وردپرس (wordpress)

معرفی بهترین افزونه های وردپرس ( ۱۷ مورد از افزونه های ضروری وردپرس )

 WordPress با اختلاف، جزء محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت محتوا قرار دارد و هر روز نیز در حال بهبود و افزایش کارایی خود است. یکی از مسائلی که در محبوبیت این CMS تاثیر مستقیم داشته است، امکان افزودن قابلیت‌های دلخواه با نصب افزونه‌ها و یا همان ‌plugin ها است. در این مقاله قصد داریم بهترین افزونه های وردپرس را که نصب و فعال سازی آن برای هر وب سایتی ضروری است، به شما معرفی کنیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

 

۱۷ مورد از بهترین افزونه های وردپرس

افزونه Yoast

افزونه‌ های محبوب وردپرس Yoast SEO

قطعا داشتن بازدید بالا برای هر وب سایتی یک هدف مهم به حساب می آید. یکی از مواردی که تاثیر مستقیمی بر این امر دارد، تنظیمات صحیح در بحث SEO وب سایت است. افزونه Yoast SEO در وردپرس، مدیریت این کار را به بهترین شکل ممکن برای وب سایت شما انجام می دهد. این پلاگین با بیش از ۵ میلیون مرتبه بارگذاری، یک از بهترین ترین افزونه‌‌های مورد استفاده در WordPress است. Yoast SEO امکاناتی همانند اضافه کردن متا تگ‌ها، ایجاد Sitemap، بهینه سازی برای social media و غیره را ارائه می‌دهد. این افزونه یکی از افزونه های کاربردی وردپرس است.

 

 

افزونه Google XML Sitemaps

افزونه نقشه سایت گوگل یا Google XML Sitemaps مورد بعدی از پلاگین های وردپرس است. این افزونه با بهینه سازی نقشه سایت شما ایندکس شدن آن را برای موتورهای جست و جو از جمله گوگل، یاهو و بینگ بهتر می کند. روش کار به این شکل است که با بهینه سازی نقشه سایت، ربات های خزنده موتور های جست و جو را از آپدیت های شما مطلع می کند و بررسی سایت شما را برای موتور های جست و جو کارآمد تر می کند. این افزونه بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد و طبق گفته سازندگان آن سایت شما را کند نمی کند.

Google XML Sitemaps

پلاگین Wordpress Importer

افزونه بعدی که جزء پلاگین‌های پر کاربرد وردپرس است، افزونه درون‌ریزی وردپرس یا Wordpress Importer نام دارد. این افزونه تمامی پست ها، صفحه ها، کامنت ها، تگ ها، دسته بندی ها و موارد دیگر را از درون یک فایل xml فراخوانی و روی سایت جدید شما بارگذاری می کند. برای تهیه فایل xml می توانید به قسمت ابزار ها و زیر منوی برون بری مراجعه کنید و از آنجا از سایت خود یک فایل xml تهیه کنید و بعد به وسیله افزونه درون‌ریزی وردپرس اقدام به بازگرداندن اطلاعات روی همان سایت و یا سایت دیگری کنید.

از دیگر مواردی که می توان از این پلاگین استفاده کرد، اضافه کردن محتوا برای یک تم جدید است. این افزونه بیش از ۴ میلیون نصب فعال دارد و یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس و پر کاربرد هاست پرسرعت وردپرس است.

WooCommerce یکی از افزونه های ضروری وردپرس

افزونه‌ های محبوب وردپرس WooCommerce

ووکامرس افزونه فروشگاه ساز قوی و مشهور وردپرس است. با نصب این افزونه علاوه بر استفاده از امکانات ویژه وردپرس، یک فروشگاه اینترنتی قوی در دسترس شماست. این افزونه به خاطر مجانی بودن و سادگی در نصب و استفاده به یکی از افزونه های محبوب وردپرس تبدیل شده است. در ایران این افزونه کاملا فارسی شده است و به دلیل وجود افزونه‌های اختصاصی مثل درگاه‌های پرداخت ووکامرس، افزونه پیامک ووکامرس، افزونه حمل و نقل ووکامرس و افزونه‌ها و امکانات دیگر بسیار محبوب و پرطرفدار است. در حال حاضر بیش از ۶ میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان از ووکامرس استفاده می کنند.

 

 

Duplicator

افزونه وردپرسی Duplicator-Pro

Duplicator از بهترین افزونه‌های وردپرس است. این پلاگین کل وب سایت شما شامل دیتابیس، فایل‌ها، پلاگین‌ها و تم‌ها را در یک فایل استخراج و ذخیره می کند. خطاهای احتمالی را به صورت خودکار برطرف می کند و به راحتی می توانید این اطلاعات را در سایت جدید بارگذاری و استفاده کنید. این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد.

 

 

Contact Form 7، افزونه رایگان وردپرس

فرم تماس ۷ از دیگر افزونه های پرکاربرد وردپرس است. این افزونه یکی از مهمترین و حیاتی ترین المانها در طراحی وب سایت وردپرس را رقم می زد. فرم تماس ۷ برای طراحی و قرار دادن فرم های تماس متعدد و سفارشی در وب سایت شما طراحی شده است. قابلیت استفاده از آنتی اسپم مثل CAPTCHA را دارد و همچنین با تکنولوژی ایجکس کار می کند.

افزونه NextGen Gallery

افزونه NextGen Gallery یکی از محبوب‌ترین افزونه های وردپرس برای ایجاد گالری است. این افزونه یک افزونه ساخت گالری بسیار انعطاف پذیر برای افرادی است که، به دنبال اضافه کردن تصاویر مختلف به سایت خود هستند. این افزونه همچنین شامل یک به روز رسانی تجاری برای کسانی است که به دنبال گزینه‌های بیشتری برای گالری خود هستند.

افزونه Jetpack

افزونه Jetpack توسط تیم اصلی توسعه وردپرس، یعنی Automattic تولید و عرضه شده است. در واقع به جای اینکه یک افزونه واحد باشد طیف گسترده‌ای از اجزای مختلف از جمله امنیت سایت، به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بهبود عملکرد سایت، بهینه سازی تصاویر و موارد دیگر را به صورت مجزا ارائه می‌نماید.

Disable Comments

افزونه Disable Comments یا بدون دیدگاه هم یکی دیگر از افزونه‌های محبوب و پر کاربرد وردپرس است. اگر قصد دارید به طور کلی قسمت دیدگاه ها را از سایت وردپرسی خود حذف کنید این افزونه مخصوص شماست. با استفاده از این افزونه هم می توان بخش دیدگاه ها را برای کل سایت غیر فعال کرد و هم می توانید برای قسمت خاصی آن را غیر فعال کنید. این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد.

پلاگین Redirection

افزونه‌ های محبوب وردپرس Redirection

افزونه Redirection برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس مدیریت و رفع مشکل خطاهای ۴۰۴ و ۳۰۱ که ممکن است به هر دلیلی در سایت شما ایجاد شده باشد کاربرد دارد. با رفع خطاهای ۴۰۴ در وب سایت خود به بهتر شدن SEO سایت خود کمک می کنید و رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو بهبود می بخشید. این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد و اولین بار ۱۰ سال پیش منتشر شده است.

افزونه Page Builder by SiteOrigin

بعضی اوقات احتمالا می‌خواهید برخی صفحات و پست‌های خود را بطور کامل باز طراحی کنید. اینجاست که می‌توانید با کمک یکی از جالب‌ترین افزونه های وردپرس مانند Page Builder by SiteOrigin استفاده کنید. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و به شما امکان می‌دهد از داخل ویرایشگر صفحه وردپرس خود طرح های دلخواه، ایجاد کنید.

افزونه OptinMonster

افزونه OptinMonster ابزاری بسیار مفید است که به شما امکان می‌دهد برای سایت خود تبلیغاتِ تولید سرنخ یا اصطلاحا لید، تولید کنید. آیا می‌خواهید افراد را برای عضویت و ثبت نام با ایمیل در سایت خود ترغیب کنید؟  افزونه OptinMonster این هدف را دنبال می‌کند. آیا می‌خواهید مردم را تشویق کنید که آخرین مطالبی را که اخیرا منتشر کرده اید بخوانند؟ با OptinMonster یک تبلیغ هدفمند به آنها نشان دهید.

افزونه Akismet

افزونه Akismet به طور معمول در هر بار نصب وردپرس، نصب می شود. تنها کاری که باید انجام دهید فعال کردن آن است تا سایت شما در برابر هرزنامه‌های ثبت نظرات، محافظت شود  این افزونه یک ابزار کاملا مفید است، به خصوص اگر در گذشته با مشکل هرزنامه‌های ثبت نظرات، مواجه بوده‌اید.

افزونه Limit Login Attempts

بک اند وردپرس شما یکی از آسیب پذیرترین نقاط دستیابی به وب سایت شماست. محدود کردن تلاش‌های ورود به سیستم، دقیقا همان چیزی است که نام این افزونه حاکی از آن است. در واقع این افزونه کاربرانی را که تعداد مشخصی تلاش ناموفق ورود به سیستم داشته اند را مسدود می نماید.

افزونه W3 Total Cache

افزونه W3 TOTAL CACHE

اگر به دنبال بهبود سرعت وب سایت خود هستید، استفاده از کَش یا حافظه پنهان، به شما بسیار کمک می‌کند. یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس موجود برای کشینگ، افزونه W3 Total Cache است. فعال سازی این افزونه تاثیر چشم گیری در کاهش مدت زمان بارگیری و بهبود عملکرد کلی سایت دارد.

افزونه Smush Image Compression

اگر می‌خواهید توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنید، باید از عکس‌ها و تصاویر رضایت بخشی استفاده کنید. البته هستند که منجر به کندتر شدن سایت می‌شود. برای کاهش اندازه تصاویر خود بدون کاهش کیفیت، می‌توانید از برخی افزونه های وردپرس مانند Smush Image Compression استفاده کنید. این افزونه محبوب همچنین برای بالا بردن عملکرد خود، اقدام به برخی به روزرسانی‌ها نیز نموده است.

افزونه های امنیتی در وردپرس

بهترین افزونه امنیتی وردپرس شامل موارد زیر می شود که در مقاله ای جداگانه به آنها پرداخته ایم.

Wordfence Security :افزونه Wordfence Security یک پلاگین قوی وردپرس محسوب می شود و امکانات و ویژگی های بالای امنیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این افزونه یکی از مهمترین افزونه های وردپرس است.

افزونه امنیتی Sucuri: در این بخش افزونه مورد بررسی افزونه Sucuri است. Sucuri یکی از بهترین افزونه امنیتی وردپرس در بازار است.

افزونه امنیتی SiteLock: یکی از دیگر افزونه­‌های مورد اشاره در معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس، افزونه SiteLock است. این افزونه یک ابزار امنیتی بسیار محبوب است که محافظت در برابر DDoS، اسکن بدافزارها و غیره را ارائه می‌دهد.

افزونه امنیتی iThemes: در ادامه‌ی معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس به افزونه iThemes می‌­رسیم. این افزونه به شما بیش از ۳۰ روش برای محافظت از وردپرس ارائه می­‌دهد.

افزونه امنیتی BulletProof: افزونه BulletProof ، یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است. این افزونه امنیت وردپرس را با افزودن فایروال قدرتمند، محفاظت و پشتیبانی از پایگاه‌ داده، مراقبت از فایل htaccess و همچنین حفاظت در برابر حملات جستجوی فراگیر فراهم می‌­کند.

افزونه امنیتی MalCare Security and Firewall : دیگر افزونه امنیتی پرکاربرد و رایگان وردپرس، افزونه MalCare Security and Firewall است. این افزونه همان­طور که از نامش پیداست هم یک افزونه امنیتی و هم یک فایروال است.

در این مقاله بهترین پلاگین های وردپرس و برخی از افزونه های رایگان وردپرس را معرفی کردیم. به یاد داشته باشید نیاز است که این افزونه ها برای بهترین عملکرد، همیشه به روز باشند. برای این کار، مقاله نحوه آپدیت دستی وردپرس را بخوانید.

سوالات متداول

افزونه‌های وردپرس، اپلیکیشن‌هایی هستند که امکان اضافه کردن ویژگی‌ها و کارکردهای جدید به وبسایت وردپرس شما را می‌دهند.
افزونه Redirection برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس مدیریت و رفع مشکل خطاهای ۴۰۴ و ۳۰۱ که ممکن است به هر دلیلی در سایت شما ایجاد شده باشد کاربرد دارد. با رفع خطاهای ۴۰۴ در وب سایت خود به بهتر شدن SEO سایت خود کمک می کنید و رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو بهبود می بخشید. این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد و اولین بار ۱۰ سال پیش منتشر شده است.
افزونه نقشه سایت گوگل یا Google XML Sitemaps مورد بعدی از افزونه‌های محبوب و پر کاربرد وردپرس است. این افزونه با بهینه سازی نقشه سایت شما ایندکس شدن آن را برای موتورهای جست و جو از جمله گوگل، یاهو و بینگ بهتر می‌‌‌کند. روش کار به این شکل است که با بهینه‌‌‌‌سازی نقشه سایت، ربات های خزنده موتور های جست و جو را از آپدیت‌‌‌‌های شما مطلع می کند و بررسی سایت شما را برای موتور های جست و جو کارآمد تر می‌‌‌‌کند. این افزونه بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد و طبق گفته سازندگان آن سایت شما را کند نمی‌‌کند.

سیاوش غلامی

مدیر سرور ایران هاست - کارشناس ICT

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا