP.net استفاده می کنند بر آن شدیم تا در این مقاله بگوییم، هاست asp.net core چیست ؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

برای آنکه به مفهوم هاست دات نت کور برسیم لازم است تا مقدمه ای راجب به ASP.NET بدانیم.

ASP.NET چیست؟

در واقع ASP.NET یک چارچوب کاربردی وب است که توسط مایکروسافت طراحی شده است. برنامه نویسان به وسیله این پلتفرم شی‌گرا قادر خواهند بود وب سایت‌ها، سرویس‌ها و برنامه‌های پویا ایجاد کنند.

شی‌گرایی یک امتیاز مثبت برای برنامه نویسان خواهد بود، چرا که به وسیله آن می‌توانند با کد نویسی کمتری نیازهای نرم‌افزار را برطرف سازند. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما با موضوع “asp.net چیست و کاربردهای آن” برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

ASP.NET چیست؟

 

ویژگی‌های هاست asp.net core چیست

اکثر‌ هاست‌ها آخرین نسخه را از چارچوب‌های مربوطه ارائه می‌دهند. بنابراین بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، آن است که این نسخه‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا به هاست دات نت کور ایده آل خود برسید. اما فارغ از بررسی نسخعه ها برخی ویزگی های دیگری هم هست که در ادامه به آنها میرسیم.

. در اینجا برخی از راهنمایی‌های موجود که می‌تواند به شما در انتخاب‌ هاست asp.net core کمک کنند، توضیح داده خواهد شد.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه چارچوب دات نت کر چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

۱- در انتخاب هاست asp.net core به روزرسانی توجه کنید.

ابتدا باید بررسی کنید که آیا‌ هاستی که در نظر گرفته اید، در قبال به روز رسانی نرم افزارها مسئولیت پذیر است یا خیر. زیرا به صورت روزمره باگ‌ها و مشکلات امنیتی متعددی در زبان‌های برنامه نویسی و علی الخصوص چارچوب‌های برنامه نویسی پدیدار می‌شوند که نیاز به برطرف سازی از طریق بروز رسانی نرم افزارهای روی سرور را دارند.

۲- پشتیبانی از نسخه‌های ASP.NET شرط اساسی در انتخاب هاست asp.net core

ASP.NET به عنوان یکی از پایه‌ای ترین زبان‌های برنامه نویسی به حساب می آید که که توسط مایکروسافت توسعه یافته است، به همین دلیل یکی از ویژگی‌های اصلی که در انتخاب هاست asp.net core باید به آن توجه کنیدپشتیبانی از نسخه‌های مختلف آن است. نسخه‌های ۱ و ۲ و ۳ دات نت کور، هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که شما باید با توجه به نیاز وب سایت و چارچوب خود، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

پشتیبانی از نسخه‌های ASP.NET

۳- نسخه Microsoft SQL Server

در کنار ASP.NET استفاده از آخرین نسخه MSSQL یک مورد ضروری است تا همه ویژگی‌های دیتابیس را جهت طراحی و ساخت وب سایت‌های پویا (Dynamic)، پشتیبانی کند. ورژن‌های جدید‌تر، سازگاری خیلی مناسب‌تری با برنامه نویسی دات نت کور دارند. همچنین فعال بودن ویژگی‌های Reporting و دیگر موارد، برای شما مزیت به حساب می‌آید.

۴- کنترل پنل هاست asp.net core

کنترل پنل‌ مورد استفاده در سرویس شما، باید کاربری آسان و راحتی داشته باشد. با چند کلیک ساده بتوانید وبسایت ساخته و تغییر نسخه‌ها را اعمال کنید. همچنین رابط کاربری و گرافیک مناسب هم جزء مزیت‌ها به حساب می‌آید.

۵- سخت افزار مورد نیاز

همانطور که می‌دانید، نیازهای سخت افزاری همیشه به نیازهای شما بستگی دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب‌ هاست مناسب نیازهای خود را بررسی کنید. همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که سرویس دهنده‌ هاست شما می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد یا خیر. میزان منابع کم RAM و CPU، برای وب سایت شما مشکل ایجاد می‌کند.

۶- کیفیت پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی خوب به همان اندازه انتخاب‌ هاست دات نت مناسب اهمیت دارد. زمانی که وب سایت، سرویس و یا هاست شما دچار مشکل شود، آن موقع درک می‌کنید که پشتیبانی فنی مناسب چقدر با اهمیت است. کارشناس‌هایی با سطح دانش بالا، می‌توانند خدمات بهتری را به شما ارائه کنند.

برخی از ویژگی‌های دیگر هاست دات نت کور

‌هاست دات نت کور می‌تواند کتابخانه‌های استانداردی که براساس ویندوز، لینوکس و… هستند را تامین و پشتیبانی کند.  برای مثال می توانید به راحتی هاست لینوکس asp net core داشته باشید.

می‌توان گفت که به وسیله این پلتفرم شما قادر خواهید بود که نرم‌افزار خود را روی تمامی ‌سیستم عامل‌ها پیاده سازی کنید.

از دیگر ویژگی‌های هاست دات نت کور می‌توان به استفاده آسان از آن اشاره کرد. به صورتی که می توان پشتیبانی از آن را با چند کلیک ساده برای وب سایت‌های میزبانی شده در هاست‌های ویندوزی فعال نمود.

از امتیازات مهمی‌که‌ هاست ویندوز حرفه ای برای کاربران به ارمغان آورده است، هزینه بسیار پایین است. همچنین Open source بودن از دیگر مزایای استفاده از‌ این هاست است، چرا که به وسیله آن می‌توانید برنامه مناسب با نیاز خود را پیاده سازی کنید.

می‌توان گفت که برای استفاده از پلتفرم دات نت کور، بسیاری از برنامه نویسان هاست دات نت کور ابری ایران را انتخاب می‌کنند. به این دلیل که سرعت و پایداری بالایی دارد و همه‌ی نسخه‌های دات نت را نیز پشتیبانی می‌کند.

نظر شما در مورد هاست asp.net core چیست؟

سوالات متداول

ASP.NET چیست؟

در واقع ASP.NET یک چارچوب کاربردی وب است که توسط مایکروسافت طراحی شده است. برنامه نویسان به وسیله این پلتفرم شی‌گرا قادر خواهند بود وب سایت‌ها، سرویس‌ها و برنامه‌های پویا ایجاد کنند.

ویژگی‌های هاست asp.net core چیست ؟

  1. در انتخاب هاست asp.net core به روزرسانی توجه کنید.
  2. پشتیبانی از نسخه‌های ASP.NET شرط اساسی در انتخاب هاست asp.net core
  3. نسخه Microsoft SQL Server
  4. کنترل پنل هاست asp.net core
  5. سخت افزار مورد نیاز
  6. کیفیت پشتیبانی فنی

 

 

امیر بیژنی

مدیر سرور در ایران هاست | کارشناس ارشد مدیریت فناری اطلاعات | کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات | برنامه نویس php، پایتون | تسلط بر مفاهیم سرور، شبکه | علاقه مند به امنیت، IOT، مطالعه، ورزش، گیتار و نقاشی

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام، من تا الان پروژه های .net Core م رو به صورت self-contained پابلیش میکردم که این کار باعث میشه حجم خروجی من زیاد باشه، با توجه به گفته های شما یعنی در صورتی که هاست شما رو تهیه کنم میتونم پروژه م رو frameword dependent پابلیش کنم و هاست شما .net core روش نصب هست؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا